Fórum - Téma


Zapnutí předku na GV


Fórum Grand Vitara II Zapnutí předku na GV

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2016-03-14 15:35:02

Ahoj, měl jsem stejný problém s blikajícím kontrolkou 4wd. Dnes jsem rozdělal čerpadlo, jemným smirkem očistil kovovou přírubu, okroužek namazal silikonovým olejem vše je ok, kontrolka svítí. Práce tak na půl hoďky.

2016-03-29 10:34:29

mirekdoda: Vyčištěno a promazáno velké kruhové těsnění a zdá se to být v pořádku, pro jistotu jsem sehnal další náhradní, který projde komplet údržbou pro zálohy.

Díky H.

2016-03-29 16:44:33

honza1: OK, další šťastný konec.

2016-08-24 21:51:31

Caute mam grand vitaru 2003 uz s novou pristrojovkou a nejde mi predok, predny kardan sa toci kompresor zapne natlaci a vypne , na pristrojovke nesvieti kontrolka 4x4 neviem ci ma svietit pri tychto novsych ale myslim ze by mala kde moze byt problem v spinaci pri pake ? Volnobezky myslim ze funguju pri potoceny kolesom (predna naprava) sa tocia aj polosi opravte ma ak to tak neni.

2016-08-24 23:36:34

frenky1232:

  • ta kontrolka by svítit měla při zapojení 4x4, pokud není vypálená.
  • v originálním provedení jsou náboje kol a poloosy spojeny na pevno, takovou ocelovou krytkou s kulatou čepičkou. Ona je vidět, když sundáš hliníkové kolo, nebo pokud máš ocelová, stačí sundat ten černý plastový kryt uprostřed kola. Mnozí z nás si místo toho pevného spojení namontovali mechanické volnoběžky do kol samotných, musíme vystoupit z auta a obsloužit je ručně, každou zvlášť. Jsou to volnoběžky jaksi navíc, ale poskytují možnost jezdit na redukci a nemít připojený předek. Také ve vypnuté poloze šetří gufera poloos a nemusí se točit tolik železa
  • to originální připojení poloos k diferenciálu (volnoběžka, jedna, společná) je schováno v diferenciálu.
  • spínačem u řadící páky to nebude, jelikož, jak píšeš, kompresor spíná.
  • ten kompresor má za úlohu nafouknout vzduchem "měch" v diferenciálu a ten nafouknutý měch přitlačí volnoběžku na zubovou spojku a tím se propojí obě poloosy s diferenciálem. Malou řadící pákou připojíš náhon k přednímu kardanu v rozdělovací (redukční) převodovce a přední kola musí zabírat, ikdyž bude třeba vypálená ta kontrolka 4x4. Poznáš to tak, že zatuhne volant při připojené přední nápravě a musíš s ním otáčet větší silou. Tohle vyzkoušej na trávě, písku, hlíně, hlavně ne na asfaltu.

nevím, proč ti to nefunguje, ale zkus aspoň toto, spíše jako preventivní prohlídku:

  • najdi hadičku, která přivádí vzduch od kompresoru do diferenciálu ( ale pozor, ne hadičku na odvzdušnění diferenciálu) a zkontroluj, jestli není zpuchřelá, jestli je správě nasazená (v terénu ráda upadne), a hlavně, zkus ji na obou koncích sundat a profouknout, jestli v ní není špunt z bahna.

2016-08-25 13:01:58

Ahoj ved to mi je divne ze nic nesvieti ci je 4x4 zapnute pri starsej grand vitare 2001 aj samurai mi to pekne svietilo, auto som mal zdvihnute komplet na kozach vo vzduchu zadok a redukcie zapne pri zapnuti 4x4 malou pako sa rozbehne aj kardan dopredu ale predne kolesa nejdu, ten kompresor zapne a ide cca 10sekund potom vypne. skusim teda pozret tie hadicky.

K tym volnobezkam su original zrejme automaticke niesu manualne , len som chcel k ich funkci vediet ci to tak ma byt pri pootoceni kolesa sa ma tocit aj poloos.

Takze zavada vyzera byt v tom podtlaku ze kompresor nezapne zubovu spojku a nespustim tym predok.

2016-08-25 13:05:17

Neviete mi niekto prosim hodit foto kde mam hladat na pristrojovke tu ziarkovku 4x4 ?

Jedna so grand vitaru 2003 z pristrojovkou po facelifte.

