Fórum - Téma


Výměna oleje v převodovce


Fórum Swift New I Výměna oleje v převodovce

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2014-07-18 16:13:46

Potřebuji rychlou pomoc. Mám to právě rozdělané

Měním olej v manuální převodovce a když jsem povolil napouštěcí šroub(kontrolní na výšku oleje v převodovce) se čtyřhranem vedle poloosy, tak mi z ní vyteklo asi deci oleje. Proto se ptám Dá se ještě někde jinde nalít olej do převodovky? Není mi totiž jasné jak to tam mohli dostat (v servisu) nebo jaktože se zvětšíl objem oleje .

A ještě jedna kontrolní otázka. Na vypouštěcím šroubu-magnetu byl mala malá hromádka pilin. To je asi normální že?

Prosím o rychlou odpověď.

2014-07-18 17:49:40

pav.el: Po pravdě u již zajetého vozu, by piliny na magnetu vypouštáku být neměli ...., ale , setřel je někdo při první výměně oleje,je to skutečně první výměna ? , nebo je to první výměna- dle najetých km -tzn kolik to autí má najeto,a měnil už někdo olej v převodovce? Ono se to při záručním problému totiž nepíše do servisky a když tak veelmi nerado a majitel protitomu většinou ze samozřejmých důvodů nic nenamítá, značí to totiž , že u nového vozu bylo případně něco s převodovkou, dám příklad ,nejčastější

při vyřazení za rychlé -dálniční jízdy z kopce nejde po poklesu rychlosti zařadit 5tka ,jen přes zuby neb s meziplynem =synchron se kouše ,fláká -první ,co záruční servis udělá-výměna oleje v převodovce, i po jen pár pokusech o zařazení ,tam piliny jsou, varianta druhá, převodovka jde následně z auta ven , synchron vyměněn ,olej dolit, vše v pořádku -v servisce nic , ale taky se mění převodovky v záruce kus za kus a zajíždíme znovu / aniž bychom to věděli ... na převodovce mimo auto na sevisním manipulačním stojanu- vozíku- přípravku - a tam lze o +-1dcl přelít=může to být i součást zbavení se problému zvýšením hladiny oleje ....zažil jsem vícesměnu u "vwkoncernu"

takže pokud převodovka nezlobí , setřel bych piliny, dolil olej ,tak ,jak má nalejvacím otvorem hladina být, a nechal to žít ...pro uklidnění paranoi za rok a den zkontrolovat vypouštěcí magnet šroub znovu na piliny , a tu decku co by utekla dolít ...

Jinak mě ještě napadá, jestli to do převodovky tlačí pod tlakem= dávkovacím přístrojem -ten převodový olej ,tak se to o tu zhruba decku přelít dá,chvilku trvá ,než to zhora "koleček" steče , a to stačí zavřít=zašpuntovat, na druhou stranu, by prodělali ztrátou deci oleje....

2014-07-18 19:15:19

instr: Ne byla to třetí výměna. První ještě v záruce. Podle mne ale neprovedena. Následně ve 100tis. oprava převodovky v jiném servisu-tři ložiska . Tam byla převodovka venku a snad mi tam dali nový olej. Od té doby jsem neměl žádné problemy (až na zpátečku, ale to má snad každý). No a teď jsem si výměnu dělal sám a při tom jsem zjistil ty piliny. Nijak to řešit nebudu. Šroub jsem očistil a nalil předepsané množství po otvor. V budoucnu uvidím.

2014-07-18 20:02:11

pav.el: V klidu,když tam něco v převodovce mění-měnili třeba ložiska -tak tam musí následně novej olej nalít... a pokud to od " nikud" neteče,ani vrchem -což nemá kudy- i když odvzdušnění převodovky tam horem někde určitě bude , tak 1dcl přes míru bych považoval za v normě, v klidu převodovku naplň novým olejem a kdyby se ti povedlo tam dostat o deci víc , nic se neděje.... v pohodě a klidu jezdi, a vem za jedna ku milionu, že by někomu odešla převodovka tak natvrdo, že by nedojel ...

sou horší věci na světě....mě teče olej z převodovky do brzdového bubnu už 20let r.v.62 vw brouk, a přetěsňovalo se to 15x , sám 5x , servis vw, servis broučí, a nikdo to zatím nezastavil ....prostě můj brouk se počůrává skrz brzdovej buben ... na chvíli zabírá rozebrání,přetěsnění , odmaštění tetrachlor,přebroušení paken ...hownou platný...za měsíc stejný....

budu muset vyměnit poloosu ....


Odpovědět