Fórum - Téma


Vysoké otáčky + Ztráta vody


Fórum Technický koutek Vysoké otáčky + Ztráta vody


Diskuze o vozidlu

1993 Swift III GL 1.0

10 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 993 ccm (61 cui), Řadový, G10A.



2015-02-16 13:29:06

Zdravím, potřeboval bych poradit/pomoct s SUZUKi swift GL 1.0 r.v. 1993.

Na úvod nevím jestli to nějak souvisí, ale jednoho dne mi vyvařila voda v motoru. Tak jsme s pravidelným doléváním vody do chladiče dojeli do servisu, kde se měnila pumpa, kompletně se pročistilo chlazení a motor nějakými přípravkami. Bylo překontrolované těsnění pod hlavou, které by mělo být v pořádku. Ale problém stále přetrvává.

Konkrétně při cestě minimálně 10-15km se voda ztratí/vyvaří těžko říct a v té souvislosti nefunguje topení a nelze nastartovat. Po dolití vody a lehkém vychladnutí motoru na nějaký čas bez problémů. V servise mi řekli, že by se auto muselo z větší části rozebrat a složit znovu aby objevili závadu, ale vzhledem ke stáří by byla práce dražší, než hodnota auta.

Jelikož má auto čerstvě STK tak je zatím situace taková, že jezdím s doléváním. Spíše jsem se chtěl poptat jestli nevíte čím by to ještě mohlo být.

2. a horší závada co mě netěší a chtěl bych vyřešit jsou vysoké otáčky. Po zahřátí motoru jdou otáčky při neutrálu samovolně klidně až na 4000+ přitom standard byl původně cca 2000-2500. Auto pak řve jak kdybych stál celou dobu na plynu. Otáčky lezou i při zařazených rychlostech, ale nemají vliv na rychlost pouze zvukově. Případně pokud máte tip na díl který by mohl být vadný tak případně i nabídky na jeho koupi :)

Omlouvám se za sloh a snad půjde pochopit co potřebuji :)

Každopádně díky za každou radu

2015-02-16 15:23:58

mirra: Ucpaný hadice, zborcený chladič, ucpaný chladič, tekoucí chladič, tekoucí hadice, prasklá hlava, termostat, zadřená pumpa, tekoucí pumpa... Chce to trochu víc info a ne jenom, že se voda možná někde ztratí (vyteče) po cestě a nebo, že možná se vypaří. Prohmatej hadice jestli jsou po nastarrtování tvrdý a pod tlakem, kontrola oleje (jestli neni na víčku voda). Chce to víc info.

Otáčky lezou i při zařazených rychlostech, ale nemají vliv na rychlost pouze zvukově. Tohle jsem nepochopil, protože to není možný. Jedině za předpokladu, že ti klouže spojka- to pak na rychlost (a funkci rostlináře) vliv nemá.

2015-02-16 15:32:54

Tak prvé čo by som pozrel, je pod olejové viečko či na ňom nemáš bielu emulziu. ak áno dostáva sa ti voda do spalovacieho priestoru. pravdepodobne KO tesnenie pod hlavnou. pri litrovom motore pohoda robota tak na jednu sobotu... cenofka cca 20eur...

Prípadne ak tam tá emulzia nie je tak by som hladal netesnosť v chladiacom systéme. napr zaparkovať vyschnuté auto na suchom betóne a nechať ho ísť na volnobeh až kým sa nezačne strácať voda.... Najhorúcejší kandidáti, chladič alebo radiátor kúrenia. Skús pozrieť či nemáš vo vnútri mokro. Ale pri tak značnom úniku by si to asi zbadal.

Mne otáčky na litri lietali ked som mal netesnosť v podtlakoch, ale nie až do takej astronómie. Nemôže sa ti zasekovať plynové lanko? na karburátore nájdi jeho tiahlo a skús či nemá ťažký chod.

Popravde ak by to bol nejaky zásadnejší problém, litrových swiftov na diely je ako maku. Myslím že výmena motora v litri je rovnako pracná ako výmena toho tesnenia samotného. Ja som svojho času predal motor v dobrom stave za 1000korún aj z málo jazdenými rozvodami.

2015-02-19 11:28:53

jaski: Jak říkám jsem spíš uživatel, tak při každém nasměrování jsem schopen říci více:) ... z těch závad co jsi napsal by neměla snad být ani jedna ... Celé chlazení se v servise čistilo jakýmsi přípravkem, bylo mi řečeno, že to bylo dost znečištěné. Pumpa i termostat se měnily za nové; hlava i těsnění bylo dle servisu v pořádku. Víčko oleje v pořádku. Po nastartování hadice tvrdé nejsou.

