Fórum - Téma


Voľnobežné otáčky


Fórum Swift IV Voľnobežné otáčky

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

1999 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  19 diskuzí

Výkon motoru 50 kW (68 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, G13BA.



2013-02-24 18:45:17

Zdravím v klube Suzuki, otazka je ohľadne Swiftu, voľnobežne otáčky sa mi nepozdávajú, neviem či to je vlastnosť alebo závada. Pokiaľ auto stojí a zošľapnem plynový pedál tak po uvoľnení pedálu po chvíľke otáčky klesnú z 1800 na 900 ot., ale pokiaľ je auto v pohybe a mám neutrál, nohu mám dole, plyn. pedál je uvolnený otáčky sú 1800... ak zastanem, zabrzdím, po chvilke možno 4 sekundy a otáčky padnú na 900. Neviem prečo to samo ako keby pridávalo, aj keď stojím, po uvoľnení plyn., pedálu otáčky hneď neklesnú.

Prosím poraďte. Ďakujem.

Hill  
Jaroslav
2013-02-25 18:50:03

Není to závada, to je vlastnost. Na neutrál nemáš co jezdit, proto to zvedne otáčky, aby se motor tolik neklepal a při řazení nedostaly synchrony tak zabrat. Je to tu v různých diskusích vysvětlené asi osmaosmdesátkrát (jen slovo volnoběh se momentálně vyskytuje 365x), hele:

http://www.suzukiclub.cz/...ema/vysoky-volnobeh-27374

A ten zpomalený pokles otáček po uvolnění pedálu plynu měly už i modely do roku 1992, jen to fungovalo automaticky na podtlak, bez elektroniky. Je to proto, aby se nezbláznilo vstřikování, uřídit volnoběh totiž není žádná holá tento...

 jaski
Martin Jaskevič
2013-02-25 19:36:59

teda Hille ja obdivuju tvoji trpelivost s odpovidanim 3X tydne na otazku volnobezne otacky a jizda na neutral

2013-02-25 20:01:24

Dakujem... :) za odpoveď.

Este jedna otazka, ako zistim či boli menene rozvody na mojom (manzelkinom) Swifte, dočítal som sa že sa menia na 100tis. autičko, swišťadlo ma 118 tis. km. možno original roz. remeň bol značky XY a teraz je tam iny.... neviete aky XY tam dávali?

2013-02-25 20:02:46

Ešte otazka, 1800 ot. neni veľa?

Hill  
Jaroslav
2013-02-25 21:07:20

Nieje to veľa. Stále jsi v rozsahu obvyklém. Když dočteš ten odkaz, co jsem tu nechával minule, vykašleš se na ježdění na neutrál (ta funkce především usnadňuje přeřazování) a začneš se učit brzdit motorem, protože tak budeš mít nižší spotřebu jak benzínu, tak brzd, přijdeš na to, že to v řídicí jednotce není naprogramované jen tak pro nic a za nic.

Ale rozebírali jsme to tu už dřív, hledej.

A řemen, jestli nemáš servisní knížku se záznamem o jeho výměně, bude nejjednodušší vyměnit rovnou. Ono se to na něm pozná podle zkamenělého a popraskaného povrchu zvláště mezi zuby, ale, když už to bude rozdělané, je stejně dobré mít nový řemen a napínák po ruce, ať ho honem nemusíš někde shánět.

Na identifikaci podle značky bych nespoléhal, řemen mohl být kvůli zadřenému napínáku vyměněný už na dvaceti tisících, a navíc na něm po nějakých padesáti tisících km už značku nemusíš rozeznat.

2013-02-27 14:53:05

Aj tak mi to pripadá ako jazda na sitič...

Hill  
Jaroslav
2013-02-27 17:26:36

V návodu máš, že se nedoporučuje jezdit s vyřazenou rychlostí, i to, že otáčky vhodné pro jízdu se Swiftem začínají někde na 2000 při jízdě rovnoměrnou rychlostí a se zrychlováním chce začít ještě o něco výše (i když 1,3 snese i ty 2000, litr až tak od 2400 nahoru; ne, že by to nešlo víc odspodu, to ale moc žere a sbírá se pomalu).

Ale i to už tu bylo mockrát...

2013-03-01 17:31:55

Ďakujm za výstižnú odpoveď. Mám ďalší problém, zadná pravá pružina pérovania za každým uvoľnením pukne, to znamená pri bežnej jazde, pri prejazde zatáčok, pri pribrzdení a td.. Identifikoval som to tak že som pridvihol auto rukou, pri pridvihnutí to zakaždým pukne.

