Fórum - Téma


Vzduchový filtr a jeho řešení (Váš názor


Fórum Tuning a úpravy Vzduchový filtr a jeho řešení (Váš názor



1  2

2011-06-15 15:26:32

Dnes mi přišel filtr od Simoty (13x12 cm, průměr 6 cm). Sundal jsem pohyblivý, gumový člen a seříznul trubku vedoucí od pravého světla (na obr. část 1). Bohužel chybělo ještě pár čísel a tak jsem musel seříznout i plastovou "tubu" vedoucí do boxu (na obr. část 2) a to ze strany, kterou se na box nasazuje. Tím mi ale vznikly dvě malé díry (z vrchu a vespod), které jsem prozatím zalepil černou lepící páskou (na obr. část 3) kolem dokola, aby se dovnitř nedostaly žádné nečistoty. Páska je z jedné strany jištěna původním ocelovým páskem (na obr. část 4) a z druhé zase přitlačeným filtrem (na obr. část 5), takže by neměla skončit v sacím traktu a něco tam poškodit. Filtr se mi podařilo již bez problému vsadit na stávající tubu za použití odříznuté části pohyblivého členu, která vyrovnala rozdíl mezi menším průměrem tuby a větším průměrem filtru.

Vzduch je k filtru přiveden původní, již seříznutou trubkou (na obr. část 1). Ještě bude následovat úprava sání pro lepší přívod vzduchu a nějaké odstínění filtru, abych zamezil alespoň částečně přístupu tepla.

  • - - - -

Jaký je Váš názor na toto řešení?

edit:

přidán obr. 2 bez přidaných barevných značení

přidán obr. 3 origo sání

2011-06-16 16:51:15

a proc ne?Pokud to plni co ma, tak to za 1) vypada uzasne a za 2) mas primejsi a otevrene sani, ze?chci podobnou vec do GTi-jen od greenu nebo KN..no peníze sileny, ale mimo jine ten zvuk, co to vydava je parádní

2011-06-16 17:06:38

No zatím to jede :)) Původně místo filtru byla klasicky zatočená trubka sání, pružnej člen mezi trubkou a "tubou" do boxu. (viz. orbázek). Celá práce asi dvacet minut a všechno jsem řezal jen malým nožíkem, protože je to všechno z plastu a gumy O zvýšení výkonu u litránka mluvit nebudu, ale zvuk to má krásnej. Když to nevytáčím a jedu normálně, tak mi to přijde tišší, než předtím

2011-06-16 20:32:26

SUPER NA TEN OBRAZEK SEM CEKALA..a je to pecka

2011-06-16 20:40:46

Díky! Ještě jsem chtěl snížit teplotu v prostoru motoru tou páskou na svody, ale za 1. Prý by se neměla dávat na origo litinové, protože by mohli prasknout (zároveň však bylo dodavatelem pásek a ostatními uživateli na jednom fóru vyvráceno, že by se to už někomu stalo) a za 2. sám se do toho pouštět nechci, protože to nemám kde udělat a hlavně nejsem moc zručnej, abych to všechno zvládl sám :)) Spousta lidí na fóru, kde se to řešilo, mělo kladný zkušenosti a psali, že to mají i na těch origo svodech... a zase jestli bych volil mezi celkovým snížení teploty a odstíněním pouze filtru, to bych raději snížil celkově teplotu.

2011-06-17 09:25:46

seriovy svody urcite neomotavej termopaskou. jak ti bylo receno, popraskaly by, u Swifta obcas praskaj i sami od sebe, tak je moc neprovokuj

jinak vzduchac si vyresil pekne. jen jedna vec - ta privodni trubka (č1 na obrázku) vede do airboxu, kterej je v podbehu. pokud tudy chces naporem cerstvej vzduch, tak to chce este malinko predelat, ale to uz je opravdu detail

2011-06-17 10:01:43

Dobře a díky za radu, nebudu to tedy pokoušet :) jinak samozřejmě ještě mám v plánu to vedení k filtru předělat, aby byl lepší přísun vzduchu... umístění filtru byl jen prvotní krok

2011-08-18 12:55:43

taky sem čekal na ten postup..chci filtr už dýl a nevěděl sem jak se tady přidělává.. a mimochodem jak sme dělali nárazník.. tak box kapánek odpad a pak už sme ho tam nedali.. takže mám ted trubku jen do podběhu, zatim sem to kvůli nečistotám vyřešil punčochou..a takež jestli to dobře chápu..tak tu trubku co mi z ní fouká vzduch jenom zkrátim abych tma narval ten filtr kvůli prostoru že jo?