2016-08-25 21:19:28

frenky1232:

zkusím to jinak. Pokud máš originální propojení kol a poloos, je to na pevno, bez volnoběžek. Volnoběžka (jediná, společná pro celou přední nápravu) je ukrytá v diferenciálu. Takže když budeš točit předním kolem, vždy se bude točit i jeho poloosa. A znova zdůrazňuji, takhle to funguje v originálním propojení kol a poloos. Pokud tam nemáš dodatečně namontovány mechanické volnoběžky, na každé kolo jedna, přímo v kolech. A ten kompresorek vytváří přetlak, aby se nafoukl ten měch.

2016-08-27 22:20:58

Ano je to original uz rozumiem vlastne kompresor zapne zubovu spojku ktora spusti ten predok v diferaku :D zavada bola ze komprsor malo tlacil hadicka ok tak som ho rozobral a vsimol som si neviem ci pri rozoberani alebo to uz bolo bol vnutri odtrhnuty červeny kabel , tak som ho naspat naspajkoval vycistil vsetko zlozil spat nahodil a predok uz ide a svieti aj kontrolka :)

2016-08-28 13:35:27

Taky jsem s tím měl problémy, ale teď to mám předělané jinak. Kompresorek jsem vyhodil, byl nespolehlivý.

2016-08-28 20:30:34

frenky1232:

děkuji za sdělení, kde byl problém. A chválím za vlastní aktivní přístup.

2016-09-04 11:07:46

Ďakujem teraz jazdi super na 4x4 chcelo by uz len zdvihnut podvozok ale na taky extrem je lepsi samurai :)

2016-09-20 08:33:30

lobyk: Zdravím , našel jsem Váš příspěvek o blikající kontrolce 4WD. Včera mi totiž začala blikat kontrolka taky, když jsem svou GV posadil na břicho v moc hluboké koleji a pokoušel jsem se vyprostit se pomocí 4H i 4L což se mi nepovedlo a musel jsem volat pomoc. A proto Vás chci poprosit jestli náhodou nemáte nějak zdokumentován postup jak jste opravu za půl hodinky provedl abych to byl schopen udělat i já, který umí maximálně vyměnit žárovku, píchlou gumu a podobné banality. Jo abych nezapomněl předek se mi zapne jen bliká kontrolka tak doufám, že bych díky Vaší radě mohl zvládnout opravu. Moc děkuji za pochopení a radu

2016-09-20 09:23:55

karel1974:

pro začátek zkus zkontrolovat těsnost hadičky (prasklinky, správné nasazení na přírubě), která přivádí tlak vzduchu od kompresoru do toho "měchu" v diferenciálu.

Tak, jak to popisuješ, že to začalo blikat, když si auto sedlo na břicho do hlubokých kolejí, tak si sedlo na diferenciály u náprav. No a je možné, že při pokusech o vyproštění se ta hadička poškodila. Pokud bude v pořádku, potom zkus řešit ten únik tlaku přímo na kompresorku.

2016-09-20 10:33:18

mirekdoda: Díky hned jak to bude možné tak zkontroluji vše jak jsi říkal

2016-09-20 10:52:53

karel1974:

dej potom vědět, jak to dopadlo. Jen pro úplnost, aby nedošlo k nedorozumění, jedná se o přívod do předního diferenciálu. A je tam ještě hadička pro odvzdušnění diferenciálu, když se zahřeje olej, aby v tom difu nebyl přetlak, tak nezaměnit.

2016-09-20 11:04:42

mirekdoda: Jasně, dám vědět, předpokládám, že kontrolu mám provádět s nastartovaným vozidlem a zařazenou redukcí :D Jak říkám jen jsem jen uživatel a do toho čemu nerozumím se necpu

2016-09-20 11:09:00

karel1974:

to je nebezpečné, budou se točit kola, vlastně nebudou, když na hlavní převodovce bude neutrál. Stačí tu hadičku na obou stranách sundat, jeden konec ucpat prstem a ústy profouknout a poznáš, jestli je děravá, nebo přicpaná bahnem, když po uvolnění toho prstu profouknout nepude, nebo jen s obtížemi.

2016-09-20 11:28:24

mirekdoda: Super udělám to tak díky za radu

2016-09-22 20:25:00

ja som to mal na stlpovom zdvihaku a tak som to skusal stacilo trosku fuknut a predok zoplo, ale ak su hadičky ok skusil by som skontrolovat este samotny kompresor a kabelaž k nemu pripadne v nom.

Kontrola hadičky č.6 na obrazku.


Odpovědět

1  2  3