Fórum - Téma


Výměna rozvodů


Fórum Swift IV Výměna rozvodů

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2008-08-24 16:54:49

Ahoj,

před létem jsem si pořídil Swifta 1.0 GA, rv 2001, a když jsem s ním jel domů(200km přes okresky), byla spotřeba na 4l/100km. Měřeno stylem - plná -plná. Motor podle sluchu "brblal" pod 2000ot/min a tak jsem udržoval otáčky kolem 2000-3500ot/min.

Motor mi teď ale začíná zvyšovat čím dál tím víc spotřebu. Nemůžu se dostat pod 6,5l/100km(stejná trasa byla za začátku za 5l/100km). Jezdím vedlejšky a trochu město. Navíc mi přijde, že se změnila charakteristika motoru- když mi otáčky klesnou pod 2000, motor už "nebrblá". Místo toho sem tam slyším zvuk jako když něco kovově cvaká(u Š120 to bývaly buď ventily nebo předstih).

Těď přemýšlím co s tím. Podle přečtených článků mě napadlo, že by to moh být rozvoďák(72000km). Nemáte někdo návod na výměnu nebo jen jaký má být nastavení rozvodů? Btw. auto teď při přidání plynu cukne a při úběru taky.

Předem děkuji za rady .

Hill  
Jaroslav
2008-08-24 19:26:00

Na 72 tisících už výměnou rozvoďáku nic nezkazíš, ale obvykle vydrží podstatně víc. Ventily cvakají buď při příliš velkém předstihu nebo při nízkém tlaku oleje (hydrostavy špatně otevírají).

Jinak cvakání můžou dělat ojniční čepy a vymlácené šály - k tomu dochází, když se litrový motor dlouhodobě nutí táhnout při otáčkách pod 2000, to jde při brždění motorem a dojíždění bez plynu, ale nemá rád, když při těchto otáčkách přišlápneš plyn. Zrychlovat bys měl s podřazením až tak od 2500, radši 3000.

2008-08-24 21:14:34

To cvakání není slyšet furt, cvakne si(semtam) i na volnoběh když přidám plyn... Nestraš mě šálama, já nosím šátky . Jinak předstih mi nepřijde špatnej. Rozdělovač je furt tam, kde byl - neotočil se ani o půl stupně - značil jsem si jeho polohu pro správný nastavení, kdybych náhodou něco dělal. Asi bych se měl svést v jiném litru. Vím prd jak to má jet. V Jablonci teď potkávám stejnýho Swifta se stejnou maskou jakou mám i já.... Ta není moc k vidění.

Jinak asi co nejdřív objednám rozvoďák a napínák. Jen nevím jestli 19mm nebo 25mm. Asi se budu muset mrknout pod kryt.

To s těma otáčkama chápu. Když jsem s ním jel poprvý tak si to samo řeklo, co to chce za otáčky.... Akorát přítelkyni musím furt nadávat, že to podtáčí, ale naštěstí nejezdí často.

Doufám, že pomůže ten rozvoďák. Sedí to k jednomu případu, o kterým jsem tady čet - zapomněl jsem zmínit, že mi volnoběh semtam vázne na 1000ot.

Dík za názor

2008-09-01 17:10:27

Ahoj,

už jen malý dotaz. Rozvoďák a kladku mám doma a chystám se na výměnu. Jak je značená poloha řemenic v motoru?

Dík za tip či radu

Hill  
Jaroslav
2008-09-01 21:22:50

Na řemenicích i za nimi na štítu motoru jsou značky. Otoč obě řemenice značkou nahoru a koukej, aby se během výměny navzájem neprotočily. Postup najdeš tady ve fóru někde v minulosti.

Taky tu najdeš i o tom, proč volnoběh někdy vázne o něco výš.

2008-09-09 21:55:57

Tak už to mám za sebou. Vše ok. Trvalo mi to 1,5h. To není zas tak špatnej čas. Jinak o tom volnobehu jsem toho už čet opravdu hodně. Jak už jsem říkal, chtělo by to ohmatat si jinýho litra, abych měl porovnání a abych věděl co je a co není normál.

Není tu někdo z Jablonce nebo Liberce?

2008-11-01 18:29:00

Pomohla ta výměna rozvodů? Zvedla se mi také spotřeba a rád bych to nějak vyřešil... Jak se dařila ta práce? Co je k tomu potřeba? Díky za případné rady.

2008-11-02 11:50:57

Spotřeba: Nevím jestli to pomohlo, spíš ani ne. Dělal jsem totiž ještě výfuk, ten byl děravej. Po těhle dvou opravách šla průměrná spotřeba - půl na půl - město a okresky o 0,4l dolů, ale na tom měl pravděpodobně největší zásluhu ten výfuk.

Výměna rozvodů: Vše šlo dobře, ani jsem nepovoloval silent blok. jen jsem povolil alternátor, sundal z pumpy řemenici, sundal jsem kolo a plastový kryt motoru, poté jsem povolil řemenici na klice. Pak jen sundat plastový kryt rozvodů, povolit napínák .......

Dělal jsem to poprvý, sám a neměl jsem ani žádnej návod, jen montážní výkres.

Zkontoluj spíš netěsnosti výfuku, vyměn sací filtr vzduchu, nech si seřídit předstih.

