Fórum - Téma


Volba ostřikovací kapaliny v zimě


Fórum Swift IV Volba ostřikovací kapaliny v zimě

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2  3

Joan  
Jana
2014-02-10 15:40:19

plukovník:

No, možná jsem zbytečně vystrašená, četla jsem, že to vyrobí teplotu až 50 °C, tak abych při zamrzlém skle kromě ledových květů nekoukala nakonec i skrz moře pavoučků

Chudák moje baterčička malá, má jen 45 Ah, musím na ni brát ohled.

Ale v Brně v Autokelly ventilátorek mají 120 W za 259 Kč akční ceny, zítra se tam určitě zastavím. Protože na kratičkou cestu to vidím jako nejefektivnější řešení, při delší jízdě se už zahřeje motor a začně foukat teplý vzdoušek.

Pěkný den

Ira
Víťa
2014-02-10 16:03:39

joan: zimní, modrou, do žlutý letní nikdy nedolévej, já nejdřív tu, která tam zrovna je odsaju a naleju jinou a nikdy žádnej problém

2014-02-10 17:24:59

joan:

Ten srandovní ventilátor vyrobí sice možná teplotu až 50 °C, ale má velmi malý průtok takto "horkého" vzduchu a nepoložíš ho přímo na to sklo.

Pro srovnání, pokud budeš mít motor na provozní teplotě, odskočíš si někam na deset minut, takže se ti mezitím zamlží přední sklo a ty ho pak budeš chtít rychle osušit tím, že zapneš topení na maximum a směrování vzduchu na čelní sklo, může být teplota tohoto vydechovaného vzduchu na výstupu až 60 °C. Tedy pokud nebude výměník topení léty zanešený.

Joan  
Jana
2014-02-11 22:02:05

plukovník:

Tak já ten "srandovní" ventilátor mám už od včerejška doma a v Autokelly v Brně ve Slatině mi řekli, že ho do 14 dnů mohu vrátit i bez udání důvodu. Tak teď jen čekám, až bude přes noc trochu mrznout, abych ho mohla vyzkoušet na jedné půlce předního skla a na druhé půlce rozmrazovač ve spreji, jaké bude skóre

2014-02-12 00:47:54

joan:

Udělej to chytře. Pro jistotu ho rovnou vrať, ještě před tím, než bude mrznout ! Nejlépe by by bylo ho ani nevybalovat.

A až bude přes noc opravdu mrznout, nejenom trochu a to bude asi tak do tří týdnů, tak na jedné půlce předního skla vyzkoušej škrabku a na té druhé, abys mohla porovnat výsledek, pro změnu pouze škrabku...

Joan  
Jana
2014-02-12 08:46:11

plukovník:

No snad si nemyslíš, že škrabku nepoužívám ?! Škrabku a potom smeták anebo měkký hadr. Ale - nesmím potom pustit ostřikovače...

EDIT: tak jsem si to přebrala a myslím, že řešením bude jen a pouze výměna ostřikovací kapaliny za "studenější". Protože jakmile sice ofouknu sklo teplým vzduchem, tak led sice roztaje, ale za chviličku se na skle stejně vytvoří další tenká slupička a pokud použiju ostřik s kapalinou naředěnější, tak voda z něj na skle zase vytvoří ledové květy. Mám pravdu?

Když jsem měla z neděle na pondělí auto pod plachtou, tak po odkrytí se sklo zdálo parádně průhledné, ale po chvíli...

Takže moje zřejmě závěrečná otázka zní: koupit místo topeníčka kapalinu do -30 °C anebo do -40 °C? V Autokelly mají v akci tu do -40 °C 5 litrů za dvě kila, ale zase může mít něco do sebe naleptávání hadiček, mám auto z roku 2002. V Lídlu je už vyprodáno, mají jen do -20 °C. Co tedy myslíte? Moc dík za názor.

2014-02-12 12:24:19

joan: Já kupuji do -30 stupňů v OBI, zatím ji vždy na skladě měli.

2014-02-12 12:36:54

joan:

Ať koupíš jakoukoliv, tak hadičkám, technické pryži, nebo laku to uškodit nemůže, složení kapaliny do ostřikovačů je k tomu uzpůsobené. Já už asi 4 roky operativně podle počasí používám tu do -80 stupňů. V případě naředění v poměru 1:1 při menších mrazech je tato směs mrazuvzdorná do -35 stupňů.

Joan  
Jana
2014-02-12 14:48:17

plukovník:

Prima, to jsem potřebovala slyšet

Díky Ti a měj se pěkně.

2014-02-12 16:33:26

plukovník: Dej nějakou pryž - třeba gumičku do vlasů - do koncentrovaného 96% etanolu, za rok ji vytáhni a budeš se divit Nemůžeš věřit všem žvástům, které jsi někde vyčetl, protože realita je někdy trochu jiná. Stačí mít týden v plastové láhvi třeba víno, které obsahuje něco před 10 % etanolu - hned poznáš rozdíl v chuti.