Hill  
Jaroslav
2013-03-01 21:25:08

Pružina obvykle tiše pruží nebo vrže v misce, to ale spraví trocha oleje do misky, v které je pružina opřená.

Ale častěji to dělá vůle v tlumiči nebo silentblokách ramena.

2013-03-02 14:50:17

Hm, no skusil som to postriekať olejom v spreji, jeden deň bol klud. Ale pružina je uložená v gume, či azda nie? A presne tak, po napružení a uvolnení to pukne. Hm, ale na inom aute som to neregistroval.

2013-03-05 20:25:18

Mam este jednu otazku, je na tom aute kontrolka rezervy paliva? A este nefunguje nam nastavenie predneho svetlometu, ide iba lava strana, prava nie, neviete vcom je problem? Neviem ako vybrat ten motorcek von?

Hill  
Jaroslav
2013-03-06 06:26:32

SisiSwift: kontrolku paliva nehledej, není tam. Když měřidlo při plné nádrži na rovině po asi minutě dvou při zapnutém zapalování ukáže právě o něco víc nad značku F, je v nádrži 40 l, v půlce stupnice asi 25 l a na značce E je tam ještě 8-10 l. Při rozjezdu a ve stoupání ukáže o 3-4 litry víc, v klesání a při volném dobržďování naopak ručka sleze o 2-3 litry dolů.

Motorek z pravého světlometu jde vyndat snadno - pootočíš jím a posuneš ho vlevo nebo vpravo, aby se kulička na konci výstupního táhla vysunula z rybiny.

Motorek pak jde otevřít. U levého to tak snadné není, protože musí plast podběhu ven, povolit světlo a posunout dopředu, případně celé světlo vymontovat (obrázek se týká levého světla, pravé jde snadněji).

2013-03-06 19:21:06

A este otazka, aku spotrebu to ma pri jazde do prace a späť, nejedna sa o typicku jazdu mestom, je to jazda z dediny do mesta, max stop na 2 križovatkách a jedna jazda 5km. Denne teda 10 km. cca.

No a este teplota, ručička ukazovatela teploty motora, nakolko tam neni oznacenie °C, kde sa ma zastaviť? Nám to zastane trocha nad čiarkou tou spodnou, je to ok? A este otazka, prečo je v nádrži tlak, či podtlak, hm, to fakt neviem, tušim že v motorovom priestore je aj niečo ako regulátor tlaku v nadrži.

Hill  
Jaroslav
2013-03-07 20:27:20

SisiSwift: http://www.suzukiclub.cz/...0?select=5550#message5550

(tam je řeč o podtlaku v nádrži - v podstatě nejde o nic jiného, než aby se benzín zbytečně neodpařoval, nádrž je proto těsná, páry se recyklují, vzduch se přisává až při podtlaku větším, než něco). Ale to se píše i v návodu k použití... zatím asi vše neselhalo, tak nebyl důvod v návodu zalistovat...

Když je motor správně ohřátý a termostat v pořádku, má se ručka teploměru pohybovat kolem středu stupnice, to je asi 85°C. Začátek stupnice (C) odpovídá zhruba 50°C, konec (H) je asi 100°C.

Ale, zvlášť v zimě a za chladných rán tu ručku do půlky stupnice na pěti kilometrech nedostaneš, což s sebou nese vyšší spotřebu, ale o kolik, to ti tu nikdo neřekne, záleží na tom, jak to jezdíš, kolik probrzdíš atd. Může to býr o litr, může to být o dva...

Nauč se napřed hledat tady na fóru, prosím, ať pořád dokola nemusíme opakovat stejné odpovědi. To všechno už tu dávno je.

2013-04-04 13:05:25

Prosím, ma niekto servisný manuál??? Vopred ďakujem :))

Hill  
Jaroslav
2013-04-04 14:16:43

sisiswift: nieje za čo. Ak nemáš diagnostický terminál aj software, bol by ti servisný manuál aj tak na nič.

2013-04-05 10:27:25

hill: a diagnosticky soft????

2013-04-05 12:15:06

sisiswift:

Diagnostický software Suzuki se koupit ani sehnat nedá a Volkswagen nebo univerzální ti bude v podstatě pro tvou potřebu také na nic.

Jinak se ale některé manuály dají stáhnout z internetu z některého stahovacího serveru po zadání vhodného požadavku. Např. na "Ulož to". Druhá věc je, zda budeš schopná se orientovat ve 2 000 stranách odborného textu.


Odpovědět