Fórum - Téma


zapalovací(žhavící) svíčky a olejové náplně+filtry


Fórum Technický koutek zapalovací(žhavící) svíčky a olejové náplně+filtry



1 ......... 3  4  5  6  7

2014-07-16 09:17:12

Nechce se mi věřit, že by o tom skutečně nikdo neuvažoval. Vždyť 5w30 podle tabulek je do 30°C.

2014-07-16 10:00:54

A právě proto používám 5W40.

2014-07-16 10:08:04

pav.el:

Posledních 15 let jezdím pouze na syntetický olej 5W-40 značek Castrol, Shell, Elf a Trysk. Olej této viskózní třídy lze použít do aut všech značek a pro všechny běžné teplotní podmínky jaké se vyskytují ve střední Evropě, bez ohledu na to, co se píše v příručkách k automoblům.

Castrol Magnatec C3 můžeš použít bez jakýchkoliv obav.

2014-07-16 10:17:26

Super, už jsem se lekl že to napadlo jenom mne.

Teď jsem našel ještě jednu novinku a do toho 100% jdu.

Castrol EDGE Titanium FST 5W-40

2014-07-16 10:44:25

Ono je to jedno, důležité je aby to bylo 5W40. Ale bacha - nemíchat syntetiku a minerál/polosyntetiku, jeslti jste to tam měli dřív. Taky nějaké co čistí usazeniny by mohly hodně uškodit, než pomoci.

2014-07-16 12:03:44

pav.el:

Tyto různé "přívlastky" jsou už spíš jenom kosmetická a reklamní záležitost.

autoveterán:

Míchat syntetiku, polosyntetiku a minerál lze naprosto bez problémů a vůbec nic se nestane. Tato obava z možného "uvolňování usazenin" a následné možnosti ucpání mazacích kanálů přetrvává z dob, kdy se používaly oleje neaditivované (např. M6), slabě aditivované (např. M6A) a plně aditivované, tak jak je tomu dnes. Použití syntetických olejů po předchozím používání polosyntetických, nebo minerálních může mít za následek pouze zvýšenou spotřebu motorového oleje, nebo jeho prolínání, ale v žádném případě to nemůže ničemu uškodit. Navíc spousta olejů deklarovaných jako syntetické jsou ve skutečnosti směsi syntetického a minerálního podílu a nemá to žádný vliv na výslednou kvalitu oleje.

MilanT  
Milan
2014-07-16 20:42:15

Jen podpořím plukovníka - http://www.oleje.cz/clane...-Nahrady-motorovych-oleju


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7