Fórum - Téma


vysoká spotřeba u Swifta 2007 1.3


Fórum Swift New I vysoká spotřeba u Swifta 2007 1.3

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2008-01-23 23:55:00

Ahoj, je normální, že mám spotřebu u swifta 2007 1.3 okolo 9 - 10L? A to nijak auto nehoním, normální kombinovaný provoz.. Najeto mám cca 4500 km.. V servisu přes zásuvku nic nezjistili..

2008-01-24 08:04:37

to není možné -jezdím docela svižně a spotřeba je stále pod 9l.Na dálku když nejedu v omezovači,tak je to 6-7 litrů.Auto sem od začatku učil jezdit v otáčkách a teď jezdí jek má.

2008-01-24 20:29:54

Záleží jaký jezdíš vzdálenosti. Ono teď v zimě chvilku trvá než se motor zahřeje. A pokud jezdíš po městě ,tak se ani nedivím,tím stálým popojížděním ani malá spotřeba nejde. A jinak já mám taky celkem vysokou spotřebu. Pokaždé to párkrát protáhnu, tak mám spotřebu 8l/100km, ale když jsem se ptal na to v servisu,tak mi řekli ať spotřebu v zimě vubec neměřím,že je to blbost! A navíc máš uplně nový auto,takže to s větším počtem najetých kilometrů klesne. A hlavně už máš 4,5 tis najeto,tak to občas protáhni,jinak ti to zlenivý. "Co motor v mládí naučíš,ve stáří,jako když najdeš."

2008-09-12 23:01:32

To je přeci uplně normání.Než se ti auto zajede má vždycky šílenou spotřebu.Neboj klesne a bude klesat i nadále.Teď když to honim Olomouc Ostrava po starý cestě tak mám 5.2 na 100km.Jinak po ostrave svižne a za 6.4.Neboj spotřeba klesne a swiftík ještě ožije.Počkej až budeš mít 9000km.Tehdy to začíná.Jo a nezapomeň si tu spotřebu vynulovat at to neměříš už od fabriky.(Déle podržíš tlačítko)

Tak hodně štastných km.Modry SWIFT 1.3 OV

2008-09-21 18:30:59

Ahoj, kdyz jsem najezdil asi 100km jen po meste, spotrebu to ukazovalokolem 9l... hruza... kdyz jsem zkusil jet dalku na spotrebu, 5.6l. jinak se drzim v prumeru 6.7 az 7.0litru. Auto mam 3 mesice, skoro 4tis nalitano...

2008-09-22 07:16:46

hlavně nešetři motor-jinak ztuhne a budeš mít lenochoda .Asi v 10tis.km se auto rozjede o poznání líp,jako kdyby to mělo nastavenej omezovač

2008-09-22 12:14:44

mozes mi technicky vysvetlit co znamena ze auto stuhne? ved je to kopa suciastok pri ktorych chapem ze ked su nove musia sadnut . preto nerozumiem ked niekto poviem ze naucil som auto jazdit aby nebolo lenive a podobne vykoky..... to snad funguje len pri svaloch nie?

2008-09-22 13:58:53

těžko to vysvětlit-prostě to ber tak-funguje to

2008-09-24 22:25:31

to Ignac: Tak na to uz se docela tesim, uz mam skoro 5tisic. :-D Jinak zajimavy,prvni clovek ktery na plnou hubu rekne "litej s tim, zadny zajizdeni". A cas od casu mi auticko pripadne lenivejsi, ale je to spis o zachazeni s rychlostma a tom, jak zrovna chci setrit benzin/otacky...

2008-09-24 22:57:30

Jak to netočíš a neřadíš,tak se to zdá lenivé ,ale je to miláček.

2008-10-11 16:20:14

Jinak je ten Swift delanej, aby se s nim tak nejak jezdilo od zhruba 1500 do 6000 otacek, nebo spis doporucujete tocit mezi 2 a 4, prip. jeste o malinko vys? Jak se motor nici, jak je to nebezpecny apod.? Spotreba je mi "jasna".

