Fórum - Téma


Zamrzající přední el. okna


Fórum Swift IV Zamrzající přední el. okna

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  476 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.



Joan  
Jana
2014-01-27 08:55:36

Dobré ráno,

stává se mi to v mrazech často a hodně mi vadí, že motorky předních dveří v elektrice neutáhnou sklo dolů. Dneska jsem musela autem do práce a po celé 2 km se mi nepovedlo vytvořit aspoň škvíru na odvětrání zkondenzované vlhkosti ani na jedněch předních dveřích (bohužel nevydržím cestou do práce nedýchat...). Levé jsem stáhla až na parkovišti, což je s křížkem po funuse.

Obě skla sebou jenom cuknou o milimetr, o dva, takže motorky ve dveřích jsou naživu, ovšem to je vše . Pootevřená okénka odvětrají rychleji než foukání studeného vzduchu zevnitř na sklo. Přitom v noci byl suchý mráz, žádný led jsem na oknech nezaznamenala.

Poradíte prosím, co s tím? Nejraději bych měla na dveřích u řidiče klasické kličky na stahování oken a u spolujezdce elektriku. Je to možné takto udělat? Ovšem nyní musím nějak přinutit okénka stahovat se elektricky

Díky předem za help!

2014-01-27 11:43:55

joan:

S přimrzáním skla ke spodním manžetkám vlivem zbytkové vlhkosti při náhlem ochlazení pod bod mrazu se bohužel nedá nic dělat. Elektromotorek to prostě neutrhne do doby než přimrznutí nepovolí zahřátím interiéru vozidla.

Pořád je to lepší, než když přimrznou celé dveře.

Joan  
Jana
2014-01-27 12:27:09

plukovník:

Díky za odpověď, přestože neskáču radostí. Já navíc dostala hovězí nápad - kdy mi kamarád poradil odmastit přední sklo kaší z plavené křídy a technického lihu - že jsem "očistila" i všechna zbývající skla . Takže ta kašička zajela patrně dovnitř a když jsem okna stáhla a zase vytáhla, měla jsem v autě náhle pocit, že sedím u doktora - tam také mívají mléčná skla, ovšem z jiných důvodů, že.

Ehm, je technicky možné, aby (pouze) dveře řidiče měly jak motorek, tak kličku? To by mi totiž bodlo ze všeho nejvíc - možnost volby podle počasí.

2014-01-27 13:43:39

joan:

Způsob přenosu otáčivého pohybu na posuvný je trochu odlišný u ruční kličky a elektrického motorku, navíc motorický pohon musí mít bezpečnostní pojistku. "Oba dva způsoby v jednom" zřejmě nikdo nemá, ale jediný člověk který by tuto technologii eventuelně zvládnul je zřejmě jediná pozoruhodná žena a to je Joan,

Ale myslím, že jednodušší bude udržovat sklo v čistotě a manžetku a gumová těsnění ošetřit nějakým vhodným přípravkem na bázi glycerinu.

Joan  
Jana
2014-01-27 19:39:12

plukovník:

Milý příteli, myslím, že mě přeceňuješ , ba jsem přesvědčena, že nás pozoruhodných dam je tu zajisté více. V každém případě vyzkouším Tvou radu s glycerínem. Ale kdybych si mohla vybrat z obou alternativ, tak jednoznačně kliku u řidiče (na spolehlivé odvětrání, mně to pomáhá) a motorek u spolujezdce (nejednou jsem elektriku ocenila v situacích, kdy jsem bloudila a na rychosti stažení okénka záviselo moje včasné dovolání často jediného člověka na ulici).

Pěkný večer!

nat
Honza
2014-01-27 20:14:08

Snad nebudu příliš OT...

Léta používám přípravek REGUM (obsahuje glycerín) na obnovení vlastností pryžových částí. Obzvlášť před zimou je vhodné takto ošetřit gumy dveří (těsnění), zabraňuje to přimrzání...

Současně klička i el. motor jsem také ještě neviděl...

pro usnadnění spouštění a hlavně zavírání el. oken jsem používal silikonový sprej, ještě lépe teflonový....nastříkat do gum. vedení oken při otevřeném okně a jezdit nahoru a dolů......s přestávkami...aby se nepřehřály motorky.......no a pak zbývá, to co Joan už zná......umýt ty okraje oken, co se zas...rou tímto zásahem.....

Snad by to mohlo pomoci i proti přimrzání.

V mrazech jsem se vždy vyhýbal otvírání el. oken.......jednou jsem jel v minus 12°C 25 km domů s otevřeným oknem, které nešlo zavřít-........bylo to horší než na motorce

Hill  
Jaroslav
2014-01-27 20:17:39

Jani: vezmi náplň do ostřikovače na -40°C, neředěnou, přizvedni gumku a stříkni ji tam. Vedení oken má pod gumkou něco jako filc, po těch letech gumka těsní špatně a vody se do dutin dveří dostane moc.

Ty dutiny mají dole odtokové otvory, ale asi se předpokládalo, že co neodteče, to do mrazu vyschne... a ono ne.

Nevýhodou všech pětidveřáků proti třídveřákům (zejména těch s plochou kapličkou, t.j. do roku 1991) je špatné odvětrání při zavřených okýnkách, nevěřil jsem tomu, jaký je mezi nimi rozdíl, a že by za to mohly větrací mřížky v čalounění u zadních sedadel. Druhé plus byl kanál do obou dveří z topení, ofuk oken byl až ve výstupku čalounění dveří, ne v palubce, trochu to funělo i v dutině dveří pod okno, a zřejmě jedno s druhým přispělo k tomu, že u prvního Swifta nepamatuji zamrzlá okna. Buď jsem je nepotřeboval stahovat nebo to šlo. Řekl bych, že ten facelift palubky a rozvodu vzduchu ve Swiftech od roku 1992 už nemůžu prohlásit za geniálně dotažený...

Poslední můj Swift vpředu kličky nemá a to pokládám jako elektrotechnik za jistý nedostatek (klika je spolehlivější), ale prý jsou přední okénka bez elektrického stahování už tak těžce nadstandardní výbavou, že klička nebude ani za tučný příplatek.

A ještě něco: souhlasím, že tu nejsi jediná dáma hodná pozornosti, přesto vás je tu takových pořád málo, že by vás nešikovný tesař spočítal na prstech obou rukou....

2014-01-28 10:52:43

hill:

Věřím, že je zde více děvčat se svými přednostmi hodných pozornosti, ale dámy co mají navíc ještě takovou míru invence jako "moje sestra Joan" se již zřejmě nerodí. (z toho důvodu jsem ji pro jistotu adoptoval )

Joan  
Jana
2014-01-28 12:20:38

plukovník:

Bratře plukovníku, zrovna dneska jsem četla na Novinkách článek o tradičním rozdělení rolí v rodině a navíc mám kamaráda, který zásadně odmítá spojení žena vs. nářadí, neb je to přece mužská záležitost . Co nadělám, u mě je to nevyléčitelné a prudce dědičné, proto se odpoledne po práci chystám poshánět si štamprli té -40°C ostřikovací kapaliny a pohrát si s těsněním u okýnek.

2014-01-28 13:12:36

joan:

Tradice jsou od toho, aby se změnily a to, co je u tebe "nevyléčitelné a prudce dědičné" je možná pro leckoho nedostižný sen. Myslím, že jediný tvůj handicap je ten, že jsi neměla možnost být ve správné etapě života ve Skautu, ale na druhou stranu to Hnutí Brontosaurus ve své době také mělo něco do sebe i když pod hlavičkou jisté zprofanované organizace .


Odpovědět