Fórum - Téma


Volba ostřikovací kapaliny v zimě


Fórum Swift IV Volba ostřikovací kapaliny v zimě

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  478 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2  3

Joan  
Jana
2014-02-10 09:34:22

Přátelé, potřebuji laskavě pomoci vyřešit jeden veliký "zimní" problém, už jde skoro o ústa

V létě jsem jezdila s ostřikovací kapalinou žlutou pro teplé počasí. Na podzim jsem jen dolila modrou zimní do -20 °C do více než poloprázdné nádobky k ostřikovači a výsledná barva je modrozelená. V mrazáku nastaveném na -18 °C se přes noc nezměnila vůbec, žádné krystalky se nevytvořily. Přesto mám nepřekonatelný problém odjet ráno s autem, když teploty klesnou k nule.

Věděla jsem dopředu, že dnes ráno pojedu do práce (2 km) autem, proto jsem využila vyžádaný vánoční dárek a zakryla jsem večer od deště otřeného Swiftíka plachtou, která zakrývá jen všechna skla. Ráno jsem byla ušetřena škrábání, protože po sundání plachty bylo sklo krásně čisté a bez stop námrazy, ovšem po sednutí do auta a nastartování jsem po asi 20 metrech byla nucena téměř poslepu zastavit: na předním skle se vytvářela tenká námraza a když jsem použila ostřikovače, tak jsem najednou neviděla už vůbec ven. Musela jsem vylézt z auta a hadrem to nějak utřít. Přitom jsem si všimla, že sklo pění! Vevnitř jsem měla taky zamlženo, protože přední okénko samozřejmě nešlo stáhnout ani o píď - Hillovu radu zde http://www.suzukiclub.cz/...select=31800#message31800 jsem vyzkoušela (teda pouze s kapalinou do -30 °C, studenější jsem nesehnala) a bohužel ani obstřik injekční stříkačkou s jehlou všech gumových těsnění kolem obou stran obou předních oken nepomohl. Možná té ostřikovací kapaliny tam musím našplíchat víc?

Měla jsem bobky, abych dnes ráno do práce dojela a nemusela nouzově zastavit na silnici ve městě, kde je povolená osmdesátka a pucovat hadrem sklo. Zevnitř sklo otřu snadno, vyjíždím zásadně s mikrovláknovou utěrkou na kolenou, ale jsem zoufalá z venkovní strany předního skla. Ty ledové květy jsou z venku efektní, ovšem ze sedadla řidiče jsou katastrofa. Sklo mám asi dva týdny odmaštěné benzínem ve spreji (přímo rukou technika ze servisu)

Prosím o help!!

Fulda  
Petr
2014-02-10 10:34:42

Ahoj, já dolejvám zimní směs na -30, dvacítka je podle mě málo (bydlím na horách) a na ranní čištění mám koupenou směs do - 60 (Lidl nebo A.T.U http://www.auto-technik-unger.cz) přelitou do rozprašovače, cena za 5l asi 160 kč. Nejlepší je stejně nechat to pár minut běžet a mezitím pucovat okna Ten obstřik oken se mi až tak moc nepozdává, odpaří se líh a zbyde jen voda s etylenglykolem, na jedno otevření možná jo, ale pak to zamrzne zas.

Joan  
Jana
2014-02-10 10:45:15

fulda:

Díky! Na horách třicítku a nižší pochopím, ale ve "vyhřátém" Brně ? Na kapalinu z Lídlu jsem už slyšela chválu, já mám od nich zatím jen koberečky, tak se u nich po ní podívám. Jde kapalina před výměnou vystříkat jinak než páčkou a nechat si celou dobu drásat okno gumičkama stěračů?

Mám ve spreji z dřívějška rozmrazovač, mohu ho taky použít?

Já bývám běžně do 5 min v práci, tak se snažím trápit auto co nejmíň, ale asi motor fakt budu muset nechat chvíli běžet. A Tobě okénka nepřimrzají?

Ehm, škoda, že přední okno nejde na ty dva kiláky vysadit a odložit na zadní sedadlo, měla bych po problému

2014-02-10 11:50:26

joan:

Jelikož nejsem žádný troškař, tak v zimě používám kapalinu -80 stupňů. Objednat se dá přes internet.

Joan  
Jana
2014-02-10 11:56:28

plukovník:

To je snad skoro stlačený plyn! Ty jezdíš na zimní dovolenou na Sibiř ?

2014-02-10 12:00:36

Já celoročně dolévám jen zimní směs Kdysi mi v servisu na podzim, když bylo venku ještě dost teplo, dolili letní směs a v prosinci, když přišly mrazy, tak jsem mohl doplnit jen necelý litr zimní směsi - samozřejmě to nestačilo - namrzalo to na skle a nakonec zamrzly i trysky, takže jsem musel auto nechat rozmrazit v garáži a poté vystříkat celou nádržku. Od těch dob dolévám celoročně jen zimní směs

Joan  
Jana
2014-02-10 12:03:11

certik:

Taky mě to už napadlo! A jak jsi vystříkal tu míchanou směs? Hadičku odpojit umím, ale motorek stěračů ne...

2014-02-10 12:04:07

joan:

On to není ani tak stlačený plyn, jako stlačená kořalka.

