Fórum - Téma


Vysoká spotřeba jimny


Fórum Jimny / Samurai III Vysoká spotřeba jimny

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2014-12-11 20:15:01

Dobrý den,jimny benzin .r.v.2002 jezdím sice s lehkou nohou bez terénu ,ale se spotřebou se dostanu na 10 l,což se mi zdá dost.Potřebuji poradit od nejjednoduššího čím by to tak mohlo být ,žádná kontrolka závad nesvítí.Poradte, jestli s tím máte někdo zkušennosti, abych nekupoval zbytečně součástky.Dík

2014-12-11 21:53:40

miliš: Pneu foukat na 1,6 pak prohlídnout vzduchový filtr, zkontrolovat odemčení volnoběžek, svíčky, ložiska kol, geometrie přední nápravy, seřízení ruční brzdy. Pod 9 by ses měl dostat.

2014-12-12 14:22:22

Zdravím, já spotřebu neřeším, je to pracovní auto. Vozím s ním v káře dřevo a spotřeba je cca 12-14 litrů. Jimny je můj 4. terénní japonec a všichni žerou jak sviňa.

2014-12-12 14:32:37

miliš: Jo ještě jsem zapomněl na prorezlej nebo povolenej vejfuk, ale to je slyšet. Vejfuk je za svodem na pružinách, když to člověk posadí na břicho tak se to hne, pak to nemusí sednout jak má a fouká.

inu
2014-12-12 15:06:59

miliš: ještě bys moh napsat,kolik má motor najeto,páč už může být vyběhaný a pak s tím nic neuděláš za levný peníz...

na spotřebu má vliv i kvalita mot.oleje,pokud tam máš něco hustějšího,pak je vyšší i spotřeba....

2014-12-13 20:42:37

Ahoj, já mám Jimnyho třetí měsíc, 2006, když jsem ho pořizoval a cestoval po Moravě, tak mně vyšla spotřeba po silnici 7,4 l /100 km, ale to jsem v něm seděl poprvé, taky vyzkoušel, co umí a možná ho i víc vytáčel při řazení. Věřím, že k sedmi litrům by se šlo dostat. Při pracovním nasazení, manévrování, pendlování les a dvorek cca 2 km tam a zpátky, na vozíku cca 1 prm dřeva, startování- vyšlo 13, 2 l /100 km. Je to pracant a klame tělem. Možná je i nevýhoda, jakej to je prcek šikula. Protože vjede do terénu, kde jiní by si ani netroufli a pak má člověk za volantem co dělat, aby to nepřevrátil apod. No brzdil jsem i vočima, jak Jimnik sjížděl rozbahněný šikmý svah. Onehdy jsem jel vyzkoušet cestu do blízkého městečka, polňačkama....No zpočátku cesta v poho, pak se zužovala, pak pěšinka / to si člověk pomyslel, ještěže je tak malinkej/, nakonec závora a za ní ovce. Couvat zpět? Rekognoskace terénu, redukovanou jedna a šups přes mez na pole. Paneláky nadohled. No co, dojel jsem do města po poli. Přijedu k sídlišti, chodník. Tak šup přes obrubník....a tradá, už jsem v městské džungli. Obdiv, co Jimnik dokáže. Spotřeba zvlášť v terénu se přesně měřit nedá a je to zbytečnost. Šetří schopností otočit se na pětníku nebo otočkou styl téčko. Seznamuju se a zkouším dál.

Ira
Víťa
2014-12-14 15:21:39

kolin: jojo, Jimík je pracant k nezaplacení, už jsme spolu jezdili i přes hluboce zoraný pole a natahali všeho možnýho ažaž Zrovna včera jsme sváželi těžký, dubový špalky po nepoužívaný, zarostlý a kamenitý cestě, která jde po vrsevnici kopce. V jednom místě padák na úroveň potoka do bahnitý laguny a následující strmej krpál. Vozejk naloženej, že chudák lez po zemi ( patří mu za to čest a sláva ) a Jimmy tohle zvládal s noblesou. Redukovaná 1 je dobrá, ale redukovaná 2 tomu dá šmrnc, jen je potřeba rozlišit, kdy dát 1 a nebo 2. Těch vozejků jsme udělali 11 Mám ho od r. 2004 a nedal bych ho za nic na světě

Co se tejče spotřeby, myslím, že máš v podstatě pravdu, já to teda zatím blíž nezkoumal, ale když jednou za čas, jedu z Dobříše do Blanska, jsem se spotřebou v podstatě spokojenej, 10 l na sto to určitě nejni

Ira
Víťa
2014-12-14 15:28:03

miliš: Hiffson má pravdu

2014-12-14 19:51:27

Co takhle lambda sonda, jimík má nejspíš dvě ,v jiných forech uvádějí jako příčinu velké spotřeby taky tuto poruchu,ale jak to poznat. Motor má 100 000.Mám skusit nějaké přísady do oleje a paliva ,ale jaké -doporučte.Ještě jeden dotaz,na zadní straně motoru tzn. pod předním oknem je nějaký ventil, od kterého vede kovová trubka do sání ,co to je-nevím.

