Fórum - Téma


Vynechávání teplého motoru za jízdy


Fórum Grand Vitara II Vynechávání teplého motoru za jízdy

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Grand Vitara II  |  Naše vozidla



2017-05-15 21:43:51

Zdravím pánové, prosím o radu. Nevíte čím by to mohlo být, za jízdy asi do 2000 ot. vynechává motor. Dělá to jen když je motor zahřátý. Díky za rady

2017-05-15 22:44:36

Doporučuji prověřit "váhu vzduchu". Je v ní "teploměr", podle nějž nastavuje průtok. Když je motor studený, prochází na stejné množství objemu více kyslíku, než když je horký. Pokud průtokoměr pracuje chybně, dává za tepla málo vzduchu.

2017-06-19 15:27:34

Závada odstraněna, dělala to indukční cívka.

2017-06-22 11:45:13

dalibor:

trochu ti poopravím a uvedu na pravou míru tvoje sdělení.

Váha vzduchu se tomu čidlu říká (měří průtok a teplotu nasátého vzduchu), takže jsou tam čidla dvě. A jelikož ŘJ musí mít informaci o hmotnosti nasávaného vzduchu, aby dopočítala hmotnost benzínu pro vstřik, musí tu hmotnost vzduchu vypočítat. A to z jednoduchého důvodu. Stechiometrický poměr paliva a vzduchu se určuje z jejich hmotností.

Jak to funguje u měření vzduchu?

Změří se objem nasátého vzduchu a jeho teplota. Z uložených tabulek se do výpočtu podle teploty nasátého vzduchu a vnějšího tlaku vzduchu, přidělí hustota vzduchu, z hustoty a objemu se vypočítá hmotnost nasátého vzduchu.

Pak se najde (určí) potřebná hmotnost benzínu do směsi. Známe tedy hmotnost benzínu a podle jeho hustoty ŘJ dopočítá zpětně objem vstřikované dávky benzínu, protože s pomocí vstřikovačú je schopna dávkovat objem (stanovením doby otevření vstřikovačů při konstantním tlaku paliva), ne hmotnost. Ale změnou objemu ŘJ ovlivňuje hmotnost paliva.

Takže větu: " Když je motor studený, prochází na stejné množství objemu více kyslíku, než když je horký", bych malinko pozměnil. A to takhle: Když je vzduch studený, prochází na stejné množství objemu větší hmotnost kyslíku, než když je vzduch horký.

A pokud bude řeč o studeném motoru, tak bez dodatečného obohacení směsi benzínem se směs bude chovat jako chudá z důvodu špatného odpařování benzínu a jeho smáčení sacích cest a vnitřních stěn válce a pro zapálení jiskrou je ho odpařeného v samotné směsi se vzduchem méně, než je potřeba.


Odpovědět