Fórum - Téma


Vitara - par obecnych dotazu


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I Vitara - par obecnych dotazu

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2009-02-06 18:50:38

Chci si koupit novou Vitaru a jelikoz neni mozne zajistit jizdy ve vsech verzich apod. rad bych se zeptal na par detailu.

1. 4st. automat co se dava nyni k 2,4 motoru. Je to v podstate ten, co je u minule generace s motorem 2,0. Mate s nim nekdo zkusenosti? Jak se chova ve smyslu komfortu a presnosti a rychlosti razeni apod.

2. bezne vybavy soucasne Vitary maji hrozne radio se 4mi repro. Otazka je, zda kvalita u vyssi vybavy se 7mi repro je opravdu vyrazne znat

3. navi co se tam nyni dava, od koho pouziva mapy? Jde mi o to, jak moc je pak ta navi u nas vyuzitelna

4. zkusenost, pripadne odhad v rozdilu spotreby mezi 2,0 a 2,4 verzi

5. na Vitary sem moc spatneho neslysel, ale kdyz uz, tak dost casto na 1,9 naftu. osobne mam nyni 1,9 naftu, ale 16V od Renaultu v jinem voze a nemam zadny problem, ale chci se zeptat, jak si na tom ten motor stoji ve spojeni s Vitarou.

6. da se nejak pres PC v ridici jednotce upravit chovani ESP. Tedy to se v beznem 4H rezimu neda vypnout vubec a v rezimu 4H Lock ano, ale vzdy nad 30 kmh se automaticky zapne. Jde nejak mimo vytazeni prislusne pojistky udelat, aby se po vypnuti ESP toto nezapnulo, dokud ho ridic sam neaktivuje, nebo se pripadne nevypne a nezapne motor? Je to tak hloupa funkcnost, ze mne to totalne odrazuje. Ono si jet po krasne zasnenzene ceste, pekne si projizdet zatacky kontrolovanym smykem v podstate nejde. ESP furt zasahuje a nechce nechat cloveka delat co ma v planu.

To je asi prozatim vse a predem diky za pripadne odpovedi.

2009-06-07 10:31:11

Potřebuji český manual na Grand Vitaru 2008 2l benzín 5d díky.

2009-07-08 22:04:32

Ahoj,

mám Vitaru 2009 V6 s automatem 5-ti stupňovým a ještě SX4 se čtyřstupňovým automatem a musím pochválit oba. Převodovka ve Vitaře řadí spolehlivě, přesně a velmi rychle. Přetaktovává se sama podle stylu jízdy. Pátý rychlostní stupeň řadí obvykle v rychlosti okolo 170km/h. Dříve ne. Nejčastěji používám režim "D", což je dálniční provoz. Není pro ni problém v šedesátce při sešlápnutí plynu tam lupnout jedničku a pak se tak pěkně zvedne celý předek vozu a vypálí jak torpédo. Je to prostě radost s ní jezdit.

SX4 je na tom stejně i když ten pátý stupeň tam trošku chybí. Nu, co už.

Rádio se sedmi repro je úžasné, hlavně se do něj dá nahrát 500 ks CD disků, což je naprostá bomba. Zvuk je senzační, nastavitelný v mnoha směrech. Neměnila bych.

Navigace - používá několik družic a poskytovatelů. Dá se to nastavit "natvrdo", já ji mám nastavenou "auto", ať si holka vybere. Velice přesná se spoustou funkcí. Jediné co mi trochu vadí je skutečnost, že nehovoří česky. Ale zase na stranu druhou, když zvolím režim "minimální automobilový provoz", protáhne mě i polňačkama, což Vitaře vůbec nevadí. Posádka ani nepouná, že nejedeme po asfaltu, jen se po vystoupení z vozu nesmí dívat na stupeň jeho znečištění

Audio systém přehrává i filmy na DVD, ovšem jen když vůz nejede. Škoda.

Rozdíly ve spotřebě nesleduji. Jezdím prakticky kombinovaně, sice delší trasy, ale přes města a menší komunikace. Vejdu se spotřebou do deseti litrů, což je na 3,2l obsah slušné. O vylepšené verzi 2,4l jsem četla, že měla před face-liftem docela velké výkyvy ve spotřebě, ale že to vylepšili. Takže nová Vitara už by tímto trpět neměla.

ESP opravdu nejde vypnout, počítačově nevím, nezjišťovala jsem. Ale osobně musím říci, že jsem ještě ani nevyužila všehcny režimy pohonu všech kol a to ani v zimě, na neudržované komunikaci, plně naložená, v půl metrových závějích a s jedním osobákem na laně, který zapadl. Stále režim "suchý asfalt" a ani se to nehnulo. Žádný prokluz, žádné nestandardní chování. Nic. Takže jsem neměla možnost jiný režim vyzkoušet.

Na poli s vrstvou bláta a vyjetými kolejemi se ESP docela uživilo, byla jsem ráda, že funguje bez mého přičinění. Jednou i na suchém asfaltu a to už jsem si myslela, že se to prostě musí "urvat", ale ne. Udržela jsem ji na silnici s pomocí ESP, jen jsme trochu vyházely šotolinku z krajnice. Ale dobrý.

Prostě nemám co bych vytkla, snad jen ta minimální rychlost na dálnicích by mohla být vyšší. Ve 130km/hod totiž otáčkoměr drží okolo dvou tisíc, rařazená čtyřka a v autě hrobové ticho. Ideální rychlost pro přesuny je 180km/hod, což už je pětka a nějaké tři tisíce otáček. Prostě pohodovka. Jen policajti to nějak špatně snáší.

Závěrem - když auto, tak Suzuki. Když Suzuki, tak Vitaru.

Měj se.

Jarka

2009-07-21 22:01:08

ahoj mam vitaru s tym istym audio systemom a prehravanie dvd som vyriesil zatiahnutim rucnej brzdy na jeden zub, audio si mysli ,ze auto stoji rucna este nezabera mam to odskusane a deti veselo pozeraju.poradili my to rovno v suzuki-mam 1.9ddis manual 08

2009-11-25 21:18:20

Moc děkuji za radu ! Přiznávám, že jsem si myslela, že záleží na zvoleném režimu převodovky (na zařazeném rychlostním stupni), ručka mě ani ve snu nenapadla. Ještě jednou moc díky, holky budou nadšený !!


Odpovědět