Fórum - Téma


Zadní brzdové kotouče z GV2013 do GV207


Fórum Grand Vitara III Zadní brzdové kotouče z GV2013 do GV207

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2013-06-26 14:32:27

Ahoj všem,

nevíte někdo, jestli jdou na Vitaře r.v. 2007 přestavět zadní bubny na kotoučové brzdy co teď dělají na GV2013 za použití orig dílů na GV2013 ? ... že bych si podle seznamu nakoupil díly a přehodil si to sám

...už mě kapku s...e mít bubny věčně plný bláta :-/

Díky moc

2013-06-27 08:22:43

Bavil jsem se o tom v servisu, mělo by to jít, ale hlavní problém je STK. Jinak do terénu jsou bubny mnohem lepší.

2013-06-27 10:15:34

Hmm dík za info, to zní dobře Bylo by fajn kdyby se ozval někdo kdo už to má hotové

Myslím, že na STK poznají prdlajs, v TP i OTP nic o typu brzd není napsáno - pokud to bude brzdit OK tak nemají žádný doklad na základě kterého by mohli mít něco proti.

Já mám jiné zkušenosti - pokud se buben naplní vodou s blátem tak jsi s brzděním skončil - zastavit, rozebrat, vyčistit - v terénu samá radost. Kotouč se sice snadno zadělá, ale zase se sám rychle vyčistí - stačí prošlápnout brzdy a bláto si destičky samy vyhází. Takže za mě a podle mých zkušeností jsou do terénu jednoznačně kotouče lepší.

2013-06-27 10:35:05

Mám bubny na staré GV a v terénu jsou nesrovnatelně lepší a já s bahnem takovýto problém zatím neměl - pokud máš možnost, doporučuji to nejdřív porovnat na jiném autě. Samozřejmě tím myslím v extrému a ne na polní cestě na rovince. U nové GV jsem si dlouho musel zvykat na to, jak jsou brzdy v terénu slabší, zejména ruční brzda

2013-06-28 09:04:23

Já mám zkušenosti z terénu (na silnici to je fakt asi jedno , proto hned jak jsem se dozvěděl, že nová GV má kotouče i vzadu, hned jsem začal shánět informace.

Mám GV už nějakou dobu a s bubny už jsem měl problémy několikrát, u rovera kterého jsem měl před tím (měl vzadu kotouče) jsem ani nevěděl že nějaké brzdy má - nikdy se nestalo že by byly problémy s brzdami kvůli blátu v brzdovém systému - u vitary za dva roky nejméně 4x - takže srovnání mluví jednoznačně pro kotouče

Probíral jsem to s klukama co jezdí extreme offroad závodně a dali mi jednoznačně za pravdu - pro mě je ale důležité že se na brzdy potřebuju spolehnout - a to u bubnů neplatí :-/ Konec konců Suzuki to asi taky ví - proto konečně dali ty bubny pryč.

S novou GV jsem jel jen po silnici ... prodejce mě do terénu se předváděcím autem nepustil ... ale věděl že na ní nemám prachy takže chápu že si nechtěl nechat zmasit auto pro nic za nic :-D

Ale jinak podle mých zkušeností ručka prostě u kotoučů vždycky brzdí trochu hůř než u bubnů, destičky mají mnohem menší plochu než pakny a lanko nemá dost síly aby destičky při dané styčné ploše dostatečně přitlačilo - takže v součtu kotouče = horší brzdná síla na ručku - to je prostě asi fakt u všech aut :-/

2013-06-28 10:41:16

S poslední větou plně souhlasím. Takové zastavení v opravdu prudkém stoupání jen na ručku je trochu hazard, celkem problém je potom i rozjezd do kopečka pomocí ručky. Toto u bubnů funguje mnohem lépe. Jediný můj větší problém u bubnů, který občas v zimě nastane, že přimznou - po delší jízdě v břečce a následném odstavení v mrazu, ale tomu se dá předcházet.

2013-06-28 23:16:46

tak, tak...


Odpovědět