2008-11-03 09:54:30

Zdravím jen dotaz ohledně rozvodů: dělal mi je kamarád v práci a když jsme tam dali rozvoďák tak sjížděl (když jsme nastartovali) směr otáčení nastaven dobře. Jen mě zajímalo jestli ho proti sjíždění drží ten plastový kryt??? díky za odpověd

Hill  
Jaroslav
2008-11-03 15:21:17

Především se nestartuje bez namontované řemenice a utaženého napínáku.

Jen se doporučují dvě otáčky klikou ručně, aby se zkontrolovalo, jestli řemen sedí. A jestli nemáš křivě napínák, to ten řemen sjíždí. Ale stihneš ho při ručním otáčení aspoň přidržet.

Pak nasadíš kryt, namontuješ řemenici a pak si startuj.

2011-11-08 16:35:39

Vykopu z hrobu tohle téma, ať nezakládám jiné.

Ať se dívám (automatejcek.cz, ecat, e-cat.elit.cz) kam se dívám, nejsem moc moudrý z rozvodových řemenů a jejich zaměnitelnosti. Některé jsou psané snad na jakýkoliv motor, resp. nemají omezení, jiné jsou jen v kategorii motorů G13B (ale už ne G13BA), jiný (hlavně cenový, na trojnásobek) skok je do čísla motoru G13BA339760 a od G13BA339761, jiné se ohánějí podobným způsobem datem (do 10/1996) nebo číslem podvozku. Stručnou a jasnou tabulku part numbers a zaměnitelnosti k jednotlivým verzím jsem nikde nenašel, ani se mi nepovedlo ji sestavit.

S napínacími kladkami je to podobné, jen některé jsou široké 19, jiné 21 nebo 24 mm či 1 palec (25,4 mm)-přitom jsou ve stejné kategorii podle motoru.

Mně osobně se jedná o motor G13BA číslo 372xxx. Podle techničáku je auto z r. 1995, jenže podle jedné nalezené prodejní specifikace řemene (podle čísla motoru a zároveň data výroby) by mělo být z 1996-jenže techničáku mám důvod věřit víc (aspoń zatím).

Víte někdo, jestli je za tím nějaký technický důvod, nebo jde jenom o marketing (vem běžnou věc, přidej do názvu/specifikace libovolný plesk, uprav katalogové číslo a naraž libovolně vyšší cenovku)? Resp. že jakýkoliv řemen 89 zubů, 19-25,4 mm šíře, s lichoběžníkovým ozubením modulu 3/8 palce (9,525 mm) (kapíruju, že jde najít asi tři lichoběžníkové profily a chce to ten správný) + odpovídající kladka řeší problém rozvodů (klidně za 400,- plus kladka), nebo je nutno nechat si vnutit řemen za 950,- a kladku za 1400,- plus daň?

Třeba to pomůže i jiným.

Díky

2011-11-24 19:45:31

Tak koukám že o patro výš je přepis-místo G13A jsem napsal bé, neboli gti... fuj

Platnost otázky o řemenech pořád trvá.

Další otázka pro ověření-imbusy co drží nna klikovce řemenici náhonu čerpadla a alternátoru jsou předpokládám M8 s hlavou na šestku imbus (standard). Pokud je tam sedmička, rychle mě prosím vyveďte z omylu ať ji stihnu aspoň v sobotu koupit. Díky.

2011-12-03 12:37:03

Šrouby řemenice na klikovce jsou M6x20 se šestihrannou hlavou s límcem na klíč 8, od čela klíče k ráčně je v případě dvouřadé řemenice třeba odsazení 46-55 mm.

2014-11-16 09:48:05

Zdravím, mam taky maly problem.....pri vymene vodnej pumpy som musel dat dole napinak rozvodoveho remena.....ale nevsimol som si ako ma ist ten tlmic pruziny napinaka, neviete mi pomoct?

2014-11-17 13:51:45

dundee: jestli je to 1,3 nebo 1,0 do roku 2002 tak tam ta pružina na naopinaku kladky rozvodu bejt nemusí,jinak je zahakla v plechu napinací kladky a druhé oko na 6ce šroubku s kulatou hlavou na křížák kterej je myslim na olejoém čerpadle

2014-12-16 17:26:57

SWIFT: no tak som aj spravil ze som ho tam proste nezalozil :D.....a ide to v pohodke :D....ale diky za odpoved

2014-12-17 22:35:20

Rozvody jsem zrovinka řešil a byl opravdu obrovský problém objednat přesně to,co tam bylo a má být,protože mi nikdo z prodejců nebyl schopen říct,co tam přesně patří nebo jestli řemen v sadě má lichoběžník nebo půlkulatý zub nebo jaké rozměry má kladka v sadě.Koupil jsem 3 různé sady a ani jedna nepasovalaJeště že to šlo vrátit nebo vyměnit.

Všiml jsem si,že řemeny šíře 19mm s půlkulatým zubem byly vždy podstatně dražší a hůře objednatelné než lichoběžník nebo šíře 25mm,těch bylo všude nejvíc.Vyřešil jsem to nakonec tím nejlevnějším způsobem(z časových i vracecích důvodů jsem musel nakupovat v Kellyně,kterou mám za barákem)

Koupil jsem sadu,kde byla pro mě odpovídající kladka plastová 58mm,ale nepoužitelný řemen s lichoběžníkem a potom z velkým úsilím neschopného prodejce(mají úplně jiné kody než jinde) doobjednal řemen Dayco šíře 19mm a půlkulatým profilem 89 zubů,sada stála kolem litru a řemen dalších 700kč,což vychází furt lépe než tam koupit celou sadu-od 1800 do 2500kč


Odpovědět