Fórum - Téma


Zapnutí předku na GV


Fórum Grand Vitara II Zapnutí předku na GV

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Grand Vitara II  |  Naše vozidla


1  2  3  4  5

2016-09-22 20:29:11

Ešte mam dotaz neviem či sa mi to zda alebo teraz ide ťažšie servo aj bez predku ma to tak byť ?

2016-09-22 20:35:31

frenky1232:

hadička č.6 je správně, teď ještě ten kompresorek a drátky. A to tužší řízení? Já pociťuji přitvrzení, pokud mám připojený předek a potřebuji zatočit u nás na trávě. Jinak ne.

2016-09-27 10:50:38

mirekdoda: Tak dle domluvy podávám informaci o tom jak jsem pochodil se svým problémem s blikající kontrolkou. Jak jsem už psal v autech se prd vyznám a jak jsem pod auto lehl tak jsem stejně nic nevyřešil. Zajel jsem proto k kolegovi do servisu aby mi kvalifikovaně pomohl. Výsledek je takový. Trubky se nejeví jako poškozené, při zařazení 4x4 si kompresorek dle jeho zjištění vždycky písknul a kontrolka blikla. Proto jej demontoval a něco tam promazal(nevím přesně seděl jsem v autě na zvedáku a řadil pohon 4x4) výsledek je, že kontrolka bliká stále i když v menším intervalu. Čtyřkolka každopádně funguje. Takže mne napadá jen jedno. Jestli v okolí Ostravy není nějaký borec, který má s tímto zkušenosti a nekoukl by mi na auto jinak budu muset nejspíš navštívit autorizovaný servis a to bude asi nálož

2016-09-27 19:24:04

karel1974:

někudy uniká tlak. Když se spustí kompresorek, systém se natlakuje a kontrolka se rozsvítí. Takhle ti zprostředkuje informaci, že je předek připojený.

Pokud ale tlak z nějakého důvodu unikne, tak kontrolka zhasne, na pokles tlaku reaguje čidlo tlaku a opět zapne kompresorek. A tak pořád dokola.

2016-09-28 11:42:46

tuhšie riadenie pocitujem stale niekedy sekne ide lahsie ale ci je predok zapnuty alebo vypnuty ide tazsie , servo oleja je dost

2017-03-09 21:28:33

Ahoj všem, mám také problém¨s pohonem 4H u automatu 2.5 V6.... nicméně závada není v tlaku, ale 4H vyskočí při větším záběru, při přeřazení nebo při větší nerovnosti v terénu.... nicméně není to pravidlo..... kontrolka svítí dokud to páku nevyhodí zpět na 2h (logicky :) ).... u zařazení 4l problém vůbec není.... v servisu na mě koukají jak tele na nová vrata, nevíte někdo kde hledat problém? proč páka nedrží? někdo říká že to drží kulička s pružinkou druhý servis tvrdí, že to nic nedrží a už nevím komu věřit a kde hledat

2017-03-12 12:18:03

ondřej25:

sestava motor+převodovka+přídavná převodovka je poměrně dlouhá. A pokud máš unavené silentbloky v zavěšení celé této sestavy, může se to pěkně hýbat (houpat, vrtět). Malá řadící páka dostává rány od kastle a vyskakuje, protože je vetknutá přímo do rozdělovací převodovky a nemá žádné bowdeny a tudíž se vrtí na straně rozdělovací převodovky s celou zmíněnou sestavou.

Toť můj návrh, kde začít hledat.

2017-04-20 12:33:13

Poradite mi někdo? Při zařazení 4x4 se mi kontrolka rozsvítí ale ctyrkola nefunguje. V kompresorku to jen cvakne. Zřejmě je v čudu. Kde se dá sehnat? Dik

2017-04-20 13:29:30

pistab: ano,pokud se kompresorek nerozběhne tak je nejspíš po něm, zkus z něho sundat 2 hadičky (přívodní a odvod do volnoběžky difru) pokud se ani pak nerozběhne, je po něm.

Nevím co stojí nový v autorizovaném Suzukovi ;) ale někde na vrakovišti, nebo v inzerci s ND na grandky se musí dát sehnat

nevím odkud si, ale Petr Kopecký - Star trade tel:777 143 973;Jablůnka 559 Vsetínsko

2017-04-20 14:08:29

Díky moc.

radas: také to řeším u mě to asi bude kompresor v předním nárazníku.