2011-08-18 13:19:03

Záleží, jak velký filtr máš a taky jestli tam máš i tu nádobku s kapalinou do posilovače jako já. Každopádně ta trubka přivádějící vzduch - buď je možnost se jí zbavit úplně a nacpat tam místo ní něco jinýho (třeba tu stříbrnou ohebnou od digestoře, ta se často používá), a nebo jí seříznout, jako jsem to udělal já. Ale já to udělal z toho důvodu, že jsem neměl moc času řešit to všechno najednou, ale chystám se jí dát pryč a vyřešit to trošku jinak

2011-08-19 02:01:41

no nevim kdy sem to viděl naposled..ale myslim že to mám stejný.. ještě e kouknu.. fiilt budu mít od kámoše revolution nebo co to je.. myslim že lepší jak nějakej noname od větví.. a rozměr taky nevim..viděl sem ho jednou a v tu dobu mě nějak neoslovil.. a za 300 to nějak překousnu..max to tam frknu zpět a když to bude fakt..tak pak teprve odříznu tu trubku.. chci protáhnout hadici k tý jedný díře co mám v nárazníku..takže by to mohlo fungovat.. pak pošlu foto

2011-08-19 14:12:09

Dá se to vyřešit i sáním z jiného auta viz obr.

Jinak k těm svodům, hodně lidí mi taky tvrdí že se jim nic nestane, protože prasknutí je vesměs kvůli rychlé změně teploty a tady tím omotáním k tomu nedochází protože jsou izolované a prý se jim nic nestane tak taky nevím co s tím.

2011-08-19 14:22:04

Máš to pěkně vyšperkovaný, asi neskutečně mnoho hodin práce, co?

2011-08-19 23:26:42

tak sem dneska koukal..a filtřík si od kámoše musim odpustit.. by se tam nevešel ani kdybych ho tam narval kladivem.. takže to vidim na větve bohužel a koupit menší..nebo nic..

2011-09-25 20:11:30

Řešíte to tu hezky.Akorát jste zapomněli, tedy až na Fokra, že swift má náporový sání.Tim, že jste hodili filtr na podběh, jste se o tuto výhodu připravili.Já jsem mrdnul KáeNko místo origo filtru, celý přívod vzduchu jsem zachoval.Stálo mě to 1500, nemusel jsem nic upravovat, řezat, ... a ve finále jsem z toho sání dostal víc To náporový sání je opravdu škoda vyřadit

2011-09-25 21:03:01

takto to vyřesil brašin:

http://www.suzukiclub.cz/...3414_347_vobrzek1168s.jpg

Hondo: ty mas konus od KN? Nebo jen vlozku do origo boxu KN?

2011-09-25 21:25:15

taky jsem koupil KN do origo boxu a i to malinko dodalo lepšímu zvuku

2011-09-26 11:47:14

Přesně tak, Honzi.Nejjednodušší a neúčinější řešení.Zustal ti nápor a nemusíš řešit teplej vzduch kolem motoru.Neni to tak úžasně tunérský, ale narozdíl od nich toto funguje

2011-09-27 22:36:23

tylous: velice podobne vypada origo K&N kit. jen ten filtr je o neco mensi a jakoby banatejsi - daval sem to tam ted patejlovi

http://img42.imageshack.u.../img42/7576/image0707.jpg

2011-09-27 22:47:40

Lukaš: paradní, moc pekne!!Kde se to da ojednat?(cely kit=vic nepotřebuju jo??) jak si to uchytil ke kastli?Pedro delal takovou konzolku kterou prisrouboval.

2011-09-27 23:04:06

praveze ten kit K&N ma vse v sobe - filtr, prirubu, tesneni, drzak priruby, sponu atd. , vcetne podrobnyho navodu k montazi, sroubku, hadici na cerstvej vzduch a i 2 stahovaci pasky na uchyceni ty hadice sou tam

patejlovi sem ho sehnal za super cenu, pac sem objednal vlozku do boxu, tu mi slibili a nedodali, tak jako omluvu sem dostal ten kit za 60% bezny ceny (asi 100€)... samotnej filtr je tak 50-60€ ale to by sis musela tu prirubu a drzak vytvorit...

patejl by ti rekl katalogovy cislo pro reference - krabici sem mu nechaval v aute...


Odpovědět

1  2