Fórum - Téma


Zadní kotoučové brzdy


Fórum SX4 I Zadní kotoučové brzdy

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2010 SX4 I GL/AC 1.6

55 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), Řadový, M16A 88KW.


1  2

2016-08-14 20:20:07

Zdravím všechny

řeším ještě jednu potíž u SX 4 a to při brždění cca do 50km/h se ozývá ze zadních kotoučů něco jako dupání. Při menších rychlostech to nedělá. Může být zvlněný některý kotouč ? Dá se případně stočit?

2016-08-14 20:32:46

namestek:

promiň, teď budu potížista, ale píšeš, že do 50km to dělá a při menších nedělá. Co jsou ty menší rychlosti? To jako záporné hodnoty?

2016-08-14 20:36:07

mirekdoda:

On náměstek myslí do padesáti km směrem od vyšších rychlostí.

Jsou to s největší pravděpodobností vadné kotouče.

Nestejnoměrně opotřebené na tloušťku.

MilanT  
Milan
2016-08-14 20:36:20

namestek: Zvlněný kotouč považuju za mýtus. Možná tak vyhřátý s nestejnou tloušťkou. Nemáš na kotouči nánosy (otisky destiček) nebo dokonce prasklý kotouč? Třmeny dotaženy správným momentem? Jaký je stav destiček?

Ještě jedné věci nerozumím - píšeš že ti to dělá do rychlosti 50km/h. A že při menších rychlostech to nedělá. V tom vidím paradox.

EDIT: Mirek a plukovník rychlejší.

2016-08-14 20:45:05

plukovník:

no jó. Pokud se nemýlím, tak čeština pro to má výraz nad 50 km.

MilanT  
Milan
2016-08-14 20:55:15

namestek: Taky ti může "dupat" ABS.

K tomu soustružení - těžko doporučit nebo zavrhnout. Na vyhřátých místech kotouče vzniká v litině cementit (omlouvám se chemikům), který je tvrdý a soustružením je nutné tyhle tvrdé plochy do hloubky odstranit. Jinak se to na přesoustruženém kotouči projeví za chvíli znovu.

Nevím co ti tam dupe, ale pokud máš podezření na kotouče (a vše ostatní jsi vyloučil), tak doporučuji výměnu kotoučů.

2016-08-14 20:58:47

namestek:

moje omluva, píšeš o brždění. Takže je předpoklad, že při zpomalování do 50 km. Teď už chápu správně.

2016-08-14 21:00:46

Auto mám cca 4 měsíce předtím pravid.servis v Německu, destičky vypadají OK jen na hranách kotoučů je na můj vkus dost velký "rantlík" prachu a rzi. Prasklý kotouč bez sundání asi nezjistím na pohled to nevypadá.

2016-08-14 21:06:37

namestek:

ten rezavý rantlík může jen slyšitelně drhnout o destičky a vybrušovat do nich drážku. Sundej kolo, otáčej kotoučem a ten rantlík strhni nějakým nástrojem (mně na to stačí plochý štoubovák opřený o brzdič). Moc to nepomůže, protože díky té drážce v destičkách, ten rantlík znovu zkoroduje, protože ho nemá co rozleštit. Ale pokud ten zvuk zmizí, je to ono.

2016-09-21 20:25:13

Nové zadní brzdy .. Ahoj Suzukáři

v pátek to bude týden co jsem si nechal ve značkovém servisu udělat kompletní brzy z originálních dílů, ujeto cca 150 km a při obhlídce pozoruji rozdíl v šířce oleštění zadních kotoučů. Zkuste mrknout na foto a vyslovit názor čím to může být.

MilanT  
Milan
2016-09-21 20:54:56

namestek:

Sloučil jsem tvoje dvě stejná témata. Pořád tu řešíme tvoje zadní brzdy a to klidně můžeme na jednom místě.