2017-05-02 12:01:39

Chalani, napisem to sem ak sa nenahneva autor. Cim nahradzate tu malu lomenu vzduchovu hadicku na spodku? V suzuki chcu za nu 12€, co sa mi zda za 6cm hadicky teda dost (mala by byt rozmeru 4.5x8.5). Dakujeem

2017-05-09 02:15:20

zdravím Vás . Kúpil som si grand vitaru 2003 80 kW diesel, samozrejme som neodskusal predok v teréne iba na asfalte/prve terénne auto-zaciatocnicka chyba/. Prve odskúšanie v terene-hrabe len zadok. Po chvíľke vypinalo aj kontrolou 4WD na palubovke. Teraz podľa predchádzajúcich komentatov už viem mal som najskôr pozrieť hadičku od kompresora. Dodatocne som si aj všimol že bola prasknutá ale to až po rozobraní predného diferenciálu. Ozubenia,hruška na kardane aj planéty a satelit kolekcia sú dobré, ale je vylamana liatina na zubovej spojke. Dá za prosim niekde zohnať samostatne alebo celý diferak? Ak diferak mám možnosť novší model DDSi ale ten asi nebude pasovať. Taktiež známy má tento ročník ale benzínka. Ja mám ozubenia 43/11. Nevie nikto či je to identické? Lebo našiel som aj original len je to cez pol republiky za 200 eur. Alebo údajne niekde vo Vsetine prerábajú diferaky na perm. uzavierku za nejakých 400 eur samozrejme by som k tomu musel dať aj volnobezky, takže drahšia varianta ale zrejme by bola prejazdnosť lepšia. Ale pokiaľ mám kupovať celý nový diferak tak by som možno volil tu uzavierku ak by to bolo možné. Ešte som to podrobne nepreveroval. Inak pri predchádzajúcich komentároch som čítal niečo o zverení tej zub spojky napevno v diferaku + volnobezky.- to je naozaj možné? Čo by som mal podľa Vás robiť. Ďakujem.

2017-05-09 09:11:45

buttyy:

pokud dáš nový, musí to být diferenciál se stejným počtem zubů v převodech a jestliže máš naftovou GV, tak jedině z naftové verze stejného modelu, aby se netočil předek a zadek každý jinými otáčkami. Benzínové verze mají v diferenciálu jiný převodový poměr.

Jak to je s diferenciálem z DDiS nevím a také nevím, jak je to s počtem drážek tisícihranu na poloose.

P.S. ještě mi došlo, že to musí v tvém případě být diferenciál s tím "měchem" plněným z kompresorku. Například já mám naftovou XL7 a tam je spínání zubové spojky pomocí elektrického serva. Je to modelový rok 2004.

P.S.2 ta vylámaná litina na zubové spojce, je vylámaná tak moc, že to nemůže sepnout?

2017-05-09 19:14:06

Dakujem ze si mi odpisal prave ty lebo som precital vsetky komentare co sa tykaju predku na GV a videl som podla tvojich komentarov ze vies zaujat stanovisko asi ku kazdemu problemu co sa tyka GV. Tie zuby su vylamane kompletne- dam aj nejaku fotku. Kamarat je manik prisiel ku mne utrel hadicku zubovej spojky,fukol do nej ukazal ako to odpina ale bez vylamanych zubov. Ked som potom videl ako vypluva olej tak ma az natiahlo. Ale aspon som to trochu pochopil. Jeden kamos mi teraz povedal ze staci zablokovat tu zubovku napevno, predok potom pojde iba bude 1-2 dcl vacsia spotreba lebo sa bude tocit cely diferak. Ja osobne neviem ci to je dobre riesenie.?

2017-05-10 09:56:23

buttyy:

když tu zubovou spojku spojíš na pevno, bude nutné pořídit do kol manuální volnoběžky. S jejich pomocí odpojíš kola od poloos a za jízdy na 4x2 se nebudou poloosy otáčet, tím pádem ani diferenciál, ani přední kardanová tyč.

