Fórum - Téma


Zapnutí předku na GV


Fórum Grand Vitara II Zapnutí předku na GV

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2010-11-30 09:47:40

Čauky lidičky , koupil jsem asi před měsícem Grand Vitaru 1,6 r.v 1999 a zjístil jsem že mi nejde zapnout předek když zapnu předek kontrolka se mi rozsvití ale předek se mi nezapne nevíte prosím co s tím může být.děkuji za rady.

2010-12-01 18:10:38

Vlez pod auto a mrkni na přední diferák, vede k němu hadička, která je nasunutá na trubičku. V tom spoji to může přisávat falešný vzduch, nebo dokonce může být úplně vypojená. Pokud se podtlak nedostane do difu, vzduchová spojka nepřiřadí.

2010-12-01 21:40:07

Díky moc za radu podívám se tam.

2013-03-08 22:29:08

Zdravím pánové, nechtěl jsem zakládat nové téma tak to píšu sem. Odešlo mi něco na řídící jednotce 4x4. Mám GV r. v. 2000 2.0l . Když zapnu 4x4 tak to relé co tam je se sepne a předek se připojí ale nerozsvítí se kontrolka 4wd a po asi 10 vteřinách se zase samo rozepne a odpojí předek. Do té jednotky vede 6 drátů,kostra ,přívod od pojistky, jeden ke kontrolce, jeden od páky na 4x4 a dva k tomu kompresurku v nárazníku. Všechny jsem proměřil a myslim že jsou v pořádku. Vše mechanické jsem zkontroloval a to je v pořádku. Nevím jestli se dá nějak odzkoušet ta řídící jednotka jestli dělá to co má. Předem děkuji za pomoc

2013-09-13 15:46:01

herman:

zajímalo by mě jestli se vám to podařilo dořešit? Mám podobný problém s tím rozdílem že mě se kontrolka pro jistotu vůbec nerozsvítí, a předek samo taky nepřipojí...

prosím vás kde mám hledat to spínací relé, spolu s ŘJ 4x4 mám GV 02

díky za rady

2013-09-13 16:36:27

jarry: Měl jsem s tím taky furt problémy a zjistil jsem, že mi chcípnul ten kompresorek, co je ve výstuze předního nárazníku. Navíc mi furt přeskakovala ta zubová spojka v předním difu. Tak jsem se vážně nasral, vyhodil jsem ten kompresorek, páč byl na hovno. Propojil jsem dráty co k němu vedou, aby svítila zelená kontrolka 4wd když zapnu předek. No a rozdělal jsem přední dif, svařil tu zubovou spojku a koupil jsem mechanické volnoběžky do předních kol. Sice ted´musím vylézt z auta a přehodit volnoběžky, ale mně to nevadí. Dají se koupit i automatické, nemusíš vylézat z auta. To záleží na vkusu každého soudruhaTady to taky řešili: http://www.offroadforum.c...iewtopic.php?f=16&t=74314

2013-09-17 19:49:08

Jarry: to relé je v té řídící jednotce 4x4 a ta je jak jsou pojistky tak asi 10 cm nad nima taková černá krabička. Když přípojíš předek pákou tak je v ní to relé slyšet. Já už zjistil problém. V mém případě při zapnutí 4x4 do kompresoru jde proud druhý drát je kostra ten třetí slouží k tomu že ve chvíli kdy se natlakuje kompresor tak podrží tlak a pošle signál do ř.j, 4x4.V mém případě ten kompresor se nesepne a tlak nepodrží. Takže se 4x4 rozepne protože to relé je sepnutý 10 vteřin.Nejdřív se podívej na ty hadičky, tam bývá nejčastěji problém a pak proměř kompresor jestli pracuje a pak tu ř.j. a uvidíš. Já jsem to provizorně opravil tak abych nemusel kupovat ten kompresor ale taky premýšlim o tom že to udělám pouze mechanické.

2013-09-18 15:20:47

herman:

já včera demontoval kompresor, a jdou z něj 3 dráty červená, černá , růžová a z kompresoru 2 vývody menší a větší

když přivedu plus na růžový fouká z toho menšího vývodu kompresoru, ale když na červeny jen v něm cvakne a nic...

A nevím jestli podle těch vývodů mají tlačit oba dva??že by jeden do předního a jeden do zadního difru???

podle schéma by se měl při přivedení napětí na a teď nevím jestli na rudý(red) nebo růžový( Pink) sepnout kompresor (to udělá když je plus na růžovém) a po tom zbylem (v tomto případě rudém) jde signál zpět do ŘJ ..??

spínač na řadičce přivede do ŘJ podle schéma mínus.

Podle mě když se kompresor s náhradním zdrojem 12V rozběhne a foukne, musí být chyba někde od řadičky (buď samotný spínač a ten jsem ještě nehledal) nebo ŘJ, nebo vedení mezi nimi....

Každopádně tohle je systém jak "pojď na mě z boku a přitlač" :)

Dneska zkusím jeětě proměřit vedení a signály ŘJ, a když ani to ne budu bádat po tom spinači na Řadičce.

2013-09-18 17:03:36

Tak ukostři vývod z ř.j. 4x4 který vede k páce. Nejdřív ho proměř. Mělo by tam být myslim 6 V nevím už přesně ale určitě né 12 V. Pak to propoj jako když zařadíš 4x4 ale někdo ti musí pomoct protože do kompresoru jde proud 3 vteřiny po zapnutí.