Ono z těch méně koncentrovaných kapalin (-20, -30) se opravdu odpaří ten líh, a zbytek směsi spolu s kondenzovanou mlhou vytvoří ty ledové květy. Ta -80 má tolik lihu, že květy vytváří podstatně méně (netvrdím že vůbec), záleží na momentální vzdušné vlhkosti a rosném bodu. Jediná věc na kterou je nutno dát pozor, kdyby jsi zrovna ostřikovala a v zápětí ti hlídka dávala dýchnout, tak bys nadýchala, ale policie již dneska zná předepsaný postup při kontrole detalko (je nutno vystoupit z vozu a vydýchat se a chvíli počkat).

2014-02-10 12:16:33

joan: V nevytápěné garáži muselo stát auto přes noc, aby rozmrzlo, potom to šlo vystříkat i bez odpojování.

Joan  
Jana
2014-02-10 12:27:43

certik:

Takže Ti to stále ostřikovalo skla a směs stékala po autě na zem? Tomu se právě chci vyhnout, protože já mám auto celoročně na parkovišti = poteče to i na trávu a "zachráněnou" kapalinu chci použít do uzavřených nádobek a vychladit do přenosné ledničky na dovolenou. Čili ani kapka nazmar.

plukovnik:

tu ostřikovací kapalinu do -20 °C jsem dostala od švagra na předminulé vánoce a doposud mi zbyl skoro litr při plné nádržce v autě. Vidím, že si budu příště přávat pod stromeček chlast - ale ne pro sebe, nýbrž pro autíčko

2014-02-10 12:46:29

joan: Šlo to opravdu nazmar. Pokud do nádržky zastrčíš hadičku, tak rozmrazená směs by měla jít zpět vytáhnout - přečerpat do nějaké nádoby.

2014-02-10 12:48:20

joan:

Pokud máš zrovná v kádince ostřikovačů směs pouze pro malé mrazy a uhodí nějaký ruský krůt, tak to chce právě dolít tím dryjákem, aby výsledná hodnota mrazuvzdornosti za něco stála. Pak stačí pouze jednou prostříknout trysky a nic ti na trávu nazmar nevyteče.

A pod stromeček si raději přej Irskou Whisky.

Joan  
Jana
2014-02-10 13:09:19

plukovník:

To máš pravdu, já to ale myslela po kompletní "reinstalaci" ostřikovací kapaliny, tj. z -20 °C => aspoň -40 °C

Než tvrdý alkohol mám raději červené vínko - a to do ostřikovačů lít nebudu neb by to bylo škoda a viděla bych "rudě" už tuplovaně

2014-02-10 13:15:21

joan:

Červené archívní nemá chybu ať už se jedná svatojiřské, nebo svatovavřinecké a na tuplované vidění mně pomáhají cylindrické brýle.

Joan  
Jana
2014-02-10 13:41:47

Teď jsem vyzkoušela krátký ostřik na parkovišti v práci, protože se mi dřív zdálo, že sklo je po ostřiku paradoxně špinavější, neprůhlednější. Ale ne, je po ostřiku čistší než moje brejle, takže fakt za moji "slepotu" může voda v kapalině vyrábějící ty ledové květy .

Takže jediná řešící možnost je asi vycákat to zase všechno pěkně ven a dolít kapalinou do aspoň -40 °C, mám pravdu?

2014-02-10 14:09:02

joan: Já používám již několik let celoročně originální směs na -30 stupňů se zvýšeným čistícím efektem a je to celkem bez problémů i v mrazech. Ona zase přemíra lihu a jiných organických rozpouštědel, které se v koncentrovanějších směsích vyskytují, dlouhodobě naleptává plastové a gumové součástky, kterých je dnes v autech hodně.

Joan  
Jana
2014-02-10 14:21:41

certik:

To zní rozumně. Tak já veškerou zimní kapalinu vyměním za třicítkovou a budu zvědavá na výsledek.

P.S.: Asi je to hovězina, ale fén na 12 V asi neseženu, že? Protože než se zahřeje motor potažmo nastane teplý ofuk skla tak to trvá dost dlouho.

Fulda  
Petr
2014-02-10 14:41:56

joan: topeníčko seženeš i levně http://www.pneumatiky-obc...eni-do-auta-12v-150w.html, ale není to kdo ví co jinak když jsem měl ať už před zimou nebo létem nesprávnou směs v ostřikovačích (plnou bandasku) tak jsem vzal hadičku a jen to přepustil do petky, u swiště se to myslím dá i rozpojit zespoda u trysek a pak přečerpat pomocí motůrku

Joan  
Jana
2014-02-10 15:05:29

fulda:

Júú, to je vono ! Sice odběr přes 12 A je pořádný, ale při nastartovaném motoru se proud bere z alternátoru, nebo se pletu? Hned po tom topenidle začnu pátrat. Ale - nepraskne takovým rozdílem teplot sklo ??

Swift má spojku hadičky kousek od baterky a je to dobře přístupné. Já jenom neumím zastavit ty stěrače, takže při vyprazdňování letňo-zimní směsi před sotva měsícem jsem já držela páčku u volantu a synek směřoval rozpojenou hadičku do flašky (a naříkal, že to strašně studí ) a průběžně mi poléval sklo, abych nespálila gumičky.

2014-02-10 15:29:12

joan:

Tak to sklo ti rozhodně tím velkým rozdílem teplot a hlavně tím mohutným prouděním vzduchu nepraskne. Pokud to případně použiješ na to ohřívání nohou, tak popáleniny také neutrpíš.

Nevím jestli tento "aparát-fiat" Fulda sám vyzkoušet, ale ty nám potom určitě poreferuj

P.S.

Odběr proudu 12 A je "pořádný", ale některá vyhřívaná přední skla mají odběr ještě pořádnější, až 100 A.


Odpovědět

1  2  3