2008-10-12 08:23:10

nic nezničíš-klidně to toč jek chceš-JE TO SUZUKI a ne škoda

2008-10-27 21:09:42

Po delší době jsem si pročetl tyto stránky, kdysi jsem se tady taky hodně ptal a musím připojit taky pár poznatků. Mám nalítáno 13000km a s některými názory souhlasí s jínými ne. Zaprvé po 9000km jsem nepocítil žádnou změnu. Auto je stále stejně živé od prvního km. Dával jsem mu zabrat v podstatě od novoty jak jsem si to tu přečetl a auto swiští docela dobře. Trochu se mi zdá že motor zabíra při vyšších otáčkách než u nového.( nové 3800 nyní 4200ot)což je spíš zhoršení než zlepšení. To je ale detail který neřeším ten zátah je plně dostačující. No a spotřeba je je velmi různá zaleží jak se s tím jede. Na dálnici při 140-160 km/h 8,5-9,5 l/100km. Swižná jízda s předjížděním 7,5l/100km a úsporná jízda je6,8l/na 100km. To se ale s tak živým autem dá těžko udržet. Celkové zhodnocení- na to že je to1,3 motor v pohodě stačí větším motorům a řekněte mi které auto s větší motorem má takovou spotřebu. Toto auto chce trochu jiný pohled. Swišť se nekupuje proto,že je to super úsporná 1,3 z Japonska, ale proto že má nízkou pojistku a přitom jezdí jako silnější auta. To bych viděl jako hlavní přednost.

2008-10-27 21:20:34

Mám dotaz na Logitech22 , asi je z OV a chtel jsem se zeptat který servis je podle něj v ov nejlepší. Blíží se mi garančka tak zjišťuji kam. Taky modrý swišť z NJ.

2008-10-28 11:14:14

No já jezdím ke svinovu je nejlevnější ale jako bývalý servisní poradce(škoda) ihned po zkončení záruky budu měnit olej sám.Vím jak to chodí v servisu.Servisní prohlídka mě vyjde tak na 3000Kc.Mylsím tím ta první po roce nebo ujetí 15000Km.Pouze výměna oleje a vyčištění věčně pískajících brzd.Ta druhá po dvou letech nebo ujetí 30000Km Výměna oleje brzdové kapaliny a pylového filtru 4200Kc.Ale menil jsem olej na plnou sintetiku.Motor líp jede, zahřeje se ještě dřív(i s 10w-40 to byla rychlost) a měl by mít i nižší spotřebu.Taky je to pro něj rozhodně lepší.Přeci jenom je to vysokootáčkový motor.Jo a ještě výměna LP okna 5200Kč.To když jsem si nechal mobil na palubce.Jinak jako v každém servisu je to všechno strašně drahý.Po záruce si budu dělat všechno sám.Teda co zvládnu.Jinak to nechám na mechanikovi suzuki.Který to udělá mnohem zodpovědneji a levněji.Kontakt na vyžádání předám.

Ještě je nějaký servis u bazalů.Možná by nebylo marné tam zavolat.Zdáli se dobří.A výměna LP okna by mě tam vyšla na 3000Kč.Trochu rozdíl.

2008-10-28 16:40:08

Díky za info. Já váhám mezi Zlínem a právě Svinovem. V Ostravě jsem skoro každý den tak by to nebyl problem. Jen se mi to tam zdá trochu malé. Jak se tam do té smyčky vleze ještě autoservis. Pod těma bazalama nemají vlastní servis. Tam jsem totiž kupoval swiště. Jsou velice ochotní, příjemní atd. , ale servis domlouvají asi o 500m dál v servisu škoda, kde někdo dělá jako bokovku suzuki. Takže nemůže být vůbec řeč o autorizovaném servisu. A mé zkušenosti také nejsou zrovna příjemné. Dávali mi tam mlhovky. Montovali to v nějaké lakovně ,tak auto týden smrdělo, práci nedodělali protože neměli správné kryty a zapojení je taky divné, vůbec ne přes pojistkovou skřiň ,ale pojistka je volně vedle baterky , mlhovky nejsou vůbec seřízené. Svítí metr před auto do země, takže je mám na nic. Přístup servisu byl taky velice divný. Takže tam radši NE!! Po záruce si taky budu vše dělat sám. Taky jsem slyšel jak se u jednoho velkého prodejce v Ostravě mění jen polovina oleje při garančce apodobně. Takže důvěru též nemám, jenže ty první prohlídky musím absolvovat i skrz kontrolu přes zásuvku.

