Fórum - Téma


vyšší otáčky při zahřátém motoru


Fórum Swift IV vyšší otáčky při zahřátém motoru

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2008-06-09 11:44:29

Srdečně zdravím.

Vím, že na toto téma zde bylo popsáno mnoho, ale pouze ve Vašem příspěvku z

24.1.2008 bylo napsáno, že závadu tvoří nějaké čidlo.

Můj problém vznikl vlastně již v zimě, když bylo pod nulou, tak motor naskočil na

volnoběh cca 1800 otáček a po zahřátí začal kolísat 800 - 2200 - 800 - 2200 atd. v

intervalu cca 2 vteřiny na každou úroveň. Stačilo však motor vypnout a po opětovném

nastartování bylo vše OK. Jakmile se oteplilo závada zmizela a teprve před pár dny,

když naopak byla vedra. Po zahřátí motoru někdy (ne vždy) najede na 1800, nebo

2200 a někdy volnoběh kolísá. Byl jsem s tím v servisu v Liberci, ale tam mi ve

dveřích mechanik řekl, že to dělá nějaký doraz volnoběhu (nový za cca 18 tis.Kč),

takže jsem zase zděšen odešel.

2008-06-28 22:22:04

Po zkušenosti z delší jízdy zjištěno vyšší otáčky volnoběhu při jízdě (asi 1200 ot.)

Při zastavení vozu klesnou otáčky volnoběhu (asi 800ot.)

Zkoušeno několikrát za sebou jízda-zastavení... chová se vždy stejně.

Má někdo podobný problém?

2008-06-28 22:31:03

Swift 1.0 - r.v.2000, 75000 km

Po zkušenosti z delší jízdy zjištěno vyšší otáčky volnoběhu při jízdě (asi 1200 ot.)

Při zastavení vozu klesnou otáčky volnoběhu (asi 800ot.)

Zkoušeno několikrát za sebou jízda-zastavení... chová se vždy stejně.

Má někdo podobný problém?

Hill  
Jaroslav
2008-06-29 14:21:13

Asi jste ještě neměli příležitost na to narazit jinde:

To není chyba, to je vlastnost úmyslně zavedená výrobcem.

Ty vyšší otáčky při jízdě na neutrál (mně se drží mezi 1500-1600), na jedněch německých stránkách, na které se už delší dobu nedá dostat, to vysvětlovali ochranou katalyzátoru. Dokud jdou ze snímače rychlosti vozidla impulsy, drží elektronika vyšší otáčky motoru, aby změna spalovacího režimu při zařazení rychlosti nebyla tak strmá. Automatika kouká ten režim stabilizovat tak, aby to nezačalo škubat. Zkuste si odpojit snímač rychlosti jízdy a jet bez něj. Až ho zase pokorně připojíte zpět, nezapomeňte resetovat řídicí jednotku, ať v ní netrčí hlášení chyby 24 (chybí impuls snímače rychlosti). Jízdou na neutrál si zvyšujete spotřebu (jako u každé stříkačky), ale nejen proto před ní výrobce v manuálu varuje: například nevíte, jak moc bude účinný posilovač brzd atd. Navíc, když máte zařazeno a brzdíte motorem, tak nad 1500 otáček bez plynu vstřikování vypne, takže spotřeba nula. Ale to už opakuji, v několika vláknech už to tu bylo.

Já jsem navíc přesvědčený, že to svým způsobem prodlužuje život také synchronům.

Pokud jde o ty otáčky po prudkém uvolnění plynu, tak to je v pořádku taky. Je to součást okruhu EGR (recyklace výfukových plynů, ochrana lambdasondy). Asi 3s drží automatika plyn "přišlápnutý" (segment šperrklapky se opře o pohyblivý doraz, který právě po těch asi 3s uhne, ročníky do 94, v novějších to nastavuje motorek), takže otáčky klesají někam k těm 1500, tam se zarazí a teprve později spadnou.

V zimě se to může chovat ještě poněkud jinak v závislosti na teplotě motoru a nasávaného vzduchu (obvykle vyšší volnoběžné otáčky a po delší dobu).

Ten motorový vehement v ročníku 1996 například vypadá takto:

2008-06-29 14:38:59

Díky za info. Swifta mám krátce, takže zkušenosti teprve sbírám.


Odpovědět

1  2