Fórum - Téma


Výměna kol


Fórum Pokec všeobecný Výměna kol



1  2

2010-03-28 12:38:00

Včera jsem sundaval plecháče a dával tam litý kolesa. Musím říct, že to byla moje vůbec nejhorší výměna, co jsem kdy dělal. Ty plecháče tam byly tak zakouslý a vůbec nechtěly dolů, až jsem uvažoval, že je tam snad nechám. Jak tohle řešíte? Dá se tomu nějak předejít?

2010-03-28 12:44:01

malinko stočit ten vystouplej střed náboje. disk zůstává viset na středový díře. taky sem to mlátil dolů

2010-03-28 12:47:27

pokud možno nic nestáčet, středová díra tam pro prdel nejni, jen při montáži plecháčů a i litých kol ošetřit náboje a máznout je. No a perlík a správně mířená rána do pneumatiky vždy kolo sundá

2010-03-28 12:55:00

No včera jsem do toho mlátil jak divej a nepomohlo to, opravdu jsem si myslel, že s tím snad budu muset někam zajet, aby mi to sundali. Nakonec jsem toho nechal, drobátko povytočil šrouby, pustil auto na zem a trhnul směrem k sobě. Předek tou vahou auta povolil super, ale zadek jsem nemohl dostat dolů. Zkusím to příště tedy namazat, snad to půjde lépe .

2010-03-28 13:01:19

pokud si gumy měníš sám, tak očistit náboje od rzi a máznout grafitkou třeba. U SX4 jsou ty plecháče fakt na fest a když si stím dáš tu práci, pak nejni problém. Je dobrý na to myslet, páč když se stane defekt na cestě a v autě máš jen klíč a hever, tak jsi v prdeli

2010-03-28 13:06:29

ta středovka není takovej oheň. Mám na autě běžně kola s větší středovkou a nikdy žádnej problém- kolo se vycentruje šroubama. Mini tam ten výstupek na středovku třeba nemá vůbec a už několik desetiletí taky jezdí

A tím osoustružením sem myslel třeba 0.5mm, ne nějakou raketu.

2010-03-28 13:08:59

jasný, jde to, ale třeba u Grand Vitary se mi to vymstilo, matky kol nějak kolo nevycentrovali a jelikož zákazník byl letec, tak házivost poznal

2010-03-28 15:57:54

no pokud s tím pákrát skočil, tak je to možný, že to nepodržely. Ale teď sem v práci maníkovi na ofrouda taky zvětšoval díru na kolech( neměl u toho auto, tak malinko větší, aby to tam dal ) a zatim se neozval, že by se něco posralo.

2010-03-28 16:23:07

heh to samy. sundaval sem je poprvy a uz sem myslel ze snad radsi uriznu napravu. nakonec sem je nejak odmlatil dolu. namazal sem je vazelinou (drzelo to na tom stredu), za par mesicu sundaval znova a uplne to samy :) takze sem to zase odmlatil a stred sem vzal trochu pilnikem a zase namazal takze doufam ze az to budu sundavat ted ze uz to pude... pichnout nekde na ceste tak nevim jak bych to sundal.

to fred: treba uz se ozvat ani nemuze

2010-03-28 16:43:37

nn, prej se teď ženil

To s tím pilníkem ti taky nepomůže, udělal sem to samý a ty plecháče se na to stejně přicucly.

2010-03-28 16:45:35

no je to fakt ze poprvy sem to taky trochu piloval a stejne to nepomohlo. ted sem to ale udelal vic tak uvidime... snad to nebudu nikdy muset resit nekde 50km od garaze...

2010-03-28 19:21:58

střed obrousit ocelákem,nejlépe rotačním a napatlat grafitkou nebo bronzovou vazelínou. Potom to jde dolů dobře.

2010-03-29 18:54:18

Na silnici při defektu a s holýma rukama lze řešit tak, že se trochu povolí šrouby a pak se s autem cukne dopředu-dozadu a ono to povolí.

2010-03-29 20:15:32

jaski: taky doufám, že to nebudu muset řešit někde venku. Ani ještě nevím, jak se u SX4 vyndavá hever

2010-03-29 20:17:21

neboj, je schován u rezervy

2010-03-29 20:28:12

A tak tam už jsem i nakouknul, dokonce jsem s odvahou na tu věc i sáhnul a vypadala, že tam drží drobátko pevnějc, než bych čekal. Tudíž jsem usoudil, když tam tak hezky pevně drží, že to snad potřebovat nebudu .

2010-03-29 22:24:31

Takže se taky připojím.Páč mám na díně i pneuservis, stává se mi docela často, že to nejde kolo ze středu.Šroubama samozřejmě kolo nevystředíš.Někdy to trefíš líp, jindy hůř.A u pětišroubu to nedáš nikdy.Já řeším zerezlej střed odstraněním koroze a měděnou pastu.Zatím nezklamalo.No a když už je to zarezlý brut, povolím trochu šrouby a jdu se projet, samožrejmě ostře zatáčení na obě strany.Ani nemusí bejt extra rychlost.Třeba na parkáči.Taková jedna Astra, měl jsem, pocit, že ty gumy svlíknu a zadní pravý nešlo a né.Musel jsem na to vzít autogen.Ale to se stalo jen jednou.To prudce z heveru, nebo cuk vřed vzad, když pomůže, tak to ani nesundavám z heveru, to srazim s prstem v nose.Prevence je mazat, mazat a mazat.Jinak při defektu, jak psal Kato, jste v prdeli.Měl jsem v prackách už těžký vořechy, který bych na silnici prostě nedělal..

2010-03-30 16:08:42

Malá poznámka ohledně masivního mazání...

Výrobce nedoporučuje mazat šrouby kol. Člověk by si položil otázku proč? Z jakého důvodu to pořádně nepromáznout grafitkou, stejně jako ten střed.

Odpověď je jednoduchá. Odstředívou silou při jízdě se vazelína rozstříká, dostane se na brzdové kotouče, potažmo na destičky a ty znehodnotí. Brzdy pak pískají a nejde s tím moc dělat. Takže bych to mazal spíš s citem suchou grafitovou nebo tou měděnou pastou.

2010-03-30 19:22:37

Héém, nemyslel jsem zalejt olejem.Viděl jsem brutálně zavazelínovaný středy, matice, šrouby.Ale nikdy na kotouči ani stopa, že by se to dostalo až tam.Je to z říše teorie.Rovina styčné plochy disku kola a rovina brzdné části kotouče je od sebe tak vzdálená, že je nemožná kontaminace.Leda by to odkapávalo z vnitřní části disku kola na kotouč.Tak pak snad jedině, ale odstředivou silou, noooo.Každopádně tyto varianty můžeme teoreticky předpokládat mazáním asi tak půl kýblu na kolo..

2010-03-30 20:20:09

já namazal desky,kotouče,čelisti,bubny a pneumatiky.......brzdy jsou vyjímečně tiché, byť nebrzdí, ale co jsem sedlák a brzdim motorem


Odpovědět

1  2