2014-02-13 08:59:05

certik:

Tak za prvé, co má např. gumička do vlasů vložená do špiritusu společného s vlivem nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů na komponenty systému ostřikování skel. Je to podobně hloupé srovnání jako např. s kusem syrového masa vloženého do coca-coly, které se za rok úplně rozpustí, přestože certík, ač třeba colu pije, je tady stále, nerozpuštěný a pořád něco vykřikuje.

Za druhé, rozhodně je lepší něco vyčíst z relevantních technických materiálů, než se řídit podle žvástů pochycených v hospodě jako to dělá zřejmě certík.

Za třetí, plukovník není vůbec zvyklý a nemá ani potřebu aby ho poučoval kdejaký "chytrák", protože to už tady několikrát bylo. Proto nevidí ani důvod proč by to měl být zrovna certík

P.S.

Plukovník není certík a víno s PET lahví nepije

2014-02-13 10:16:17

plukovník: HA HA HA - s tím kusem masa - je to opravdu DOBRÉ přirovnání, to hned tak někoho nenapadne Jinak k věci - etanol a organická rozpouštědla vadí hlavně gumičkám stěračů, gumovému těsnění oken a pod., plastovým součástkám trochu méně a laku skoro vůbec, samozřejmě čím větší koncentrace, tím hůře Proto si myslím, že i zde platí zlatá střední cesta...

P.S:

Víno z PETky taky běžně nekonzumuji, občas si ho jen v ní přivezu od švagra ze sklepa domů a hned ho dám do skla

2014-02-13 14:54:47

certik:

A co má destruktivnější vliv na životnost stíracích lišt z grafitového kaučuku s přísadou silikonu (materiál většiny dnešních lišt)? Alkohol v koncentrovanější směsi, nebo přimrzání na sklo za provozu stěračů při použití slabší směsi ?

A jak dlouho tam hodláš nechávat jedny lišty ? Deset let ?

Jak se vliv alkoholu ve směsi negativně projeví u těsnění čelního skla, když toto sklo je lepené a ozdobný bauset je ze syntetického materiálu ?

2014-02-14 10:48:54

plukovník: Samozřejmě přimrznutý stěrač je větší problém, kterému se dá jistě předcházet, ale o tom tato diskuze primárně není... Já nejsem žádný megaloman a bohatě mi stačí těch -30 stupňů

Joan  
Jana
2014-02-18 00:24:12

Tož dneska jsem měla cestu do Autokelly a ventilátor vrátila, penízky mi na ruku vyklopili bez zaváhání. Přestože jsem původně počítala, že si ho přece jen nechám, ale ne na rozmrazování skla, ale na přitopení vzadu v případě nutnosti. No, ono to slovo "ventilátor" je nadnesené až běda, skoro srovnatelný s intenzitou mého dechu . Rozhoupala jsem se jej aspoň vyzkoušet, ale sotva jsem na hřbetu ruky cítila nějaký závan. Pravda, čekala jsem jen pár vteřin, možná by se roztopil po "akademické čtvrthodince"?

2014-02-18 07:51:47

joan:

A dobře jsi udělala.

Pro posílení intenzity svého dechu si raději pořiď vhodný dechový nástroj a namísto přitápění vzadu nejlépe валенки dědy Mrazíka.

Hill  
Jaroslav
2014-02-18 16:37:55

plukovník: dvěstěpadesátčtyřka íčko Es suzafon od firmy Amati ? Ty se dělaly a doufám, že se ještě dělají, na Pouchově, kousek od Suzuki na Slezském Předměstí v Hradci Králové... ten chce dechovou kondici. Sobota s Lipským něčemu podobnému říkali Air Condition...

omluva za OT

2014-02-18 16:53:49

hill:

Ano na tento Es suzafon ASH 254I-C od fy Amati pan Lipský alias pan Camel cvičil, ale poněkud dříve a při jiné příležitosti.

Air Condition v kufru Mustanga vypadá trochu jinak. Asi takhle:

(možná také inspirace pro Joan a její žihadlo)

Hill  
Jaroslav
2014-02-18 19:59:10

plukovník: jenže do Swifta pod kapotu se tahle tuba už nevejde. Tu tam nacpat, to by nebylo na jednu vraždu, ale na čtyři. A stačí.

Jo, ty filmy jsem prostříhl schválně. Jednak ten starší patří už dlouho mezi klasiku, a pak: deset let jsem po večerech promítal v kině...

Joan  
Jana
2014-02-18 22:48:08

plukovnik: dávám přednost kytaře - třeba na příštím srazu ?


Odpovědět

1  2  3