Fórum - Téma


VItara 2.4, tahání přívěsu


Fórum Grand Vitara III VItara 2.4, tahání přívěsu

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2015-04-10 12:29:22

Zdravím všechny. Potřebuji pořídit nějaké auto, které by max 1 za čtrnáct dní tahalo přívěs s koňmi, který však může také oscilovat hranici k 2000t,. Ale reálně je to spíš méně. V TP má GV 2.4 myslím 1850 na brzděný přívěs. Papírově by to tak mělo stačit. Vydrží však motor, spojka atd. takový zápřah. Jinak spotřebu moc neřeším, raději benzín než-li nafta.. Děkuji mnohokrát za cenné rady a zkušenosti.

2015-04-11 10:05:06

jirka762: Ahoj, občas za GV 2,4 zapřáhneme koňovlek s jedním nebo dvěma koni, jezdím s tím max. 60km/h, zatím jsem dojel všude, byť jednomu kopci u nás (14%) se raději vyhýbám nahoru i dolů. Na časté tahání to není, max. hmotnost přívěsu určitě přesahujeme a rezerva autu moc nezbývá. Už jsem to tu řešil několikrát, na občasné tahání dvou ČTček v pohodě, na častější tahání určitě něco, co má na kouli 2,5-3t, GV byla kompromis mezi rodinným vozem, funny car a tahačem přepravníku, přičemž vše z toho tak vcelku splňuje, ovšem nic pořádně, ale lepší volbu za ty peníze jsem prostě nenašel. Pro další info mrkni do fóra, už o tom proběhla debata. Nebo se ptej. Zkrátka, vcelku se to dá, ale ideál to není.

2015-04-11 10:46:29

Ještě jedna věc - páté dveře otevírané do boku jsou v tomto případě dost nepraktické, protože naráží buď do rukojeti brzdy nebo do tyče předního kola. Takže doporučuji s sebou vozit nějaký hadr, který při otevření dveří strčíš mezi dveře a příslušnou část vozíku, ať nedopadneš jako já, kde žena nechala dveře opřené o tyč předního kolečka a pak vyvedla dva koně z vleku. A to jsem ji na to upozorňoval... Pohyb vozíku pak na dveřích vykonal své...

2015-04-11 19:47:01

Ahoj. Děkuji moc za informace a zkušenosti s taháním. Je opravdu těžké najít rodinné auto, které by čas od času tahalo přepravník na koně. Dřív jsem to zkoušel s trojlístkem Sharan/Alhambra/Galaxy. Když to jedlo, tak ok, ale nakonec se auto odporoučelo doslova před očima. Tyhle značky již nikdy víc. Ono by bylo fajn nějaké Pajero, L200 nebo tak něco. Ale jezdit s tímhle jako s rodinným vozem, nic moc a ty náklady k tomu. U mne by se stejně už jednalo spíš jen v sezoně, jednou za 14 dní vyrazit. Připadá mi, že bys Vitaru spíš nedoporučil, je to tak?

2015-04-14 18:37:10

jirka762: To se tak nedá říct, má jsem zatím na autě žádné problémy nezaznamenal. A vybíral jsem auto taky podle Tvých kritérií. Ale je to prostě jen na občasné tahání po závodech, určitě ne na časté. Je fakt, že kamarád měl s častým taháním za Vitarou 2.0D s autem časem problémy a tak přešel na Pathfindera. Ale tahal několikrát častěji. Je to kompromis, s klidným svědomím to doporučit nemůžu. Na druhou stranu, když vidím, za co jsou lidi schopni zapřáhnout přepravník...

2015-04-16 09:34:05

Zdravím, před 2 lety jsem řešil stejný problém, potřeboval jsem auto na denní ježdění+občasné tahání vleku.... koupil jsem GV 2.0 benzín a občasné tahání vleku se dvěma koňmi není problém, na to že mám pod kapotou jenom 2 litr, tak se s tím pere statečně. Ano nedá se to srovnávat s tahounama typu Pajero, Grand Cherokee, Landcruiser apod.

Ještě ti uvedu jeden příklad, soused jednou dobou jezdil pro haflingy do Rakouska a taky to zvládl s 2.0 GV.

mcz
Martin
2016-05-16 00:22:50

ve frankfurtu stím tahají letadla jak nic http://www.presseportal.de/pm/54265/1034137

2016-05-16 09:28:45

mcz:

Jenže tenhle tvůj příklad tak trochu kulhá

Létadlo po absolutně rovné letištní ploše už kdysi dokázal popotáhnout i jeden známý český "silák"

A nejmenuje se Grand Vitara, ale tuším, že Zdeněk Knedla

MilanT  
Milan
2016-05-16 10:08:52

plukovník: Jenomže kdo to nezná nebo si to nevyzkoušel, tak je fascinován

V práci běžně přemisťujeme dva klanicový opleňáky (přes 50 tun) ve dvou chlapech. Je sice fakt, že gumové pneumatiky mají větší valiivý odpor než železniční kolo po kolejnici, ale i tak.

Navíc z toho článku jsem pochopil, že to bylo pro nějakou TV šou a táhl ho na dráze pouze 55 metrů.


Odpovědět