Fórum - Téma


Výměna oleje po 5tis km?


Fórum SX4 I Výměna oleje po 5tis km?

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I 1.6

2 fotek  |  105 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).



2014-05-09 10:53:14

Minulý týden jsem oslavil najetí prvních pěti tisíc km. V servisu mi řekli, že první výměna oleje bude až po 15tisících, ale mě neustále vrtá hlavou, jestli by nebylo dobré udělat jednu mimořádnou výměnu v "záběhu".

Co vy na to? Má to smysl, nebo mám výměnu nechat doběhnout do servisního intervalu?

Pokud tady už podobné téma je, tak mě laskavě nasměrujte.

MilanT  
Milan
2014-05-09 11:09:23

Někde jsem četl (tuším ve Světě motorů), že by se olej měl vyměnit po prvních 1000 km. Trochu jsem znejistěl, protože to se tak dělalo u Š100, kdy se motor doslova zaběhával a olej byl plný špon. Na druhou stranu je dnešní výroba motorů někde jinde, stejně tak kvalita olejů a filtrů. Pro jistotu jsem volal do servisu svého prodejce a vedoucí servisu mi řekl: "Pokud máte to auto opravdu rád, tak to vyměníme. Ale je to opravdu zbytečné a taky je zbytečné z vás tahat peníze. A to bych jako loajální zaměstnanec neměl říkat".

To auto mám rád, ale olej měnit nenechám. Auto je v záruce, po třech měsících mám najeto lehce přes 2 tisíce a tak se při první garančce dostanu někam k 8 tisicům.

2014-05-09 14:54:20

Taky jsem to četl a myslím že to motoru jen prospěje.

2014-05-10 08:39:38

pav.el:

V dobách dřevních se u nových aut=motorů dával záběhovej olej, stejně jako po generálce motoru, a ten se po ujetí 1000-1500km musel vyměnit ....., a tak se to v podstatě traduje a dělá dál ,ale opodstatnění to nemá, přesto jsem u nové GV po cca5ti měsícíchzimního provozu nechal olej vyměnit , u nového vozu mám teď najeto 3000km,v 15stech jsem byl v servisu a chtěl olej vyměnit, řekli mi- zbytečně vyhodíte peníze , olej ,co máte v motoru je záběhovej, ten rok je akorát až přijedete na garančku.... závěr? asi tak- výměna určitě neuškodí,

otázka je ,zda při všech výrobních úsporách a pokusných ochcávkách všech výrobců "auto koncernů" ,není olej v servisní síti ,či na pumpách lepší ,jiný ??? asi jak u kterýho výrobce- base mineralní ,nebo syntetická bude stejná, rozdíl v aditivech bude ,šetří všude a nedůvěra je opodstatněná.... pravda je,že posun od původně běžných olejů viskozitního rozmezí 10W40 ,15W40 k novým 5W20 prostě je ....jen ta hranice bezpečné viskozity "mazivosti"20 v horkém létě se zatíženým vozem na dovolenou třeba na "jadranské" ...mi nějako nesedí... pravda teploměr oleje na novém ukázal zatím max 102°,

u vzduchem/olejem chlazenýho broučího boxera jsem před zimou měnil olej za 0W30, na jaře s průplachem 5W50, takže bez blbnutí na závodech výměna oleje 2x ročně, s blbnutím na letišti i vícekrát...

zlatej aral supertronic 5W50 , teplota oleje 120° normální při závodech sprintu 150 až 180° po závodech vyměnit

nevím jak dnešní oleje, ale měnilo se i po čuchu , jak to smrdělo po rybách,šel ven

2014-05-10 22:17:35

Nazdar Suzukáři,

celkem zajímavý dotaz. Odpověď už není tak jednoduchá. Olej je možné měnit třeba každých 1000 km otázkou je jestli je to nutné a na co stačí peněženka. Já osobně měním olej po 15000 km (ročně najedu cca 30000 km).Jinak jak bylo výše řečeno časy se mění. U Š 100 se olej měnil po prvních 1000 km a také se používal výplachový olej jak pro motor tak pro převodovku.

