Fórum - Téma


zapalovací(žhavící) svíčky a olejové náplně+filtry


Fórum Technický koutek zapalovací(žhavící) svíčky a olejové náplně+filtry



1 ......... 3  4  5  6  7

2013-04-03 15:51:47

Člověk to tu čte a je celej zmatenej. Co je originál olej do Suzuki? Např. prodejce měl smlouvu s OMV a tak měl doporučený olej OMV. Pak najednou začal doporučovat olej Castrol. Podle toho taky dával podložky pod SPZ. To samé udělal prodejce škodovek (Shell, pak Castrol), i opelů (Castrol, pak Shell) Tak co je teda správně? Von ten ideální olej asi bude záviset spíš na dovednosti pana obchodního zástupce. Tím nechci říct, že je jedno, co do auta naleju, ale když to bude kvalitní, tak je asi fuk, v jakým je to obalu.

2013-04-04 06:35:50

lkulikova:

Tak ti tedy odpovím.

Jestli tam dáš olej 5W nebo 10W je v podstatě jedno. Olej 5W má na etiketě napsáno, že je syntetický, olej 10W má na etiketě napsáno polosyntetický.

O syntetickém si většina lidí myslí, že je "lepší". Ovšem skutečnost je poněkud složitější, ale to neřeš. Většina olejů deklarovaných jako čistá syntetika je ve skutečnosti polosyntetika, na výkon ani kvalitu to ale výrazný vliv nemá.

Tedy závěr pro tebe zní: můžeš tam dát 5W stejně jako 10W, přičemž pro motor, který už má nějaké kilometry najeto, je vhodnější 10W (jakékoliv běžné značky)

V otázce olejů je to tak, že co člověk to jiný názor, musíš si vybrat ten správný. To je, jak jsi řekla pro obyčejnou ženu těžké. Musíš na to jít psychologicky a vybrat si podle toho, kolik je v daném příspěvku pravopisných chyb. Ten kdo neumí psát, neumí ani číst, takže nemůže nastudovat odborné materiály a k dané tématice potom hlásá to co "jedna paní povídala".

2013-04-04 06:36:55

pivlis:

Vůbec zmatený být nemusíš, protože to chápeš naprosto přesně.

2013-04-04 07:01:44

s1600:

V reakci na tvůj příspěvek z 29.3. v 10.59 hod, kde jsi popisoval zázračné vlastnosti převodového oleje Shell, ti prozradím jeden fígl, který si ani nepřečteš, ani "nezkopíruješ z netu"

Do převodovky Suzuki i jakéhokoliv jiného modelu můžeš dát jakýkoliv převodový olej, jakéhokoliv běžného výrobce, podle okolností řidší i hustší (tedy viskoz. klasifikace 80 nebo 90). Nejenom ten Shell Spirax.

Je pouze jedna vyjímka A sice hypoidní převodový olej (označený GL-5). Tento olej je určen pro diferenciály a rozdělovací převodovky s hypoidním ozubením. Pokud ho naleješ do běžné mechanické synchronizované převodovky, bude docházet ke slepování synchronizačních kroužků a převodovka bude vykazovat přesně ty symptomy co popisuješ ve svém příspěvku. Zřejmě ten olej co jsi tam z neznalosti nalil byl právě hypoidní.

p.s.

Plukovník si nevede žádnou vlastní válku, jak tady kdosi vykřikoval. Naopak, plukovník je přístupný k jakékoliv diskusi, třeba i emotivní, nebo "Off Topic". Ale pokud by ho chtěl někdo napadat, tak si ho dá plukovník k večeři

2013-04-04 07:07:33

SWIFT:

Dne 31.3. ve 12.14 hod. jsi napsal, že si nesedneš na zadní část těla. K tomu tě nikdo samozřejmě nutit nebude, otázkou ale zůstává, jestli to nebude nejvyšší meta, jakou kdy v životě dosáhneš.

p.s.

Těch tisíc lajků si schovej na Facebook, to je to pravé rejdiště, kde se figury jako jseš ty cítí jako ryba ve vodě.

2013-04-04 07:23:20

TSpeed:

V reakci na tvůj příspěvek z 30.3 v 9.20 hod.

Kamaráde, ruku na srdce, opravdu si myslíš, že plukovník čeká až ho někdo vyzve a teprve pak si dovolí promluvit ?

inu
2013-04-04 10:03:51

plukovník: otázka-můžu dát do benzínového mot.olej pro nafťáky ?

2013-04-04 10:20:46

inu:

Na olej pro vznětové motory jsou větší nároky než na olej pro benzínové, zážehové motory, lhůta pro výměnu se předpokládá delší. Proto ho můžeš použít i do benzíňáku. V podstatě na všech nových olejích je napsáno, že jsou určeny pro moderní benzínové a naftové motory.

Odborné značení podle evropské, americké, případně německé normy, které na etiketě také jsou, např C3, lajkům stejně nic neříkají. Z marketingových důvodů tam jsou psány ještě další chvalozpěvy, jako např. "dlouhoživotní, nebo určen pro moderní motory s katalyzátorem, případně "Vyroben podle unikátní formule" !?!? Ale to jsou všechno jen slova.

