Fórum - Téma


Vyšší spotřeba


Fórum Swift III Vyšší spotřeba

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2

2014-12-08 11:16:05

Měl bych dotaz ohledně spotřeby. Vím, že je toho tady ohledně toho napsáno hodně, ale i tak bych se chtěl zeptat... Mám 1.0i 1993. Už déle mám vyšší spotřebu, ale až dneska po natankování jsem jsem úplně zhrozil. Na 36 litrů jsem najel přesně 500km, což vychází na 7,2l na 100km. Před asi dvěma lety jsem se ještě pohyboval kolem 5 - 5,5l, někdy i pod 5, a teď je to čím dál horší.

Před zimou ještě vyměním vzduchovej filtr a svíčky, obojí má najeto kolem 30 000km tak zkusím, jestli to nebude tím. Je pravda, že dříve jsem jezdil hlavně dálky a teď je to spíš 50 na 50, ale i tak si myslím, že je to moc velký rozdíl. Motor se zahřivá prakticky ihned, při teplotě kolem 0 do 5km. Jezdím v otáčkách 2500 - 3500. Mám zaslepený EGR, ale spotřeba se možná jen trošku snížila. Mám podezření na ten ventilek, kterej je u odvětrávání klikovky, které jde z víka ventilů. A také na ventily, jestli nejsou náhodou nějak nerozštelovaly, protože na svíčkách se dělá černej povlak, né úplně tvrdej, jde oškrábat nehtem, ale černé by být neměly. Diagnostika hlásí 12, takže nic.

Nemáte někdo nápady?

2014-12-08 11:26:26

milk239: Pokud máš dobrou teplotu motoru, koukni po lambdasondě.Tutově kecá a je to bohatý.Jestli jede jako dřív, nebude to ničim jinym.Diagnostika může říkat, že je vpořádku, tedy pokud dává hornoty ve srpávnym rozsahu.Že jsou její hodnoty v danym rozsahu furt neznamená, že je vpořádku.Může klidně dávat jen jednu hodnotu, která je v rozsahu, přesto nereguluje.Pak to tam teče horem dolem.A zaděláváš si i na poškození katu

2014-12-08 12:16:22

honda: Teplota je v pohodě. Tak já bych zkusil sehnat jiný svody i s lambdou, už se taky pomalu ale jistě rozpadaj... Katalyzátor vypadá jako katalyzátor jen zvenčí, uvnitř nic není, takže se nemá co poškodit. Nečekám, že mi vydrží víc než 2 roky, takže do toho cpát už chci jen to nutný, aby to jezdilo. Ale chtěl bych u Swifta zůstat, 1.3 nějakej rok 94 třeba i 4x4 by se mi líbil :) Ale zatím musím setrvat u tohodle mýho prvního :)

A díky, zkusím to ještě probrat s mým automechanikem, co by bylo nejlepší :)

2014-12-08 13:42:31

Takže teď můžu teoreticky jezdit na ethanol a nebudu mít chudou směs

2014-12-08 13:45:26

milk239: 1,3 je dobrej.Pár jsem jich měl a mám i jednoho 4x4.Čtyrkolka je blbá na dálky.Má krátkou převodovku.Ve čtyřkole pětka odpovídá otáčkama a rychlostí u dvoukolky čtyřce.Takže pak spotřeba i kvůli převovdovce leze vejš.Ale takhle kolem komína, když jsou sračky, to nemá chybu.To auto leze po zdech :D Zas ale neříkám, že jaem nezapadl nikdy :D Jinak k tomu vejfuku, pokud je kat pryč, vřízni ho a dej tam trubku.Bandaska ty plyny brzdí a navíc to tak divne rezonuje ;)

2014-12-08 14:29:44

Kat jsem chtěl dát už dřív pryč, ale neměl jsem doma žádnou akorát trubku, jen samý trochu menší, ale mohl bych sehnat no :D Má to takovej divnej trabantovej zvuk, to je pravda :D

2014-12-08 14:32:32

Tak čtyřkolku jen jako druhý auto, už pětka v tom mým je podle mě moc brzo, šestku by to chtělo jako sůl...

 jaski
Martin Jaskevič
2014-12-08 14:36:03

milk239: S tou to trubkou opatrně. Přesně tohle jsem udělal a litr dostal v určitých otáčkách projev jak vosa :).

2014-12-08 16:06:47

Tak to zkusíme :-D

2014-12-09 20:10:57

milk239: Mám 1.0i rv. 94 ,GLS vše v elektrice a klima, nový výfuk,kat a lambda v poho,nové svíčky + kabely,filtr,rozvody atd atd, město čudlačky běžně kolem 7.5L na 100, dálky v poho kolem 5L. Jedná se o staré motory, a ten kdo tvrdí že jezdí město za 4-5L lže.(tomu nikdy neuvěří nikdo kdo je férovej)Měl jsem fiata 800obsah rok 2004 a po městě jsem taky nešel pod 6,5L.

 jaski
Martin Jaskevič
2014-12-09 20:17:42

alfleth: Taky mi spotřeba u litra pod 6l ve městě nešla. Spíš 6,5l.