Co se týče vody, tak není mokro pod autem ani uvnitř, akorát občas jde vidět, že z výfuku celkem dost kouří.

U otáček jak jsem říkal. Jakmile se auto trochu zahřeje tak otáčky začnou lézt nahoru a vylezou klidně až na 4000. Spojka mi nepříjde, že by prokluzovala - řazení rychlostí apod mi připadá bez problémů. Ale když na neutrál prošlápnu plyn tak otáčky klasicky cuknou nahoru, poté spadnou na cca 2000 a zase plynule vylezou na 4000.

lunek: věřím, že výměna celého motoru by taky nebyla špatná volba, ale já jako uživatel bych to stejně musel řešit přes servis a to si myslím, že by vyšlo jako koupit celého nového swifta.

2015-02-19 18:02:07

mirra:

Jak v té opravně zjistili, že ta hlava je v pořádku ?

Zvýšené otáčky jsou průvodním jevem přehřívání a náhlá ztráta vody bez jejího viditelného vnějšího úniku zase bývá průvodním jevem prasklé hlavy, nebo deformované její dosedací plochy. Poškozené těsnění je pak pouze důsledkem této deformace.

Jediné, co lze u takto starého auta udělat je demontáž hlavy a její kontrola, a následně buď výměna hlavy, nebo výměna motoru, případně výměna celého auta. Podle toho, co pořídíš levněji.

Osobně bych považoval za nejlepší tu třetí možnost.

edit:

Pokud se ti zdá, že se z výfuku dost kouří, může to být také vodní pára, kde příčina by mohla být pronikání kapaliny z chladícího kanálu do některého z válců vlivem výše popsaného poškození hlavy.

2015-02-19 18:19:37

mirra: To, že tam nalejou nějakou čistící sračku neznamená, že to vyčistí. Viz zde dlouhý thread o zanešeným chladiči na new swiftovi. Ale pokud nejsou hadice tvrdý a víčko od chladiče se nesnaží pod tlakem páry opustit motorový prostor a s přihlédnutím k tomu, že pod auto nic nevyteče a jde pára z výfuku, tak to tipuju na prasklou hlavu, kterou jsem již zmiňoval a dále plukovník.

Ještě otázka: Máš/měl jsi tam fridex, či jen dolíváš vodu z konve? To by asi ihned vyřešilo tento problém .

2015-02-19 18:37:30

mirra:

Autoservis, který se pokouší vyřešit problém spojený se ztrátou chladící kapaliny tak, že "kompletně se pročistilo chlazení a motor nějakými přípravkami" (sračkami ), rozhodně není odborně tak na výši, aby dokázal posoudit jen tak od oka, zda hlava je v pořádku, či nikoliv

2015-02-20 19:39:37

jaski: předtím jsem doléval destilovanou vodu, tedka už jenom obyčejnou :)

Pokud je situace taková jak říká plukovník, tak asi nejspíše budu využívat auto po dobu technické a pak se tedy pokusím poohlédnout po novém.

Každopádně děkuji za rady a názory

2015-02-20 19:51:09

mirra:

Tak až se poohlédneš po nějakém tom jiném autě, tak dolévej zásadně jen obyčejnou vodu z konve, nikdy ne destilovanou

2015-03-02 07:46:05

mirra: ahoj! ještě k tomu dolévání vody- zkus do ní nalít nějakou barvu- myslím inkoust nebo tak něco, né barvy na železo, nebo dřevo. Ten inkoust by ti mohl zabarvit místo, odkud teče voda a uvidíš. Já nevím, jak ti kouří výfuk, ale když je to šedivé, tak je to olej. Pokud hustě do bíla, tak je jak bylo psáno těsnění pod hlavou, nebo hlava, takže voda proniká do spalovacího prostoru a tam se mění na páru. Jo a taky se přikláním k názoru, že servis, pokud není specializován na chladiče, tak ti to jenom zkusí vyčistit. Hele, zkus když tak, koupit jiný chladič a uvidíš. Já to měl u Š-120 a ať jsem čistil, jak jsem čistil - chladič odmítal. Jo a taky by jsi mohl zkusit rozjet auto a po nějaké době zkontrolovat co to v motoru dělá, jestli chladič vaří, nebo se jenom tak z něj ztrácí voda. V prvním případě zavadu hledej v chladiči a ve druhém u hlavy válců, vložky válců...


Odpovědět