Fórum - Téma


Výměna svíček v motoru


Fórum Ignis Výměna svíček v motoru

Informace o modelu: Suzuki Ignis

Diskuze o vozidlu

2004 Ignis

20 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-02-11 12:00:16

Dobrý den nadšenci, tak jsem si koupil Ignisku a kocham se z jízdy. ale není to plynula jízda, motor mi pocukava. je ochoten někdo poradit? rad bych vyměnil svíčky, ale nevím co první sundat a kde vlastně jsou. Moc děkuji za odpověď.

2016-02-11 12:14:43

pepa z depa:

Myslím že ta cukatura svíčkama nebude. Příčina většiny problémů bývá v LPG a na tom bych pro začátek stavěl.

2016-02-11 13:08:40

Dobrý den "plukovníku" : děkuji za tip, dokázal byste poradit ? koupil jsem to z itálie s již zabudovaným sekvenčním vstřikem, měl jsem před lety Hondu CRV na plyn, Audi 100, ale tam byly jiné systémy LPg, dokázal jsem si seřídit volnoběh i živost v tahu, spotřeba v pohodě. tady asi sám nezmůžu nic, že ??

2016-02-11 14:40:22

pepa224:

Tak o mně je všeobecně známo, že jsem nepřítel přestaveb na LPG, tak bych ti moc radit nechtěl, ale možná, že tady má někdo plynového Ignise.

Nevím, jestli tam máš motor typu M13A, nebo M15A, ale motory Suzuki, modernizované řady M s variabilním časováním ventilů nejsou pro alternativní pohon vhodné a z toho pramení většina problémů u jinak těchto naprosto spolehlivých motorů.

2016-02-11 20:51:37

Ahoj Pepa: na margo Tvojho problému s "pocukavanim" môžem uviesť nasledovné: podobný symptom už mali viacerí majitelia suzukáča a na vine nebol vždy pohon LPG. Ale ak ho už máš namontovaný (tak ako ja), je skôr pravdepodobné, že Ti odchádzajú sedlá alebo vodítka ventílov, alebo membrána na splynovačina, podľa toho, aký typ splynovača máš. Mal by si si skontrolovať:

1/ vôle ventílov

2/ kompresné tlaky vo valcoch, (najlepšie dvojfázovo), t.j. klasicky a aj s dávkou oleja. Podľa toho ľahšie zistíš, čo je v horšom stave. Buď sedlá či vodítka ventílov, alebo piestne krúžky. Ak sú tlaky v norme, problém bude iný.

3/ cukanie môže spôsobovať aj elektronika, t.j. niektorý zo snímačov(lambda sondy, váhy vzduchu, teploty chladiacej kvapaliny a i.)

Ja som s Ignisom na LPG odjazdil cca 135 000 km a celkom 155 000 km k spokojnosti.

Až na problém posledných dní - studený motor nedrží volnobežné otáčky, ale keď sa zohreje - je to OK.

Každopádne sa odporúča dbať na kontrolu vôle ventílov a kvalitu LPG paliva ktoré tankuješ.

Zaujímalo by ma, koľko má Tvoj Ignis najazdené s LPG.

Je pravda, že suzukáče nie sú dvakrát ideálne na prestavbu na pohon s LPG, ale keď si necháš upraviť hlavu-sedlá ventílov,

motor by Ti mal slúžiť k spokojnosti. A navyše dopomôžeš životnému prostrediu i čistejšiemu ovzdušiu našej modrej

planéty.

Na FORE v téme Únik chladiacej kvapaliny čítam, že máš už "vymaľované". Keď zistíš čím to bolo, napíš diagnózu.

2016-02-11 21:48:23

jasplus:

Ako pomôže životnému prostrediu a čistejšiemu ovzdušiu našej modrej planéty prestavba na pohon na LPG ?

2016-02-11 22:47:02

plukovník: že by percentuálny rozdiel vypúšťaných exhalátov, oxidov t.j. spalín propan-butánu v porovnaní s benzínom ??? Niektoré krajiny to legislatívne zohľadňujú aj vo výške poplatkov... Alebo je to "bluf" ?

2016-02-11 23:05:24

jasplus:

O tom jestli někdo něco zohledňuje a jak, o tom mi není nic známo.

Zbylé zplodiny NOx a CO za katalyzátorem jsou stejné u benzínu i LPG a ten v dnešní době nejsledovanější faktor, množství skleníkového plynu CO2, jehož množství je přímo úměrné množství spáleného paliva je u LPG vyšší (s ohledem na vyšší spotřebu LPG oproti benzínu).

