Fórum - Téma


vyšší otáčky při zahřátém motoru


Fórum Swift IV vyšší otáčky při zahřátém motoru

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2007-12-16 18:28:51

Zdravím, před týdnem jsem si pořídil swiště 1.0 rv. 1997 a zjistil jsem, že při zahřátém motoru se mi dží otáčky okolo 1800 a houpouna nejakých 1200-1300 azpět na ejakých 1800 a spotřeba jak "malá kráva".Nekdo mi řikal,že by to mohlo být čidlo podtlaku s tou hadičkou a fitříkem,zkusil jem to vytahnout ze štekru a auto nezhaslo, to mi taky říkalï,že je špatně.Jestli mi to někdo mužete potvrdit nebo poradit něco jiného.Předem díky a mějte se.

Jam
2007-12-16 19:31:01

Není to špatně, ono to jede i bez toho čidla, ale pofidérně. Tohle se tady už dlouho řeší, spousta hlav-spousta nápadů. Já zrovna taky přišel na něco: znefunkčnil jsem EGR a začalo to držet volnoběh jako normální auto (už to netrvá 3s než to spadne z 1200 ot na 800). Všude se říká, že EGR vydrží správně fungovat tak 80000km a upřímě je mi jedno, že vypouštím o něco víc NOx.

2007-12-17 10:35:51

Dííky moc Jame,ale ješte bych potřeboval vědět co je to to EGR.Předem díky.

Jam
2007-12-17 12:01:13

No upřímně jsem trochu zmatenej, do nedávna jsem byl přesvědčený, že jde o dopalování výfukových plynů, v zásadě jde o ventil pouštějící výfukové plyny zpět do sání motoru. To by se mělo dít jenom na volnoběhu a při brždění motorem,navíc v omezeném množství, takže tím motor nezahltíš, ale trochu mu to zvedá spotřebu a co jsem slyšel, tak je to jenom zdrojem potíží. Já tohle řešil na svým starým Renaultu 11 (strašný auto), kde to bylo jasně vidět, že od výfukových svodů jde trubka a přes systém ventilů ovládaných podtlakem to jde celý do sání pod klapku. Jenže u swifta je pod názvem EGR něco, co jde ze sacích svodů pod klapku ( ze stejnýho na stejný místo), ale ony tam budo nějaký čachry s růzýma tlakama, takže to tam nějak prudit bude. Pro nás je důležitý to, že to tam z pohledu řidiče k ničemu není a můžeme to odstranit. A to se udělá tak, že zaškrtíš(úplně) hadičku č 26 zde: http://www.prokee.hu/suzukat/swift2/54.htm

2007-12-17 13:30:37

Ještě jednou díky moc Jame,zkusím to a o výsledku budu informovat.měj se.

2007-12-17 19:01:46

Tak jsem to skusil a pořád stejný , pořád při puštění plyn.pedálu chvilku se drží okolo 2000 ot./min a pak pomalu padaj otáčky a houpe to od těch 1700 do 1100 ot./min za tepla.Kdyby Tě Jame ještě něco napadlo nebo někoho jinýho byl bych rád.předem díky

Jam
2007-12-17 19:57:30

Já ani nepočítal, že by to tvůj problém vyřešilo úplně. U tebe to asi bude problém ve vzduchovým bipassu. Na tom obrázku je to ISC valve (č.15). Ten buďto propouští ikdyž do něj neleze napětí, nebo ti nespíná spínač volnoběhu na potenciometru škrtící klapky. Ten bipass vyzkoušíš tak, že za běhu při zahřátým motoru odpojíš z toho ISC valve ten konektor. Volnoběh by ti měl spadnout celkem nízko, tak 400ot, nebo úplně zdechnout. Pokud bude pořád držet vysokej volnoběh, tak je to v tom ventilku, pokud ne, tak je to v tom spínači.Postup na nastavení a kontrolu spínače je v manuálech jako Idle Adjust.pdf. Taky je tu třetí možnost, že je to úplně někde jinde, ale tohle jsou nejpravděpodobnější věci.

2007-12-17 22:03:33

dík mo,vyzkoušim a podam zprávu.

2007-12-18 12:46:33

Ještě,že otravuju, nemohl bys mi říct kde to v tom návodu přesně je?JNávod je celý v anj. a já anglicky neumim ani koukat .Nebo kdyby byl náhodou překlad.Předem dík...

Jam
2007-12-18 14:34:39

Strana 18, obrázek dole. Jde o to, že když na plynu nestojíš (oprá se o doraz) tak to musí být mezi těmi kontakty (A a B) spojené. A když stojíš na plynu, tak to musí být rozpojené.

2007-12-19 12:54:42

Tak jsem to odskoušel a je možný, že nefunguje oboje nebo jedno ovlivňuje druhé, protože ta 15. po vytažení štekru otáčky neklesly a spínač po přeměření taky vykazoval pořát otevřené hodnoty.Tak skusim asi oboje.Nebo to vidíš nejak jinak dík.

Jam
2007-12-19 14:05:52

Tak se prvni zamer na ten spinac. Pod tim obrazkem je i navod na nastaveni. Pokud nemas sparovy merky, tak to proste nasteluj tak, aby to pri pustenym plynu bylo seply a kdyz das jenom malinko, tak aby se to rozeplo.

2007-12-20 13:23:53

tak je to asi ten spinac, celej ten potenciometr jsem pootočil na druhou stranu a je to lepší,ale za studena to musim startovat pod plynem anedrží to volnoběh až když se drobet ohřeje.Ještě mi řikal známej elektrikář,že ten spínač bude asi opotřebovanej,tak že by ho doporučoval vyměnit.Tak,že je to asi ním.Zatim Díky moc za pomoc

Jam
2007-12-20 13:54:57

No, to asi nebude nejšťastnější řešení. Sežeň si někde ty měrky a nastav to přesně. V baumaxu je maji za 60kč a při nějakých správkách je eště užiješ. Ten potenciometr zase tak poruchovej není. šteluje se to tak, aby to bylo rozeplý, když tam je vražená 0.9mm měrka mezi kladku a dorazovej šroub a seply, když tam je 0.3mm měrka

2007-12-21 09:05:19

Jo, já to skusim ještě nastavit,snad poznam kde co a jak.jinak díky a pak se ješte ozvu.

2007-12-27 21:29:09

tak jsem to chtel nastavitjak si psal,ale ten spinac na tom potenciometru navydava zadne hodnoty (seply nebo rozeply)-jako by tam zednej pinac ani nebyl a sehnal jsem jeste jinej a to same.Tak uz nevim co...

2007-12-29 10:26:21

Dle mě je to nějakým čidlem viz. obr. Dělalo mi to taky, byl jsem jstím na paltestu a týpek mi říkal,že to je běžná věc u suzuk. Provizorně tam dej šroub z vrchu a když to nebude dělat tak si koupíš nový celý ten díl.

2008-01-24 15:32:38

Díky móóóc, bylo to přesně tohle čidlo,už to snad bude šlapat jak má.

2008-01-30 21:33:18

Nz Koukal jsem,že hodně lidí s tím má problémy.. bohužel to bude asi fakt bolest těhlech našich kár

2008-03-18 18:20:24

No ja mám presne tento problém na volnobehu otacky cca. 3 sekundy 1500 a potom klesnu tak na 800 az 1000. Cim to moze byt? ma swifta 1,3


Odpovědět

1  2