Fórum - Téma


Zápis rámu do technického průkazu Suzuki Ignis


Fórum Ignis Zápis rámu do technického průkazu Suzuki Ignis

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2

2015-03-08 01:50:41

Dobrý den,

jsem tady nová a v případě, že tady tento dotaz je, tak se předem omlouvám - nenašla jsem ho.

Koupila jsem Suzuki Ignis 1.3 D 2004 s předním rámem, od prvního majitele.

Rám má jakousi nálepku s atestem, majitel tvrdil, že ho tam měl od novoty.

Chci se zeptat, zda ho můžu mít, i když není zapsán ve velkém techničáku. Je to povinnost prý u aut, vyrobených až od roku 2009.

Co při pojistné události, nezačne se pojišťovna cukat při plnění?

Chci mít jistotu.

Děkuji za odpověď

Monča.

MilanT  
Milan
2015-03-08 10:05:55

Pokud chceš mít jistotu, tak ho sundej.

Budeš mít klid nejen ty, ale i policie, STK, pojišťovna, chodci... Navíc si zvýšíš přední nájezdový úhel, snížíš hmotnost auta min. o 20 kg a tím i ušetříš nějaké palivo. Bude se ti líp parkovat, protože i tím zkrátíš auto. Ono se někdy těch 10 cm hodí a nebudeš trnout hrůzou, že někomu odřeš plechy. Je to jen ozdoba.

A ještě ho můžeš za nějakou kačku prodat - http://www.suzukiclub.cz/...5?select=5245#message5245

Když budeš hledat pečlivěji, tak tady na fóru najdeš plno témat o předních rámech a problémech kolem nich.

Je toho tu plno:

2016-02-23 08:43:39

Přední ochrany rám .. Ahoj mohl by mi někdo poslat foto uchycení předního rámu?

Joan  
Jana
2016-02-23 19:15:02

milant: No vidíš, a mně zase takovýto rám nechtějí v Hebelkovic servisu na Swiště namontovat . Nemůžu se totiž zbavit myšlenky, že když už mě tehdy ten náklaďák odhodil na Pažouta přede mnou, že bych si minimálně ušetřila bouchnutý předek. A kdybych rám měla obalený do nějaké "peřinky", tak bych možná potěšila i Pažoutovic kufr

2016-02-23 19:36:02

joan:

...a nebo bys potom spíše měla z celé přední části harmoniku.

MilanT  
Milan
2016-02-23 19:39:19

joan:

Jano, u aut, která máme (se samonosnou karoserií) a nejezdíme s nimi v džungli, je tenhle rám jen estetickým doplňkem. Při nárazu ti neochrání předek auta, ale naopak ještě víc rozbije. Ty ocelový trubky nemají deformační zóny jako kufr auta před tebou a tak ti projedou tvým předkem jako nůž máslem.

EDIT: Plukovník rychlejší.

2016-02-23 20:43:52

Mám za to že je to rám který montuje přímo autorizovaný servis a může ho i zapsat do T.P. ale i on ho bere přímo od dodavatele. Já osobně jsem zvolil nižší variantu jako lapač Klokanů a jiné lesní havěti montovali mi ho přímo u dodavatele včetně zápisu. Rám rozhodně doporučuji i za cenu zanedbatelné vyšší spotřeby

Joan  
Jana
2016-02-23 20:46:45

plukovník & MilanT: Hmm, vážně ? Tak to jsem se mylně domnívala, že kostra mé karoserie je pevnější... Tak už nic nebudu vymejšlet a nechám Swifťu žít tak, jak se v továrně "narodil"

2016-02-23 20:58:04

joan:

Věř těm Hebelkovic chlapcům !

Kostra tvé karoserie (tedy tvého auta) pevnější není, protože není žádná.

Poslední silniční automobil s rámem v karosérii byl Spartak-Octávia na přelomu 50-60 let minulého století.

2016-02-24 10:52:50

Já bych žádnou trubkoslávu nedával.většinou způsobí víc škody než užitku.Jedině ji mít pro parádu.Pár známých to na autech má a při drobnějších nehodách to nadělalo pěknou paseku.Ale proti gustu.......

MilanT  
Milan
2016-02-24 19:23:54

joan: Ono ani tak nejde o pevnost karoserie. Podívej se pořádně na tuhle fotku a zkus si odpovědět, kam asi tohle auto dostalo ránu. Osobně vidím odřené místo úúplně dole vlevo a na spodní části toho "ochranného" rámu. Zřejmě nějaký patník, sloupek, nevím...Ale hlavní je to, že ten rám přenesl náraz na pravé světlo (a paradoxně místo jeho ochrany ho ten rám vytloukl) a na přední kapotu, která se vyboulila až u čelního skla.

Takže místo zničení jen spodního plastového nárazníku a čelního grilu je v háji kapota, blatník, světlo a bůhví co ještě.

