Fórum - Téma


Vyhřívané trysky ostřikovačů


Fórum SX4 I Vyhřívané trysky ostřikovačů

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2011-01-02 16:07:10

Ahoj všem,

měl bych dotaz, zda jste toto už někdo neřešil, problém je v tom, že v těch mrazech co byly, i nemrznoucí směs do ostřikovačů v tryskách ostřikovačů houstne tak, že ostřikovače nefungujou i když při vyjetí a očištění trysek normálně stříkají. Napadlo mě zaměnit trysky za vyhřívané. Doma mi stojí BMW na náhradní díly jež je má, co jsem koukal, tak by neměl být problém s instalací mechanickou, jen nevím jak to připojit elektricky. U BMW je to řešeno, že se spustí automaticky při poklesu venkovní teploty pod určitou hodnotu, zatím nevím co dává pokyn ke spuštění, zda jednotka vozidla nebo zda to má nějakou svoji řídicí jednotku, ale to se dořeší jen co sleze z BMW ta 2m hluboká závěj sněhu jež se mi momentálně nechce odklízet.

Eventuálně nedá se někde zakoupit nějaká uneiverzální sada vyhřívaných trysek?? ......Nikde se mi nepodařilo nic najít

2011-01-05 16:46:00

mohu ti odpovědně říct je to neřešitelný problém

2011-01-05 17:23:28

proc to delat nejak slozite cidlem teploty (i kdyz by to taky slo) a neudelat to proste na manual? vlezes do auta a reknes si aaaa sakra to je ale zima mel bych zapnout vyhrivani ostrikovacu

2011-01-05 17:44:16

Toto řeším každou zimu (Sexy4 a Splash). Nechám hodinku v teple, vypustím úplně stávající kapalinu, doplním nádobku kapalinou -40 bez ředění do plna.....u aut v záruce měním i zpětné ventilky (u pozáručních aut se po dohodě se zákazníkem buď ventilky vymění, nebo úplně vyruší) a ještě nikdo mi nevolal, že by se závada znova opakovala, takže v tom neřešitelnost nevidím.

2011-01-06 12:59:31

Kato, ale u mě není problém, že by mi kapalina zamrzala v nádobce nebo někde po cestě do trysek, to se mi povedlo první zimu co jsem měl autí nový, takže na to si dávam bacha.

Problém je v tom, že zamrznou přímo trysky ostřikovačů, ta nemrznoucí směs je na lihové bázi a líh se poměrně rychle odpařuje, takže když před jízdou ostřikovače normálně fungují, pak během jízdy stačí cca 2x ostříknout okno a zbytková kapalina co zůstává na trykách prostě zamrzne a ostřikovače nejdou a nezbývá nic jiného než zastavit , trysky očistit a pak zase chvilku fungujou.

Co jsem koukal, tak vyhřívané trysky se nechají za pár kaček sehnat, ale bez řízení. To řízení bych chtěl z toho důvodu, že se o to člověk nemusí starat a běží to nezávisle na jeho vůli. Samozřejmě dát to na nějakej spínač by asi nebyl probém, asi by se nechalo i připojit na vyhřívání zadního okna.

2011-01-06 17:05:53

Aháá tak vyměnit trysky, čím víc se čistí , tím víc se ucpou, takže se čistit nemají, s vyhřívanýma ti teda neporadím

2011-01-06 18:09:36

je vždycky jen ometu košťátkem, to zatim vždycky stačilo.....neboj vyměnim je za vyhřejvěný, to nějak vymyslim

2011-01-06 21:00:05

V mojí povinný výbavě v autě nechybí jehla ,takže když už takový problém nastane,řešim to s ní

2011-01-06 22:04:43

To je právě ono, tou jehlou trysku akurát ucpeš

2011-01-06 23:32:28

tak to se mi teda zatim nestalo,pokaždý to naopak pomohlo,poněvadž to vždy zamrzne až v těch malých výstupních dirkách a když se to tou jehlou naruší,tak ty zbytky už ty motorky utáhnou a prostříkne to,mám opravdu slabou jehlu,která má pořád vůli v těch dirkách a díky tomu se to ucpat nemůže

2011-01-07 07:20:07

nikdy se mi to nestalo..mam kapalinu do - 30 a nemela jsem asi problem jak Honza..ze by behem jizdy....tj teda nešťastný vážně

2011-01-07 20:13:42

Žádná tryska se nemá čistit jehlou, to známe už z karburátorů, tím se akorát poškodí a pak už to není tryska, ale křivochcalka. Já osobně řeším zamrzání ostřikovačů v případě velkých mrazů používáním kapaliny s bodem mrznutí - 80 stupňů.

2011-01-07 21:17:19

no,ostřikovač okna mi zrovna moc podobnej karburátoru nepřijde .Nechci,aby se tu rozpoutaly nějaké dohady,skrz přiblblý ostřikovače ,já to tou jehlou řešil zatim snad jen 4x a to za celou dobu,co mám řidičák ,což znamená,že jsem se jehlou v ostřikovači za tu dobu dloubal míňkrát,než jsem se dlouba za tu dobul v nose ,tu jehlu jsem uvedl spíš ze srandy.

2011-01-07 21:30:53

taky používám kapalinu do -30°C, ale jak bylo v jednom bulvárním plátku uvedeno - není -30 jako -30 a každej to šulí jak to jen jde. Ona ta kapalina namrzá i na ramínkách stěračů a i chvilkově na okně než sublimuje, ono při -15°C voda mrzne poměrně rychle. Ale zítra jdu dolovat vyhřejvaný trysky z BMW a koumat, jestli půjdou nainstalovat

2011-01-08 12:06:12

Mínus 30 je málo, s ohledem na odpařování alkoholu z kapaliny. Proto používám kapalinu na mínus osmdesát, jejíž obsah alkoholu je nad čtyřicet procent, ten se už tak rychle neodpaří. Běžně k sehnání je ten na minus čtyřicet a je třeba tam dávat alespoň ten. Jinak je to platné jen proti zamrznutí v nádržce, ale ne na skutečné ostřikování skla.

2011-01-08 14:18:21

čteš mi z očí Beaumonte....je to tak, už jenom jízdou na dálnici je teplota nižší na ostřikovače, než je teplota aktuální, no co Ti pak z nádoby zbude můžeš klidně vypít, je to lepší jak RUM

2011-01-08 14:21:11

kato ty tu normalne popiras fyzikalni zakony

2011-01-08 14:43:14

co jsem provedl?? Na SPŠ jsem byl dostatečný ve Fyzice

2011-01-08 14:49:22

ostrikovac ma stale stejnou teplotu jako okoli a tim ze s nim budes pohybovat mu ji urcite nezmenis aby ji mel mensi nebo vetsi. tim ze to kolem nej "fouka" mu ubiras ty teplejsi molekuly co v nem jeste sou a proto mrzne rychleji. je to ten samej zpusob proc si treba foukas do caje aby vychladl

2011-01-08 14:51:14

Pravda je, že když je velký mráz, tak není potřeba ostřikovat, neb na silnici je pouze zmrzlá sračka. Ale pokud se přesto použijí ostřikovače, tak jediná směs, která nevytvoří ledové květy je ta na -80 stupňů.


Odpovědět

1  2