Takže ano, BLUF

2016-02-12 14:29:02

jasplus: zdravím ! díky za rady a tipy, koupil sem auto z bazaru, na tachometru je 125 000km, LPG je montován dle údajů 2 roky zpět. rád bych se zeptal jakým způsobem myslíte upravit hlavu-sedla ventilů ?? znovu přebrousit ventily a sedla ventilů - tohle máte na mysli ??? jinak sem měl PLG vozy v minulosti, také sem s nimi neměl potíže, pravidelná kontrola vůle ventilů, měl sem tam přimazávač ventilů Flashlube, iridiové svíčky a jezdilo to excelentně.. budu snažit se to řešit s bazarem, protože není normální aby to cukalo i na beńzín... řekněme jedu v obci 50kou na 4ku, otáčky cca 1900 a v momentě jak přidám , tak jakoby není cítit charakteristický tah 4 válců, ale jakoby vynechávaly občas, ve velkých obrátkách kolem 4- 5ti tisíc to nedělá, to jen pro info..dám určitě vědět,postup a výsledek, auto je v zachovalém stavu,nechci ho hned měnit, ale když budu muset, tak co už.......

2016-02-12 14:55:16

Ahoj všem přispívajícím,

nevím, jak začít, protože tady prorůstají témata LPG, svíčky, únik chladící kapaliny. Už na to upozornil MilanT. Prosím pěkně držte se témat.

Svíčky:

  • sundej filtrbox, který je umístěn nad motorem. Zpřístupníš si tak pohled na černý plastový kryt přišroubovaný na víku ventilů.
  • sundej ten černý plastový kryt, nyní máš přístup k zapalovacím modulům včetně nízko a vysoko napěťového vedení.
  • odmontuj zapalovací moduly (dva) a vytáhni je i s kábly ven. Každý zapalovací modul má na starosti dvě svíčky. Po jejich odstranění máš přístup ke svíčkám.

na povolení svíček potřebuješ oříšek na svíčky s rozměrem 16 mm plus prodloužení, protože jsou dost hluboko. A pozor, ne každý oříšek se do té úzké šachty vejde.

  • pokud bude problém vytočené svíčky vytáhnout, doporučuji kousek zahradní hadice patřičných rozměrů. Navlíknout z vrchu na svíčku a pak vytáhnout i se svíčkou ven.

2016-02-12 14:55:48

pepa224:

Tak kde jsi to vlastně koupil ? V bazaru, nebo v Itálii ?

A pocukává ti to, nebo už ti to docukalo a vytekla voda ?

Psal jsi, že před "vytečením" se ti rozblikala kontrolka motoru. Jaká ? MIL (check engine) ?

Pokud tomu tak opravdu bylo, znamená to, že ti začal vynechávat válec, nebo rovnou vysadil. Příčinou mohla být voda ve válci.

Mirekdoda:

Ještě mu poraď, jak na ten termostat

Ano, opravdu se tady začínají témata prorůstat.

Milan bude muset toto vlákno zřejmě opravdu přejmenovat.

Třeba, "Pepovy patálie"

2016-02-12 17:25:11

mirekdoda: Ahoj, díky za skvělé vysvětlení kudy se dostat k svíčkám, s tím nebude problém. luxusně popsané, nevím jak poděkovat, velice si toho vážím a cením, znám lidi,kteří by se ani nad tím neohlíželi a řekli dobře ti tak.....

klíč na svíčku mám udělaný, mám v něm vevnitř gumu, která se nasune na tělo svíčky, takže šrubuju v jednom kroku.....

2016-02-12 17:28:22

plukovník: Pojmenoval jste to dobře... (Pepovy patálie, já dodám posrané..)

koupil jsem to v bazaru.

vozidlo je dle minulého techničáku od prvního majitele z IT.

cukalo to i před tím, než mi vyvařila voda.jízda na benzín...

kontrolka byla žlutá (snad oranžová ) symbol jakoby čerpadla

2016-02-12 17:35:06

pepa224:

...to byl symbol vysavače

2016-02-12 17:36:29

pepa224:

Ignis má primárně iridiové svíčky. A podle výrobců těchto svíček a podle servisního nebo uživatelského manuálu lze použít odtrh na těchto svíčkách až 1,1 milimetru. Zapalovací soustava to zvládne. Ale pokud tam namontuješ svíčky s předepsaným odtrhem od výrobce svíček na 0,7 až 0,8 milimetru, tak to dodržuj a nenastavuj 1,1 milimetru.

2016-02-12 17:45:15

plukovník: jo, jo, je to ono... budu se snažit pořešit reklamaci s bazarem...uvidíme.

2016-02-12 17:46:35

mirekdoda:

Jiskřiště těchto svíček má velmi tenkou středovou iridiovou elektrodu, vnější elektrodu čipovanou platinou a nesmí se jejich vzdálenost měnit, Je pevně nastavená z výroby na 1,1 mm.

Pepa:

Rozhodně se pokus to reklamovat, a to hodně rychle

Na svíčky se vykašli. Pokud je deformovaná nebo prasklá hlava, znamená to opravu, se vším co s tím souvisí v řádu desítek tisíc

2016-02-12 17:50:58

plukovník:

Ach pardon, blbě jsem se vyjádřil. Ten odtrh 1,1 milimetru je tam už nastaven, tak nezmenšovat.

2016-02-12 17:54:38

plukovník: Načipovaný svíčky ou jééééé! Kolik to přidá koní a krouťáku?

2016-02-12 17:57:55

jaski:

Platinový čip u zapalovacích svíček, to je jediný čiptuning co beru. Potom ještě čepovanou hladinku ...


Odpovědět