Fórum - Téma


volnolběh jimny ,pohon lpg


Fórum Jimny / Samurai III volnolběh jimny ,pohon lpg

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2010-06-16 22:10:56

jimny mi na volnoběh točí 1000 otáček,nevíte jak je snížit.taky by mě zajímaly informace o lpg ,nemáte ho někdo ,nevím totiž jaký systém vybrat.abych neudělal chybu..ještě bych chtěl namontovat dálkové ovládání,ale nevím jak .poradte,dík

2010-06-16 22:16:28

DO poradím, ale plynu se stranim jak čert kříže

2010-06-20 21:14:53

dík za odpověd,potřebuji vědět,jaké dálkové koupit nebo je to jedno.prodává se totiž hodně dálkových,některé i z alarmem, takže nevím co pořídit.potřeboval bych návod jak to zapojit abych něco nepokazil.dík

2010-06-29 22:09:03

dalo by se od vás získat schema zapojení do.tky nevím jaké koupit,je jich hodně,dík

2010-06-29 22:33:53

tak většinou montuji Jablotron 305click, je jednoduchý a umožňuje jak negativní tak pozitivní zapojení.

http://www.jablotron.cz/c...dac+centralniho+zamykani/

nat
Honza
2014-01-13 19:00:12

Jimny má ovládání centrálu plusem nebo mínusem? Podle manualu by měly být barvy vodičů (asi pod budíkama)

zem - zelená

napájení (+) - červená

lock - žl-hnědá

unlock - modro-červená

autoelektrikář amatér děkuje.....v nejhorším si to propískám

2014-01-13 20:37:13

nat nejednoduší je napojit univerzální dálku v prostoru, kde do kabiny vstupují vodiče od dveří řidiče, jsou tam všechny potřebné signály a lepší přístup.

nat
Honza
2014-01-26 14:10:07

Tak hotovo - Centrál (dálka) - zapojení - ovládání minusem.

detaily - http://www.nat.hu.cz/jimny/elektro/elektro.htm

Využito napojení konektrou, co jde do dveří...díky za rady.

2015-05-03 10:18:10

Zdravím, mám dotaz jsem tu nový s Jimnym, po nastartování si motor do mírného zařátí přidává "sytič" točí okolo 2000ot/min na volnoběh, pak při zahřatí, je okolo 1000ot/min lehce pod, ale na křižovatkách při zastavení s vyšlaplou spojkou a pak "pustím při vyřazení " (čekám napr. červenou) pozoruji pokles otaček na cca 400ot/min, pak se hned vratí pod 1000ot/min, taky jsem si všiml že to dělá při změně otaček ventilatoru (topení), otačky motoru prudce klesnou, motor nikdy nechcípne beží, ale děla to. Myslíte že by mohl být načatý altík nebo autobaterie, nebo něco s převodovkou, spojkou? Je to obyč neduh těchto aut, či jezdit s meziplynem:) ?!

p.s. hledal jsem tu cokoliv o těch koulích rozebírat to sám nebudu ale alespon bych to napalal z venku klasickou bílou vazelínou? Může být nebo co na to požívate za mazivo? Mam s tím jiz najezděno cca 250km jo je to r.v. 2004 motor jiz s řetězem

Díky, moc by mi to pro začatek pomohlo nedy

2015-05-03 13:14:00

nedy666: Ahoj,

tyto projevy s poklesem volnoběhu znám z našeho Ignise r.v. 2004. Máme stejný motor M13A. Otáčky na místě klesnou odhadem na 400, pak se motor tak nějak převaluje, skoro, že nechcípne. V zápětí zapracuje elektronika a otáčky se zvednou, že motor běží plynule. V našem případě pomohlo vyčištění škrtící klapky od špíny, kterou tam pouští EGR ventil. Klapku jsem čistil z obou stran, dále na obvodové plošce a také jsem hadříkem vyčistil vnitřní stěny domečku škrtící klapky.

Volnoběh tohoto motoru je řešen obtokovým kanálkem mimo škrtící klapku a počítá i s množstvím vzduchu, který se nasaje skrz netěsnosti škrtící klapky samotné, ale ty netěsnosti se tím sajrajtem od EGRu utěsňují! Škrtící klapka je ještě ovládána lankem od pedálu plynu a má pevný doraz krajních poloh, takže při chodu na volnoběh vždy zaujme své stálé místo, a jestliže časem dojde k zanešení této polohy, dočasně to snižuje množství volnoběžné dávky vzduchu a tím i paliva, (méně směsi je důvodem poklesu otáček volnoběhu).

Obtokový kanálek je regulován elektroventilem volnoběhu. Elektroventil podle potřeby otvírá nebo přivírá cestu volnoběžné dávce vzduchu, která se mění za studena, nebo za tepla, nebo při připojení kompresoru klimatizace, nebo při zapojení velkých spotřebičů el. energie při běhu mororu na volnoběh, samozřejmě, že k tomu ŘJ adekvátně upraví volnoběžnou dávku paliva. A právě odtud pramení ten opětovný nárůst otáček po jejich předchozím poklesu.

Takže: elektronika si s tím poklesem poradí, ale ten pokles otáček z důvodu špinavé škrtící klapky není žádoucí.

Co se týče zbytku dotazu, s tím já bohužel nepomohu.

2015-05-03 13:36:44

mirekdoda: díky moc za pomoc, zkusím to s někým udělat, je fakt že tehda u feldy mi to blbo taky, no pak už jen zbytek toho dotazu to nechám tedy pro někoho jinýho. hezky zbytek neděle

Ira
Víťa
2015-05-03 16:14:57

nedy666: co se tejče koulí, projdi si od začátku vlákno INFORMACE O JIMNYM, tam se otom někde z kraje píše. Koule zvenku nemazat, nalepí se prach a je to jak brusná pasta. Někde je tam i typ maziva, co se dává dovnitř.

Hodně radosti s Jimem


Odpovědět