Jak už řekl Hill, výkonové parametry musí splňovat všechny oleje na trhu. Jinak by je nikdo nekoupil.

Já osobně používám výhradně olej Castrol Magnatec 5W-40, nebo Shell Helix 5W-40 a dříve jsem také používal vynikající olej z Paramo Pardubice - Trysk Racing 5W-40.

2013-04-04 10:31:03

plukovník: děkuji, tato odpověd mě úplně uspokojila

2013-04-04 16:28:49

tak jo plukovniku

inu
2013-04-05 11:22:28

plukovník: dík,ptám se proto,páč mi v garáži stojí benzín,který jezdil na HELIX ULTRA-teď s ním najedu max.500 km/rok,tak ho tam nechci zbytečně kupovat-chci tam dát SHEEL X3 15W-40 tak snad to přežije.....

2013-04-05 11:35:30

inu:

Ano ten tam klidně můžeš dát, je to kvalitní minerální olej pro benzíňáky i diesely. Předpokládám, že ten benzíňák není s turbomotorem.

inu
2013-04-05 20:14:42

plukovník: nee,sice má 120kw,ale turbo nee dík

2013-04-16 00:27:24

Ahoj. Bylo (a bude) to tady nejméně tisíckrát, a nechci se ptát, který olej je nejlepší, ale ptám se: máte někdo zkušenosti s olejem ENEOS premium 10W40 ?

2013-04-16 06:56:32

eto.man:

Nevím jaké ti kdo může sdělit zkušenosti. Je to polosyntetický olej jako každý jiný, výkonově naprosto vyhovující pro všechny běžné motory. Rozdíl oproti jiným olejům stejné viskózní třídy v běžném provozu nepoznáš, dnešní oleje jsou totiž v podstatě všechny úplně stejné. Nic na tom nemění ani to, že na nálepce je deklarováno "unikátní složení aditiv", ani to že výrobce Nippon Oil je největší japonská olejářská společnost a už vůbec ne to, že je vyroben v Bulharsku.

2013-04-16 08:07:52

plukovník:

2013-12-17 00:53:06

Můj známý automechanik jezdí tak všude možně po EU a říkal mi, že v rafinerce se to přímo stáčí do sudu pro tu kterou firmu s jou všecky stejné bez rozdílu. Takže je jedno, jaká značka se koupí. Minule mi dovezl olej Q8, na něm je psáno, že je prý až z daleké Arábie, no přitom je z Maďarska, pěkně přímo od "pramene"...

2013-12-17 12:23:56

autoveteran:

On ten olej z "daleké Arábie" vyrobený v Maďarsku může teoreticky pocházet ze suroviny dopravené do maďarské rafinérie ropovodem Adria z chorvatské Rijeky. A tato surová ropa byla třeba dovezena tankerem odněkud z té Tramtárie.

Tomu se říká globalizace

2013-12-17 14:37:21

Ještě bych se připojil se žádostí o radu, jaké svíčky vybrat, svoje zkušenosti s ročním provozem (aktuálně skoro 19000km) jsem shrnul tady, ale tam to asi zapadne

http://www.suzukiclub.cz/...select=31184#message31184

tak vyberu sem jenom to co se týče svíček:

Po výměně svíček za obyčejné Brisky DR15YC (musel jsem a nic jiného široko daleko není), vzrostla spotřeba o dalšího skoro půl litru. Předtím tam byly originální NGK BKR6E-11, ale zvuk motoru se mi nelíbil (asi 45tis km), svíčky měly jakoby opálený (rezavý) porcelán na vnější straně. Mezeru 0,7mm jsem nechal, protože v návodě píšou, že jenom NGK můžou mít 1,1mm, ale nevím proč. Po výměně motor měl lěpší zvuk, ale občas některý zápal je pozdě nebo vůbec (fakt jenom jednou za čas - to slyším ušima, nemám tam žádný měřák).

Svíčky už mám skoro vybrané, ale nevím si rady

http://www.brisk.cz/e-sho...alovaci-svicky/13-p4.html

http://www.brisk.cz/e-sho...aci-svicky/12-dr15yp.html

Vážně totiž uvažuji i o těchto svíčkách:

http://www.brisk.cz/e-sho...i-svicky/15-dor14lgs.html

No a nebo tam dám NGK BKR6E-11 nebo IFR6J-11. Nějak váhám.

Pokud mi jenom svíčka udělá 20h/km, tak za životnost té lepší svíčky ještě ušetřím 8000 na benzínu, nehledě na to, že lepším spalováním prospěju motoru.

2013-12-17 15:55:30

autoveteran:

Dej tam ty iridiové svíčky.

Nejlépe NGK IFR6J-11, pokud jsou ti sympatičtější BRISK, tak BRISK Iridium Premium BP+ 4.

Je to na 100 000 km, takže na celou zbývající životnost auta.

P.S.

(pokud tam máš motor G13BB)


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7