Hill  
Jaroslav
2008-10-28 20:17:24

Mlhovky dost žerou a měly by být připojené co nejkratším vedením. Vzhledem k jejich odběru už bys navíc zřejmě ohrozil životnost samotné pojistkové skříňky, takže pojistka vedle baterky přímo na drátu a relé cestou je to nejlepší, co mohli udělat.

K seřízení mlhovek - v tom máš možná pravdu, s tím si pohrát mohli.

2008-10-28 21:52:35

To by mne teda zajímalo proč teda v originální pojistkové skřini je přimo místo pro pojistku na mlhovky. GLX verze s mlhovkami z fabriky je má podle mne zapojeny právě přes ní. Že by Japonci udělali chybu a Češi na to přišli? Tomu opravdu NEVĚŘÍM. Já za tím vidím pouze českou vychcanost jak si práci usnadnit. K tomuto přesvědčení mne vedou tyto poznatky.1. Drát s pojistkou vede těsně okolo pojistkové skřině, takže délka by zůstala stejná. 2. O přetížení pojistkové skřině nemůže být vůbec řeč. Od toho je tam ta pojistka , která v případě přetížení nebo skratu zhoří a splní svoji funkci a 3. Světla ať už dálkové nebo potkávací jsou také zapojena přes pojistkovou skříň a je ohrožena životnost pojistkové skřině? To skutečně ne! Takže prosím nehoupat!

2008-10-29 17:41:52

O půlce oleje nevím.Ale nelíbí se mi přístup srevismanů.Když něco chceš mimo záruku tak to jsou hrrr ale jakmile se jedná o garanci tak to jsou výmluvy na entou.Když jsem byl servisní poradce já, snažil jsem se pomáhat, protože jsem si myslel, že od toho tam jsem.Brzy mě všichni vyvedli z omylů.Tohle né to nemůžem dělat atd.Potom mi vedoucí řekl, že kdyby si zákazník pořádně dupnul tak bychom to udělat museli protože na to má právo.No hrůza. Mechanici se taky nepřetrhly ale hlavně jezdily s cizímy a navíc studenými auty jako prasata!Chci dát auto někomu kdo k tomu bude mít vztah.

Hill  
Jaroslav
2008-10-29 19:36:25

Nejde o houpání. Sice českou vychcanost nevylučuji, ale nejde tu taky ani o jednu pojistku, co jistí jen mlhovky - jde o navýšení proudu PŘED tou pojistkou - jaksi navíc k odběrům, které tam už tečou, se přidá i odběr těch mlhovek. A že jsem viděl dobře vyhořelou pojistkovou skříňku i bez nich, jen v důsledku špatného kontaktu na přívodu trvalého napájení, to jsem teda už viděl. Sice se nejednalo o zrovna standardní situaci, ono ale stačilo jednou za dva roky vytáhnout a zasunout konektory a pojistky, aby se kontakty pročistily - někdy se i mistr tesař setne a kontakt špatně pruží a hřeje a pak nepruží vůbec.

Proto zastávám názor, že pro přidaná zařízení, pro která nejsou připravené kabely z výroby, je bezpečnější jistit napájení také nově přidanou pojistkou mimo skříňku. Konečně - kontakty pro pojistku, sloužící v GLX pro mlhovky, nemusí být v jiném modelu vůbec připojené a jejich vyvedení dá daleko víc práce, než jen pověsit pojistku rovnou na drát.

Popiskou FOG nebo FFOG v pojistkové skříňce totiž je u modelů před rokem 2002 (novější nevím) zásadně označená pozice pojistky jistící JEN CÍVKU RELÉ MLHOVEK, které se pak umístilo poblíž akumulátoru do pouzdra s hlavními pojistkami. Skutečně: spoje v pojistkové skříňce na přidání mlhovek na přímo jsou dimenzované jen taktak.


Odpovědět