Fórum - Téma


vitaráři ozvěte se


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I vitaráři ozvěte se

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I


1  2

2012-04-26 19:57:53

Zdravím , trochu jsem brouzdil netem oleje GL5, " 80w90" prý způsobují korozi barevných kovů , synchronizáčních kroužků v převodovce. ono si není asi nad osobní zkušenost. Jaký máte zkušenosti aditivy dodatečnými přípravky do převodového. oleje, popřípadě mot. oleje?

2012-04-27 20:20:06

Tak dobrej je 75W a jako ani se mi nechce věřit, že se musí měnit po 3 letech nebo po 45 tis. km. Vždy když ho měním, tak je netknutej

2012-04-28 10:51:55

Olej se specifikací GL-5 je určen pro vysoce zatěžované hypoidní převody (rozvodovky, diferenciály), nemá ani vzdáleně vliv na jakoukoliv korozi čehokoliv. Lze je samozřejmě použít i do běžných převodovek s normálním ozubením. Tyto oleje jsou o něco dražší než oleje specifikace GL-4, kteréžto lze použít naopak i pro středně zatěžované hypoidy. Výkonnější převodový olej GL-5, ale spíše GL-6 (který se zatím moc nepoužívá), není doporučován pro mechanické synchronizované převodovky z důvodu narušení funkce synchronů, údajně z důvodu jejich možného "slepení".

Korozi komponentů motoru, nebo převodovky ale mohou způsobovat dodatečná "zázračná" přídavná adfitiva, která jsou vnucována reklamou.

Všechny tyto "zázračné" přípravky prodáváné za dlouhý peníz obsahují chlorované parafíny, které mají opravdu jedny z nejlepších mazivostních vlastností a používají se třeba při obrábění. Motor však začíná pomalu, ale jistě korodovat. Rok není nic poznat, všechno je v pořádku. Po dvou letech také. Jakmile ale bude mít motor najeto s dodatečnými aditivy dostatečný počet kilometrů, začnou se pomalu projevovat příznaky koroze se všemi důsledky na vlastnosti motoru a jeho životnost. Podobný průběh má i používání jiných, nechlorovaných, ale stejně agresivních aditiv a to jak pro motor, tak i převodovku.

Všechny značkové moderní oleje mají v sobě vše potřebné a není potřeba do nich nic dodatečně přidávat. Vždy se ale najde dost hlupáků, kteří se díky nedostatku vlastních znalostí a technických vědomostí vydají napospas klamavé reklamě a nakonec na to v pravém slova smyslu dojedou.

2012-04-28 20:11:44

Zdravím, tu " korozi " jsem našel na olejářské stránce na netu snad to ještě najdu. Jinak je i můj názor. Ty aditiva se většinou dávaly, aby zamaskovali hlučnost převodovky...Cena obou olejů se moc neliší. dražší je 140w90.

2012-04-28 20:46:27

Ta stočtyřicítka je hustý olej, tím bys zamaskoval hlučnost vyběhané převodovky, nikoliv přídavnými aditivy.

Viskozita oleje a výkonová specifikace jsou dvě odlišná kritéria.

2012-04-28 20:56:12

Ten olej 140w doporučuje výrobce. jen pro zajímavost pro škodovky je 75w 90 na výměnu, výrobce tam dává uplně jiný olej dle viskozitě atd , který odpovídá oleji do automatu

2012-04-28 21:03:27

Olej do automatů je úplně jiný typ oleje, odpovídající svými vlastnostmi spíše hydraulickému oleji. Např. Shell ATF M-1375.4, nebo jiné, typu Dexron. Do manuálů ho nelze použít, ani naopak.

2012-04-29 20:12:33

Zdravím, posílam odkaz kde jsem našel článek o olejíchhttp://www.madoil.cz/index.php?id1=18&menu=17&lg=cz

zprávy z tisku ......výměna oleje v převodovce

Nabízím nový vzduchový filtr MANN C 2730/1, nemohu ho použít je velký pro moji vitaru

2012-12-03 11:06:14

Zdravim chtel bych se zeptat jeslti bodou pasovat na suzuki vitara 1.6 r.v 92 zadni silentbloky na napravu treba s grand vitary nebo z nejakeho ineho dekuji

2012-12-03 19:04:42

záleží na roku ramena jsou myslím ale jen delší takže by měly ...

2012-12-03 19:07:37

s těma olejema to nepřehánekte vony ty auta jsou ještě poctiví...u automatu v terenu bych doporučil preventivně měnit co 30 ale viděl sem nikdy neměněný a jelo to stejně.... záleží na opotřebení lamel nebo třeba na tom jak kdo kde auto huntoval všeobecně automatu nedělá dobře vyprošťování 1-R-1-R prostě tím trpí ....

v maanuálu dřív než na olej umře na ložisko předlohy nebo na 5tce


Odpovědět

1  2