Fórum - Téma


Zapojeni Elektroinstalace motoru


Fórum Swift II Zapojeni Elektroinstalace motoru

Informace o modelu: Suzuki Swift II



2016-03-13 10:03:46

Prosim o radu. Koupil jsem motor suzuki swift třivalec tzp G10 je to pravdě podobně stříkačka.Potřeboval bych nějaky jednoduchy planek jak tento motor zapojit. mam ho do traktoru. pravděpodobně mi chybi nějaka řidici jednotka? Potřeboval bych si z nějakym odborníkem otom promluvit. Dik za pomoc. tel.604377186

Hill  
Jaroslav
2016-03-13 13:20:07

Jestli je to stejný motor, jako na fotkách, tedy s potenciometrem P na hlášení polohy klapky a motorkem M na její přivírání při volnoběhu, pak máš stříkačku po roce výroby 1996. A k němu budeš potřebovat tu řidicí jednotku, ty se totiž do roku 1992 používaly jiné (nebyl tam motorek M pro udržování volnoběhu, ale podtlakový doraz kyvného segmentu lanka plynu), a po roce 1998 se začaly používat dvě lambdasondy, tam je řídicí jednotka také jiná. A samozřejmě je jednodušší pro karburátorový motor. Ostatně, jak vypadá jednobodový vstřik a jak karburátor si porovnej na http://swift-manual.cba.pl/epc/siwft1/27.htm (stříkačka) a o stránku dál (28.htm) na všechny strany ježatý karburátor.

Zapojení hadiček a příslušenství je až na straně 64.htm, přitom mysli na to, že vstřik potřebuje mít na přívodu tlak paliva nejméně 2,5 baru, čili potřebuješ i nádrž s elektrickým čerpadlem, na samotíž to nefunguje. Naproti tomu okruh EGR budeš moci zaslepit, u traktůrku nejspíš nebude potřeba.

Samozřejmě na řízení vstřiku se podílí lambdasonda, čidlo podtlaku za filtrem, čidlo teploty nasávaného vzduchu, čidlo teploty chladicí kapaliny, potenciometr polohy klapky - a to vše řídí délku vstřiku a předstih zapalování.

2016-03-13 13:32:01

hill: ahoj mě jde o radu jak a co potřebuju sehnat abych nějakzm zpusobem zprovoznil jiskru. karburator nahradim favoritovym klasickym. mam ten motor co jsi mi nafotil. dik

hill: mohl bys mi prosim poslat foto řidici jednotky abbych věděl co mam zhanět

Hill  
Jaroslav
2016-03-13 14:19:31

lesek: nemůžu, nemám. Mimoto ke karburátoru ti stačí mnohem jednodušší jednotka, aby uměla na základě impulsů ze snímače polohy vačky aspoň hrubě řídit předstih. Rozdělovač je ve Swiftu totiž napevno a předstih se mění elektronicky. Ale, když dáváš karburátor z Favorita, mrkni se, jestli měl některý karburátorový Favorit taky rozdělovač bez podtlakového natáčení desky přerušovače, k němu je třeba ta řídicí jednotka. Jinak budeš muset na konec vačkového hřídele nějak dostat i přerušovač s membránou z Favorita, ale rozdělovač nechat původní. A to bych pokládal za nejjednodušší řešení.

To víš, od Spartaka ke Swiftům jsem embéčka a Favority velkým obloukem objel v Trabantech, tak o nic moc nevím.

2016-03-13 14:25:03

hill: dik ake když se podaři sehnat tu jednotku tak by to žilo i stim vstřikem?je tak?

Hill  
Jaroslav
2016-03-13 15:15:16

lesek: určitě, jen ta jednotka bude vyžadovat připojit ta čidla, co už jsem vyjmenoval, tedy snímač polohy vačky, lambdasondu, senzor teploty chladicí kapaliny senzor teploty vzduchu za vzduchovým filtrem a senzor absolutního tlaku vzduchu za filtrem (MAP), jinak by to bylo k ničemu. Výstupy na jednotku zapalování, motorek dorazu plynu a relé palivového čerpadla jsou povinné, ostatní netřeba zapojovat. Nějaké řídicí jednotky pro jednolambdu s motorkem (pro EURO2) míval Mirhyn, ale předloni říkal, že s tím už končí. Přesto bych řekl, že by mu něco mohlo zbýt. Když, tak ho zkus.

2016-03-13 15:21:28

hill: Je mi to jasné dík za vysvětlení a přeji příjemný zbytek víkendu.


Odpovědět