2016-02-24 19:31:19

Milane dobrý postřeh, ale tohle není ignis i když něco na té Mary je

MilanT  
Milan
2016-02-24 20:40:45

márfi: Já neříkám, že se mi to jako doplněk nelíbí. Tvůj rám je decentní a vlastně je jenom kolem registrační značky a tomu autu sluší.

Ale podívej na tuhle hrazdu, která je do výšky stěračů a mě se to jako celek zdá směšný. Možná tak si za jízdy usušit ručník, když jedu z koupáku Navíc ten vršek rámu není nijak přichycen - ono taky není kam. Takže když na tenhle rám trefím třeba bažanta, tak se mi ten rám obtiskne do haubny. Ale je to můj názor.

2016-02-24 22:13:11

márfi:

Ty jsi ale mazaný chlap !

Takže až takhle potkáš brzy ráno při jízdě po dálnici poblíž Prahy klokana, můžeš být v klidu. Rám tě ochrání

https://youtu.be/OSn0xXluZY4

Joan  
Jana
2016-02-24 22:38:26

milant: No potěš koště . Moc dík, už ani nedutám

MilanT  
Milan
2016-02-25 07:27:36

joan:

Tam je přesně vidět (hlavně na haubně nad pravým světlem) kam až ten rám šel a že úplně zbytečně poškodil tu kapotu. Jiné poškození tam prostě není a navíc se ten rám zase vrátil zpátky. Při čelním nárazu do kamionu nebo do zdi by zůstal zarytý v kapotě. Tohle byl prostě malý náraz a škoda díky rámu velká.

Ale nejsem soudní znalec nebo likvidátor pojišťovny a tak je to jen moje laická dedukce.

2016-02-25 07:37:17

milant:

Není se ale přece čemu divit!

Vždyť firma, co provádí odbornou montáž těchto rámů, uvádí v jejich reklamě:

"...Jednoduchá montáž bez nutnosti vrtání.

Odolný nerezový materiál..."

Jen škoda, že tak odolné není také auto...

MilanT  
Milan
2016-02-25 08:24:57

plukovník:

Já se tomu nedivím, jen se snažím ze svého pohledu něco vysvětlit.

Pořád platí, že řetěz je tak silný jako jeho neslabší článek. Můžu si na plastový nárazník auta přidělat třeba 30mm pancíř. Ale to auto má deformační zóny a tak mě ten vlastní pancíř umačká v autě.

Tyhle rámy jsou dobrý možná proti větvím v té džungli, aby mi to nerozbilo světlo nebo mřížku chladiče. Ale v džungli je potřeba taky chránit čelní sklo. A tak si tvrďáci natahují ocelová lanka od předních blatníků na střechu. Musí to dobře uřezávat hlavy a končetiny chodcům.

2016-02-25 12:06:41

milant:

On ten bytelný rám, na jehož montáž není ani potřeba vrtat žádné nové otvory pro jeho upevnění, vlastně nemá význam jako ochrana vlastního vozidla, to samozřejmě víme, ale jeho funkce je v podstatě jako "taran", pro taranování "protivníka" v silničním provozu, aby mu byla způsobena co největší škoda. Starověké galéry měly něco podobného a nazývalo se to "kloun".

Takže pokud trefíš na silnici pouze toho bažanta, tak máš šanci, že u toho rámu zafunguje jeho vlastní setrvačnost a nedojde k jeho ohnutí směrem na čelo vozidla.

V případě střetu s chodcem, kdy by bez nainstalovaného rámu mohlo např. na přechodu dojít pouze ke zhmoždění jeho tibie, s klasifikací jako lehké zranění s dobou léčení do deseti dnů, dojde v případě namontovaného rámu ke zranění těžkému a řidič vozidla spořádaně odkráčí do kriminálu.

MilanT  
Milan
2016-02-25 12:39:33

plukovník:

No právě, tohle je potřeba domyslet do důsledků.

A přiznám se k něčemu. Když jsem před lety vstoupil na tohle fórum, uvažoval jsem o ochranném rámu na svojí SX4. A dokonce jsme se mi dva kvůli tomu rafli. Stačí si projít staré příspěvky.

Ale to plynulo z mojí tehdejší neznalosti. Třeba jen to, že může být tím rámem ovlivněna činnost čidel airbagů. A to se netýká jen čelního rámu, ale třeba i bočních nášlapů, které "ochraňují" prahy, za kterými jsou boční čidla airbagů.

Podívej na tohoto Nissana. Dodávečka určená tak k rozvozu pizzy nebo obědů po domovech důchodců a přitom má vepředu navíc pařezák a boční trubky u prahů. Proč? Aby odsunoval plastový popelnice při parkování nebo tím posunuje tu špulku kabelů co je vidět vzadu?


Odpovědět

1  2