Joan  
Jana
2014-12-09 20:19:26

milk239: Tak přesně tuhle spotřebu (za tři roky bezkonkurenčně nejvyšší) jsem v neděli vypočítala taky . A na dálky se taky vlezu do pěti litrů. Je pravda, že jsem víckrát jela do práce (2 km) a vcelku dost po městě a Swifty prý mají spotřebu se studeným motorem 12 litrů (info z mého servisu). Počkám na další tankování a pak uvidím. Mám Swifta 1.3 r.v. 2002

 jaski
Martin Jaskevič
2014-12-09 20:25:41

joan: Je to zvláštní. S GTi jezdim asi za 6,7l (nepočítal jsem to nikdy moc přesně). A to tomu občas přišlápnu. Ale je to jen v létě (v zimě GTi nejezdí). Ale zase na druhou stranu jsem v zimě měl litra ohřátýho za 2-3km (ohřátýho rozuměj ručička teploty na budíku).

2014-12-09 20:32:44

jaski: A to každý z nás má jinné jízdní vlastnosti jak by napsal klasik, já se tím nijak netrápím ,potřebuji jet tak jedu na to to auto mám, a rovněž tak neřeším dojezdy na křižovatku s bržděním motorem, v dnešní době se to ani nedá jelikož jsou na silnicích dementi a potom plynulá jízda je utopie.Tady u nás v Jablonci je velká moda kruháky,(cca 15) ovšem nikdo po nich neumí jezdit ,potom jsem nucen jet brzda plyn a tam bohužel ta spotřeba je trochu jinde.Ale jak podotíkám neřeším to ,protože by pak jeden musel chodit pěšky.A můj názor je - pokud máš staré auto tak také musíš mít na jeho provoz -

2014-12-09 20:37:02

jaski: k tomu ohřátí - to máš svatou pravdu, dnes ráno tu bylo -11 stupňů, jdu po ránu venčit psa a natočím auto, když se vracím cca po 10ti minutách je už teploměr na půlce (cca35) a okna odmražená ,a to za těch pár deci navíc stojí, mám tedy vyhřívané sedačky tak že sedím v teple.Ale jinak tyto auta topí snad ihned

2014-12-09 21:08:05

alfleth: Jo, to teda topí hned, s tím taky problém nemám Akorát já mám právě teď spotřebu pořád stejnou, jedno jestli jedu kolem 2500 nebo 3500 otáček, jedno jestli město nebo dálky. Možná trochu rozdíl je, ale minimální.

Dřív jsem vozil lidi do školy, 5 lidí + plnej kufr a měl jsem nižší spotřebu na 100km, než když teď jedu do Plzně a zpátky, sám nebo ve dvou. Profil cesty je plus mínus stejný...

Hill  
Jaroslav
2014-12-10 06:06:14

joan: to opravdu není nijak zvláštní úkaz, Jani. Jak se Ti sejdou krátké jízdy se studeným motorem, leze spotřeba nahoru, a to dost strmě. Tady se podívej, co se spotřebou dělala zima nebo prošlápnutá podlaha v létě na dálnici u mého netopýra, a to jsem jezdil průměrně jednu jízdu kolem 24 km (do průměru nepočítám ty dálniční, to jezdím 16 hodin s přestávkami, během nichž motor vychladnout nestihne): http://www.suzukiclub.cz/...iii-gl-87/spotreba-paliva .

Peťas s ním jezdí průměrně 5,5 km se studeným motorkem (do práce 3 km městem nebo 4 km po obchvatu, jinak jednou dvakrát týdně 15 - 30 km za jinými zástoji) a v celkovém průměru se nedostal níže, než litr nad původní spotřebu, a to jezdí s dost lehkou nohou. Teď přimrzlo, tak se zase do 7 litrů nevejde..

V Tvém servisu sice poněkud přehánějí, ale ne zas o moc - se studeným motorem po městě to určitě za deset až jedenáct bude.

2014-12-10 08:37:37

alfleth: Vím, pohodlí, do kterýho v mrazu vlezeš, když necháš motor blafat 10 min v minus desíti, je fajn,Akorát tomu motoru se to moc nelíbí.Protože to vrčí na volnoběh bez zátěže s puštěným topením, prodlužuješ dobu ohřátí motoru na max.Brutálně to zasírá svíčky a kat to taky zrovna nemiluje.Nevhodnější ohřátí je plynulou jízdou s lehkou nohou..

2014-12-10 08:43:28

Jinak je zábavný číst téma spotřeba :D Já mám swifta 1,3 na LPG.Teď s ním jezdí má milá do práce.Díky tomu, že má cestou plyn za 15,30, vychází spotřeba na 1,05 kč/km A to neni žádná lehká noha.Ves jede pade, ale mimo 110

2014-12-10 08:54:07

honda: Tak to máš super Za tolik jezdí můj táta s Corsou 1.5D r.v. 1988, 3,5l/100km a nafta se teď dá sehnat kolem 31Kč/l


Odpovědět

1  2