Fórum - Téma


Vůle ventilů Ignis 1.5VTI


Fórum Ignis Vůle ventilů Ignis 1.5VTI

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2014-02-22 17:22:39

Kolegové jak je to s vymezováním ventilové vůle u Ignise?Samonastavitelná(hydroštely)?Ne úvahy, ale kdo ví jaká je skutečnost.

Díky

2014-02-23 08:35:16

drahoš:

Ignis NEMÁ hydraulické vymezování ventilových vůlí (tzv. hydroštel), nýbrž pomocí vymezovacích podložek jejichž tloušťka je odstupňována po 0,05 mm, vložených mezi zdvihátko ventilu a vačku. Pro jejich nastavení a výměnu těchto podložek je třeba nejdříve zjistit skutečnou vůli, potom vymontovat stávající podložku pomocí speciální sady montážních přípravků, spočítat tloušťku nové potřebné podložky, tuto podložku objednat u dodavatele (servisy nemají trvale na skladě !) a opět namontovat.

V domácích podmínkách bez sundání celé hlavy neproveditelné.

2014-02-23 09:14:52

plukovník: To ti kluci japonští už nemohli vymyslet nic jednoduššího.Plukovníku ty znalý servismane kolik se zhruba musí natočit km aby muselo dojít k týto operaci výměně podložek + těsnění pod hlavou, to bude bakulka.Kontrola ventilů tak asi po 30 000km?Od tý to bude samozřejmě nějak odvíjet..

Jinak samozřejmě plukovníku díky za info

2014-02-23 10:18:14

drahoš:

Nezapomeň, že v jednoduchosti je základ ůspěchu, japonci nejsou blbci a jejich benzínové motory jsou podstatně splehlivější než např, ty z koncernu VW, co hydroštely mají. a nemysli si, že ty hydroštely jsou nějaký zázrak, jsou v mnoha ohledech méně spolehlivé, než ty podložky., jejich funkčnost se musí kontrolovat také a když hydraulické zdvihátko začne stávkovat (zatuhne), tak se správně má vyměnit celá sada a to už je darda.

Jinak prostá kontrola vůlí u toho "podložkového" systému je poměrně jednoduchá věc, akorát se při tom musí sundat horní víko rozvodů a vyměnit jeho těsnění při zpětné montáži. Jeho cena v Suzuki cca 600,- Kč by se mohla leckomu zdát vysoká. . Nejlépe je tuto kontrolu udělat při výměně svíček.

Většinou je ale lepší nechat ventily ventilama a pokud nehodláš experimentovat s alternativními druhy paliva tak podložky není třeba měnit minimálně 100 000 km a v mnoha případech tam vydrží "nadoživotí".

2014-02-23 13:38:18

Je to tak, nic jednoduššího co do funkce a ceny než podložka, nemůže být.Cena těsnění víka je pakatel.Spojím kontrolu ventilů se svíčkami.Ignis sice při loňské koupi servisku měl, ale byly zapisovány jen výměny olejů, aspoň co jsem z maďarštiny vydedukoval.Ignis má najeto 145 000 tak uvidím jak na tom vůle budou.Ignisek je šikovný prcek a zatím se jen kochám, jet s ním na sněhu je radost

Díky za info a ať se ti daří

2014-02-23 17:03:18

Před mnoha lety, když mělo auto najeto 60 kkm jsem kontroloval vůli ventilů. Vše bylo OK akorát jeden měl o 0,05 mm větší vůli. Vydloubl jsem u něj tu podložku, abych zjistil její rozměr. Pak se šel zeptat do Suzuki na možnost objednání. Objednat nebyl problém, ale cena za podložku byla 500 Kč. Tak vzhledem k tomu, že větší vůle není nebezpečná, vrátil jsem starou podložku a od té doby ventily už nekontroluji.

2014-02-23 18:32:08

wagonku kuš to je hezké foto, jsem kolegáčci od Súzi plně v obraze.Uvidím, troška vůle mě nestraší, spíš nepodpálit to by bylo na

Opět můžu jen: páč mám rád přesné info

2016-09-16 16:40:09

Zdravim. Jake naradi bych si mel sehnat na mereni ventilove vule? Staci klasicke sparomerky? Diky za radu.


Odpovědět