Jenže tenkrát v 70 tých letech vypadaly motory i oleje trochu jinak než dnes .

Pro svou SX4 používám plně syntetický olej 5W/30 v zimě a 5W/40 v létě a to jen z důvodu , že jezdím Chorvatsko. I když si myslím, že 5W/30 by na léto také stačil.

Jinak ještě k tomu případnému opotřebení motoru pozdější výměnou oleje. Kdysi jsem spolupracoval s firmou ESO. Jednou mě její zástupce řekl, že každým studeným startem - hlavně v zimě se životnost motoru zkracuje o cca 100 km. No možná je to trochu nadsazené. Každý si může vybrat , co se mu hodí. Ahoj , Vlado.

2014-05-11 08:07:35

vlado:

Tenkrát v 70 tých letech vypadaly motory i oleje opravdu trochu jinak než dnes, ale hlavně se nám tenkrát ani nesnilo, že budeme někdy vlastnit vozidlo s objemem motoru 97 kubických palců a výkonu 120 馬力

2014-05-13 07:36:33

Takže verdikt není jasný... Šlo mi spíš o to, jestli v motoru není z továrny nějaká speciální náplň, když to z nuly vydrží 15 tisíc. Do servisu bych s tím nejel, koupit olej a filtr zvládnu sám. Je tam tuším nějaký Castrol.

MilanT  
Milan
2014-05-13 09:00:06

plukovník:

Když už 120 馬力, tak ne 97 kubických palců, ale 8,812 go nebo 0,009 koku

2014-05-13 09:56:34

milant:

Těch 97 cui není z mé hlavy, ale to jsem opsal z Vladova profilu

P.S.

Stará japonská objemová jednotka koku se od roku 1912 používá pouze v japonském dřevozpracujícím průmyslu pro měření objemu řeziva. Ale to ty jistě víš

hanz_grau:

...olejová náplň z továrny je tam Shell

2014-05-14 13:51:36

plukovník:

A nová japonská jednotka=míra ,která k nám dorazila, je oka-mura, a možná ,že je to taky o "řezivu" ...

koku bych nechal ,je uklidňující, zvlášť v peruánských Andách klidní dech našince ve výškách nad 4000mnm

j motor GV má 2,4 litru ,kolik je to okokumurů ?

2014-05-14 15:38:32

instr:

"jednotku" zvanou oka-mura prý kdysi v Japonsku používali místní popeláři

MilanT  
Milan
2014-05-14 18:01:40

plukovník:

Mýlíš se, nevím co přesně "koku" měří. Znal jsem to z křížovek jako "japonskou objemovou míru". A tak jsem to hodil do převodu jednotek a tohle mi vypadlo. Až ty jsi mě vyprovokoval si najít detaily.

Oka-mura je slovenská geometrická jednotka zedníků. Znamená to ve volném překladu "zeď stavěná podle oka".

2014-05-14 18:41:25

milant:

Jednotka koku se ve starém Japonsku používala k vyjádření výtlaku lodí a množství převážené rýže a po přechodu na metrickou soustavu od počátku 20. století se nadále používá už jen v tom dřevozpracujícím průmyslu jako jednotka objemu dřeva (mám pocit, že to je asi 0,3 m3).

No a v té druhé záležitosti jsem neměl na mysli slovenské zedníky, kteří spěchají aby mohli zapíjet glajchu, ale jednoho brouka Pytlíka co se jmenuje Pitomio Oka-mura a svojí hvězdnou kariéru začínal jako popelář v Tokiu.

2014-05-14 19:00:24

plukovník:

V Tokiu je zrovna vypsané výběrové řízení na popeláře-česky,- přeloženo manager pro "manipulaci" s shittttt ..., je třeba ho pit omio.OK amuru jen přihlásit, věřím mu, on to zvládne....

P.S. Vůbec si neuvědomujeme , jakou kliku máme ,že ho máme zrovna my a tady, představte si , že pracuje na vývoji v např v SUZUKI ...


Odpovědět