Přinese to určitou míru nepohodlí při přepínání na 4x4 a zpět, protože musíš vždy vystoupit z auta a ručně to na každém kole připojit, nebo odpojit.

Mám je na svém autě také, ikdyž mám zubovou spojku a její spínání v pořádku, oceňuji výhodu, že mohu jet na redukci jen na zadek s odpojenými předními koly a klidně i po asfaltu.

2017-05-11 04:59:26

mirekdoda: tiež som názoru ze by tam mali ist tie volnobežky, ale známy mi povedal, že netreba, bude sa síce točiť cez poloosi celý diferenciál až po prednú kardanovú tyč, což jenom mierne navýši spotrebu, ale deferenciálu to nevadí, kedze pri novších štvorkolkál sa tiež permanentne točí.

Ja sa ale stále pohrávam s možnosťou prerobenia diferenciálu na perm. uzávierku /robia to údajne niekde na južnej Morave/ tak, že aj v zátačke to v nom vie nejako preskakovať a netrhá kolesami ani sa v nom nevylámu zuby, samozrejme + manuálne volnobežky, len by to bolo mierne finančne navýšenie, ale láka ma tá prejazdnosť.

2017-05-11 09:31:58

buttyy:

  • ty novější čtyřkolky nemají rozdělovací (přídavnou/ redukční) převodovku, ve které je řetěz. Ten řetěz je pro jízdu v terénu, takže pomalu a na krátkou dobu. Jízda po silnici, nebo po dálnici vysokými rychlostmi, s nájezdem velkého počtu kilometrů ho bude velmi namáhat, brzy se vytahá a začne řinčet o stěny rozdělovací převodovky.

Pokud se netočí kardanová tyč, nenamáhá se ani ten řetěz.

  • pokud správně tuším, o jaké "permanentní" uzávěrce hovoříš, tak do terénu asi dobrý. Na krátkou dobu to cvakání asi vydržíš. Jet celé odpoledne někam daleko a v každé zatáčce poslouchat cvakání a ještě vědět, že ubližuji řetězu, by mi nedělalo dobře. Asi bych to řešil odpojením předních kol manuálními volnoběžkami. Uzávěrka diferenciálu v přední, nebo zadní nápravě, každá přináší specifické změny chování auta. Ať už se jedná o zatuhlé řízení, nebo neochotu auta zatáčet. Uzávěrka se používá pouze na vyproštění a pak se ihned vypíná.

2017-05-11 21:15:49

Automatickou uzávěrku ve předu mám asi 4 roky, už jsem to tu někde psal. Je to perfektní věc, nic necvaká, průjezdnost v terénu to zvýší jako prase. Doslova. Sice mně to stálo 12tis., ale stojí to za to. Rok po tom jsem sehnal řaditelnou uzávěrku Offrotec do zadu. Má i kontrolku, spínač na kontrolku je na zadnim difu, takže až zaskočí, pak se kontrolka rožne. Trvá to 2-5 vteřin, je lepší jet pomalu do mírného oblouku a skočí to tam hned.

No zkrátím to, jízda s obouma špérama v těžším terénu zážitek, adrenalinová věc. Jinak Toyotáři, Patrolisti a Jeepaři co s nima občas jezdím na různé vyjížďky do terénu jen nechápavě kroutí hlavou, co moje krátká benzínová 1,6-ka zvládá. Musí se ale jezdit s rozumem, někdy má člověk třeba pravé přední kolo metr nad zemí a ani o tom neví, protože auto pořád jede a nemá problém s trakcí. Pak se může lehce auto převrátit na bok. Chce to respekt.

2017-05-12 17:10:16

marcel:

myslíš tohle? Vždyť to cvaká. Levý sloupec, druhé video z vrchu. http://www.axlelock.cz/index.html

2017-05-12 18:24:38

mirekdoda: Jasný,cvakat to musí už z principu. Je to trochu slyšet když je úplný klid při zhasnutém motoru. Při běžícím motoru to není slyšet. Ale u jiných větších aut jsem to slyšel docela zřetelně, možná je to tím, že Vitara má celkem malý diferák, u větších aut to bude o něčem jiném. Větší zuby, silnější cvakání. Asi tak.


Odpovědět

1  2  3  4  5