To nestejnoměrné "oleštění" kotoučů zřejmě souvisí s nerovným povrchem brzdových destiček. Prostě 150 km je málo na to, aby se přizpůsobily kotoučům a sedly si. Počkej 500 km a pak to zkontroluj a porovnej. Na tom kotoruči jsou dokonce vidět rýhy po soustružnickém noži a tohle než destičky oleští v celém profilu, tak to potrvá hodně dlouho. Navíc se jedná o zadní brzdy a tak tomu dej čas.

Ale mě tam spíš zarazil ten potrhaný film na brzdových kotoučích. Materiál z destiček se při brždění nanáší na kotouče a vytváří tak film důležitý pro zajištění maximálního tření. Ten tvůj film na mě působí dojmem, že jsi na to párkrát dupnul nebo dlouho intenzivně brzdil.

Tak prvním 500 km brzdit s citem. Další zajíždění brzd má taky svoje specifika - nedobržďovat z velké rychlosti do úplného zastavení, nestát na brzdovém pedálu po dobrždění (hrozí otisky destiček do kotouče).

Takhle by kotouč neměl rozhodně vypadat:

MilanT  
Milan
2016-09-21 21:07:39

Správně zajeté kotouče vypadají takhle:

2016-09-21 21:16:33

namestek:

  • dali ti na nové kotouče i nové destičky?
  • máš jistotu, že plovoucí třmen opravdu plave, může být zatuhlý, promazat, rozhýbat.

2016-09-21 21:17:25

Milan T

Díky za pohotovou reakci a názor. Na zajíždění brzd jsem se schválně ptal ještě v servisu a bylo my odpovězeno že nijak zajíždět nemusím. Prudce nebo dlouho jsem nikde nebrzdil jsem takový ten " chlápek s kloboukem na hlavě co všechny zdržuje i ve 100 km rychlosti".

Mirekdoda

kotouče i desky jsou nové, třmen kompletní demontáž, čistění, promazáni včetně vodítek, byl jsem přítomen u opravy na dílně.

MilanT  
Milan
2016-09-21 21:34:19

namestek:

Tedy já jsem odborník na všechno a na nic ale jsem stará škola a proto zajíždím i nové pneu. Dnešní době přestávám rozumět, ale ten servisák tě u sebe asi chce vidět na reklamaci, kterou ti neuzná a řekne ti, že jsi brzdy správně nezajel.

Doporučuji přečíst (a jiné) - http://www.mjauto.cz/zaji...dovych-desticek-a-kotoucu

https://www.oleje.cz/foru...esky-zajizdeni-t4469.html

2016-09-21 21:36:24

namestek:

tak sundej kolo a rukou se přesvědč, že to promazání a rozhýbání opravdu funguje. A jestli ano, tak už máš na brzdách něco deformováno z dřívějška a destičky jsou přitlačovány šikmo.

P.S. ještě něco. Až se desky ohoblují, začnou působit celou plochou, ale pořád na šikmo. Nebo, a to by byla od servisu obrovská prasárna, dali destičky s jiným rozměrem na jedno kolo.

2016-09-21 21:53:23

namestek: Já bych si typl že to jedno kolo ti vůbec nebrzdí ten kotouč není vůbec ojetý asi to máš zavzdušněný.

2016-09-21 22:02:44

Milan T

díky za odkaz na článek, ale i značkový servis by si ho mněl přečíst (řemeslo dostalo za posledních 20 let strašně na zadek).

2016-09-22 00:09:45

namestek: Ahoj, mohlo by to být nerovným kotoučem nebo deskou. Já bych jel zpět do servisu, a pokud to byl značkový,a dali tam originály, žádal bych výměnu, jak kotouče, tak i destiček.

Ylo
Jaroslav Čáp
2016-09-22 10:11:18

Pokud se mohu zapojit do diskuze, tak hlavně se vyvarovat stání na brzdovém pedálu po prudkém brždění. Mohlo by dojít , vyprodukovaném teple, k zvlnění brzdových kotouču. Ylo


Odpovědět

1  2