2013-09-18 17:29:03

Ještě jsem zapoměl, ten kompresor tlačí vzduch pouze do toho předního tim jednym vývodem ten druhý když se podiváš je vyvedený pouze pod kapotu aby to nenasávalo bordel. Ještě jsem koukal na ten tvůj kompresor a vypadá že už něco zažil. Ale jestli fouká a cvaká v něm tak to vypadá že je schopnej natlakovat a podržet tlak.

2013-09-26 20:10:03

herman: díky za upřesnění a schéma.

Po pár volných odpolednech a troše hledání jsem našel závadu proč předek nefungoval.

1. problém byl v hlavním spínači při šalt páce, ten nespínal-neukostřoval.Natvrdo sem proklemoval 2PINovou patici (nahradil tak spínač) a rozsvítila se kontrolka, ale kompresor nesepnul, jen cvaknul...

2. problém po chvíle zkoušení sem si řekl je po něm, demontoval sem ho a ze zvědavostí sobě vlastní sem si řekl, že se mu podívám na střeva, rozebral sem co se dalo, otevřel i hlavní deklík, a pod ním je malí tišťák do kterého jdou na přímo 3 dráty, no a zjistil sem že jedna cesta je - byla odpálená., tuto sem na zkoušku opravil, a kompresor zkusil. ten se rozběhl a po namontování zpět do auta už systém přiřazení přední nápravy funguj jak má ;)

Takže mám konečně plnohodnotnou 4kolku ;)

2013-09-27 17:07:12

Jarry: jsem rád že ti to pomohlo a že už to pracuje jak má. Tak si mužeš užít jízdu off road.

2016-01-12 13:28:34

4x4 .. Prosím o radu. Při záběru vyskakuje přední náhon. Neví někdo v čem je problém? Grand Vitara 2.0 66kW,r.v.1999. Dík

2016-01-12 16:19:33

nimrod: Ahoj,

co máš na mysli tím "vyskakuje přední náhon"? Zkus to více rozepsat. Popiš příznaky, zvuky, co kontrolka 4x4, co malá řadící páka?

2016-01-13 01:31:19

mirekdoda: něco podobného se děje i mě při jízdě zařadím přední náhon a v případě většího přidání plynu dojde během krátké doby k vyřazení předního náhonu páka sama od sebe vyskočí při zařazení redukce je vše v pořádku ale zdá se mi že se to nějak šponuje.

Problém mám také na předním kardanu kde je značná vůle na kloubu.

Můj názor je ten že se pohnula přídavná převodovka třeba v Silenbloku a ten pohon je špatně nebo málo přiřazen nejsem si jistý ale jsem líný to pod autem zkontrolovat v tento nečas.

2016-01-14 16:50:20

Melisek+Nimrod:

ano, ano. Ty silentbloky dost zapruží, že se motor s převodovkou posunuje vůči karoserii. Mám takový zlozvyk: při jízdě mám opřený loket o loketní opěrku a dlaň položenou na hlavici velké řadící páky. A občas se mi stává, že když sundám nohu z plynu, tak se převodovka zavrtí a já tou dlaní nechtě vyřadím na neutrál. Toto se děje při jízdě na pětku a při brzdění motorem. Ony jsou ty páky skrz podlahu vetknuty přímo do těch převodovek, nejsou tam lanka, která by ten vzájemný pohyb karoserie a převodovky eliminovala. Ale pokud se nepletu, jsou jednotlivé polohy (vlastně zařazené stupně) řadící páky nějak fixovány pomocí kuličky na pružince. Ta kulička je tlakem pružiny zatlačena do dolíku v protikusu a tím ho má držet jakoby uzamčený v dané poloze, aby rychlostní stupně nevyskakovaly, jak se jim zalíbí.

Asi bude podobně jištěna i poloha malé řadící páky. Jenže ten "zámek" lze překonat relativně malou silou.

A ty potíže s vyskakováním malé, nebo velké řadící páky asi mohou způsobovat unavené silentbloky. Ale to je jen takový můj tip, na co se zaměřit.

2016-03-13 16:33:10

Zdravím, u mne po přiřazení předku bliká kontrolka 4WD, při otevřené kapotě je slyšet jak kompresorek v intervalu 3-5s cvaká.

Nemá někdo zkušenost zda už je kompresorek po smrti? Teď projdu hadičky do difu, konektory a spínač řadící páky.

Díky

2016-03-13 17:40:56

honza1: Ahoj,

někde uniká tlak (hadice, trubky, spoje...), snímač tlaku v kompresoru reaguje na pokles tlaku a spímá motor kompresoru. Přečti si v odkazu poslední příspěvek od uživatele dmw. Našel netěsnost přímo u snímače tlaku v kompresoru.

http://www.suzukiclub.cz/forum-tema/4x4-46142

2016-03-13 18:32:36

mirekdoda: Ahoj, teď jsem prošel všechny hadice, spoje a inreval spínání se prodloužil, dále budu postupovat tak jak je popsáno v odkazu, díky!

2016-03-13 18:36:45

honza1:

potom dej vědět, jak to dopadlo.


Odpovědět

1  2  3