2014-12-14 20:37:18

miliš: určitě "použij" zázračný přísady do oleje- idealně extra virgine , i do benzinu NOx a nech auto vokouřit šamanem , a rady z fora , tady někdo určitě načte proč ti to žere?jak ? asi -suzuki tele patií ? zkus i češtinu ....skoušet fakt není co , Zkusit můžeš třeba ofic suzuki servis s diagnostikou motoru , když ne,kohokoliv s diagnostikou .....nebo vyhoď lambda sondu ,katalyzátor , řídící jednotku, vyměň sání za karburátorový , a máš samuraje , za 9l/100km s cca 45-50kw i to jde ,jen ty emise ....

Auto potřebuje celkově prohlídnout /výfukpaliv čerpadlo , filtry, etc..../ a - motor musí na diagnostiku, co je proboha na tom tak složitýho ...

chceš vopici - dej jí banány

2014-12-14 21:02:10

ira: Ira, o dubových nebo bukových špalkách mi vyprávěj. Teda radši chvilku ani ne. Ruce mi ještě teď vibrují. Je to těžký jako ....

My jsme udělali se strýcem v poho 8 vozíků za 4 hodiny. Naložit, po rozbahněné louce a pak přes mělký brod cca 15 cm, kousek po lesní cestě a na asfaltku 2 km k baráku na dvorek. Za půl hodiny se to dalo otočit. Na množství to bylo asik půl tatrovky. Po louce jel na 4x4, v bahně statečně, jak zabíral, tak to jakoby plavalo do všech směrů, jak po namydleným, ale jel. Tatra jako terénní náklaďák neměla šanci. Kdyby jí nepomohl lesácký traktor, nehla by se.

Nedávno jsem byl na přednášce o Nepálu. Provoz v hlavním městě Kathmándú- pěší, zvířata, rikše, motorky a- vozítka suzuki nebo licenční indická suzuki Maruti. Učiněnej chaos. No možná občas nějaká ta toyota se objevila v záběru. Na dotaz, jak tam funguje doprava, mi bylo sděleno- jezdí se tam džípama. I z toho bylo poznat, jaká vozítka- lehké offroady používají pod Annapurnou jako dopravní prostředky. Když člověk viděl ty cesty- no spíš necesty....

Ira nebo vy ostatní, máte Jimníky do lesa nějak upravované, závěsy za tažné apod.? Vychytávky? Jak jezdíte z blátivého sešikmeného svahu?

Ira
Víťa
2014-12-15 07:21:46

kolin: tohle už do vlákna o spotřebě nepatří, spíš do INFORMACÍ O JIMNYM, ale odpovím ti, můj Jimajz žádný úpravy nemá, tažný zařízení je vyndávací klasika. Když jsem ho pořídil, měl dost sjetý gumy a o to bylo větší překvápko, co na těch gumách dokázal v blátě a sněhu

Jinak, z takovejch kopců ho pouštím na redukovanou 1 bez plynu a brzdy, nechám ho dělat co umí. Když sjíždím zledovatělej kopec, snažím se držet jednu stranu auta na kraji cesty, kde je povrch hrubší. Jednou se mi ale stalo, že se Jimajz utrh a staly se z něj sáně. V žádným případku nešlapat na brzdu nebo plyn, ale kopnout tam větší kvalt, já tam rychle nakopal redukovaný 2, 3 a pomohlo to, ale zpocenej jsem byl až na ...... Sešikmenej kluzkej svah, jestli jsem dobře pochopil, myslíš sjíždění svahu v bočním náklonu? Tak to je nejlepší pustit to v rámci možností, co nejkolmějc dolů, může se stát, že ti z kopce ujede zadek a budeš mít plný ruce volantu

PS mě taky pazoury z těch špalků bolej eště dneska

2014-12-15 13:32:23

ira: Ira dikec za odpověď. Zároveň omluva za můj rozsáhlejší příspěvek. Velmi mě potěšily vaše předešlé příspěvky s tím, co Jimník umí a dokáže. No k tématu snad jen to, že spotřeba se v terénu ani nedá měřit, možná přibližně protočené litříky benálu.

Jo, myslel jsem rozbahněný svah s bočním náklonem. Právě že jak jsem to opatrně sjížděl, tak se napřed vezl a ustřeloval zadek do náklonu. Zkusím tu redukovanou dvojku, jestli to bude lepší, ale až dostanu odvahu a nebude to tak o "držku". Ještě jednou dikec za super radu. Vyzkóším. Ahoj.

Ira
Víťa
2014-12-15 14:00:12

kolin: no právě, v tomhle případě zadek rád ustřelí a pak je o srandu postaráno Jestli je tam možnost pod svahem bez problémů pokračovat dál, tak bych ho, osobně, prohučel na redukovanou 2 pod plynem, pak, než se stačí vzpamatovat přírodní zákonitosti, budete to mít s Jimem zasebou, než zákonitosti řeknou KRLÉŠ


Odpovědět