Fórum - Téma


výměna palivového filtru


Fórum Swift III výměna palivového filtru

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2013-02-18 18:01:11

Dobrý den, mam na Vás dotaz..

Suzuki Swift II MA 1.0i 1995

jak často ho měnit..?

jak časově náročná je výměna filtru?

2013-02-18 22:02:42

To záleží na tom, jak máš čistou nádrž a co a jak do ní leješ,ale jestli nemáš problém s normálním chodem motoru , tak to neřeš.

Hill  
Jaroslav
2013-02-18 22:07:15

Mám ročník 1996, najeto 276 tisíc km. Ještě jsem filtr neměnil a jezdím.

2013-02-22 14:40:43

Záleží na tom, co tankuješ a co tankovali před Tebou, jestli se točily plné nebo auto postávalo se skoro prázdnou (to je blbě)... Auto co pečovávaně jezdí na benzín (viz Hill) a ne na moč místního notorika (skoro jako E85, woe a zadara!) ho nemusí potřebovat, ale po těch kilometrech už to stojí za úvahu.

Pokud má studený motor na rozjezdu tendenci byť jen mírně cukat nebo ztratit zátah (a zapalování je OK), pak jednoznačně měnit. Zanesený filtr snižuje podávací tlak paliva a dostupný průtok, takže při přidání plynu klesá za vstřikem tlak, ten se pro kompenzaci otevírá na delší dobu a chvíli trvá, než ECU zase pozná, že je tlak původní (byť pořád nižší, než má být). Vlastně jede pořád v režimu hledání správné kompenzace, kterou ani nemůže najít. Takže dálky ve stálých otáčkách jedeš za normálních 5,5-6 litrů, přitom za mrazu po Praze to taky může být 12-15. Zažil jsem-a jenom kvůli filtru.

Pokud měníš filtr za originál a máš OK trubičky od čerpadla, vratky a recirkulace par (tj. nezůstanu Ti v ruce při odpojování hadiček-jsou přivařené k lemu nádrže tak blbě, že se mezi nimi drží bordel a vlhkost), je to otázka do dvou hodin, když jdou hadice i šrouby dobře dolů, tak na 30 minut (potřebuješ sundat příchytku bwdenu ručky, který překáží).

Potřebuješ rozpouštěč rzi a pokud celá klema není dobře ošetřená, počítej s řezáním nového závitu pro klemu, která filtr drží-nebo navařování šroubu.

Jinak za cenu sundání nádrže (no, i bez něj) lze na Swifta (podávací tlak do 4 BAR) celkem bezbolestně naroubovat filtr pro Felicii 1.3 MPI (podávací tlak 4,6 BAR), pokud originál není k dispozici. To je práce tak na 3 hodiny reál, na 6 když se s tím člověk vzteká prvně a furt měří, aby to vyšlo. Pozor na filtry pro karburátorové Favority, občas jsou pod stejnou položkou a na tlak nejsou stavěné.

2013-02-22 20:22:20

Má pravdu, předseda...


Odpovědět