Fórum - Téma


Zákonná pojistka


Fórum Pokec všeobecný Zákonná pojistka




2007-05-28 16:32:25

Každý nadává, že rozdělování ZP podle obsahu motoru je pitomost. Myslím si to taky. Podle čeho by podle vás měla být určována výše ZP??? Napište sem svůj názor.

Můj je, že podle hmotnosti, lépe podle indexu (nějaké konstanty, která by zohledňovala hmotnost a výkon).

Zdůvodnění: ZP slouží k vyrovnání škod způsobených při havárii jiným osobám. Které auto způsobí více škody, než auto těžké a rychlé? Známá Einsteinova rovnice je E=m*c2, kde E je energie (např. při nárazu), m je hmotnost a c2 je rychlost na druhou. Rychlost vyplývá z výkonu a hmotnosti auta. Lehčí auta mají většinou chatrnější konstrukci, takže při nárazu více ublíží sobě, než druhým. A naopak těžké auto i při nízké rychlosti je schopno udělat hodně škody. Navíc je známo, že těžká auta mívají zpravidla delší brzdné dráhy.

2007-05-28 16:54:25

Já si myslím, že s tím obsahem motoru je to plus mínus právě podle tohoto rozděleno...

2007-05-28 17:02:57

Já bych to viděl, že už i rozdělení podle výkonu je lepší než podle objemu. Třeba starej žigul je 1500 a platí stejně jak moderní 1,6 které pojedou i dvoulitry. Obecně se dá říct, že malá auta mají menší výkon. Tohle mi fakt vadilo u motorky. Měl sem cestovní šestikilo, které mělo jen nějakých 60 koní, ale protože u motorek je to rozděleno do 50ccm do 500 a nad 500 což sem byl já tak sem platil jako nějaký šílenec na R1 se 160hp. Za mašinu sem platil 2500,- teď za auto platím 3000,- i s pojištěním čelního skla.

2007-05-28 22:32:07

no moderni auta s 1,6 nebo s 2,0 natrhnes i se swiftem

Jam
2007-05-28 23:12:06

E=mc2 znamená vztah mezi hmotou a energií vzniklou při destrukci této hmoty. c je rychlost světla. to, co tě zajímá je hybnost p=mv.

2007-05-29 07:20:04

Pokud bych bral jen jeden parametr, tak bych tedy radši hmotnost, která souvisí i s těmi pevnějšími plechy, ale fakt si myslím, že lepší by byl nějaký koeficient zohledňující hmotnost a výkon.

Když si vezmu extrémní případ: jakou škodu udělá ve 130km/h např. Ignis, který má 69kw a 955kg a jakou škodu udělá např. Fabia kombi 40kw a hmotnosti 1250kg při té samé rychlosti? A jak už jsem napsal těžší auta mají delší brzdné dráhy.

Podle statistiky viz zde: http://209.85.129.104/custom?q=cache:7jK-sfugJy0J:www.mvcr.cz/statistiky/doprava/2006/12_2006.pdf+nehodovost+2006&hl=cs&ct=clnk&cd=1&inlang=pl

je počet nehod

v obci 138.396 se škodou 5.506,06 mil.Kč

mimo obec 49.569 se škodou 3.610,29 mil.Kč.

na dálnici 4.871 se škodou 605,49 mil.Kč.

Z toho si myslím je vidět, že se bourá více při nižších, než maximálních rychlostech a tudíž výkon si myslím není to pravé ořechové.

2007-05-29 07:20:42

P.S. Statistika je za rok 2006.

2007-05-29 07:23:20

To Jam: děkuji za upřesnění, nicméně i tento vztah má stejné veličiny a rychlost už není na druhou, takže další argument, proč by to neměl být obsah a výkon .

2007-05-29 14:34:10

a to rychlost svetla ve vakuu...okolo 300 km/s (swist je sice rychlej, ale takhle teda nee)........ale myslim si ze vybourat se malem sportaku treba swistoj by resila tak asi jen zivotni pojistka...


Odpovědět