Fórum - Téma


zhasíná motor


Fórum SX4 I zhasíná motor

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2009 SX4 I 1.6

4 fotek  |  23 servisních knížek  |  9 diskuzí  |  6.87 l/100 km

Výkon motoru 79 kW (107 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 145 Nm (107 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A VVT.

SX4, GLX 4x4

Spolehlivé auto za každého počasí!



2015-03-19 09:05:52

Ahoj všem.

Potřeboval bych poradit, eventuélně možná někdo z Vás to již zažil, tak bych ocenil nějaký typ co s tím. Stalo se to už 2-krát v poslední době. Ráno v 6 hodin jedu do práce, teplota kolem 4 stupňú, startuji, odjíždím, po cca 900 metrech najednou zhasne motor. Poprvé jsem myslel, že jsem nepodřadil a prostě chcípnul. To jsem projel zrovna křižovatku, najednou se rozsvítila palubovka, posilovač nefunogval, hned se bloknul volant. Otočím klíčkem, naskočil, hmm, dobrá, jedu dál.

Podruhé, znovu ráno, cca 700-800 metrů, no to už jsem jel na čtyřku a cca 70 km/h. Motor zhasnul. Tak jsem jen otočil klíčkem a motor znovu naběhl. Mám předělané auto na LPG, ale nemá to s tím souvis. LPG se sepne až při zahřátí motoru na 30 stupňú. A to je většinou po cca 1-1,5 km. Podle toho, jaká je zima. Neví náhodou někdo, proč mi motor občas zhasne? Včera jsem jezdil celý den, vše v pohodě.

2015-03-19 16:21:06

Ja jsem presne toto zazil u renaultu scenic, nastartoval jsem, dojel na prvni krizivatku nebo na misto, kde poklesly za jizdy otacky a motor zhasl. Stacilo vysroubovat lambdu ocistit prsty a steteckem a bylo po problemu.

Mozna by to mohlo byt ono?

MilanT  
Milan
2015-03-20 08:01:40

elim_co: Jaké máš volnoběžné otáčky po nastartování studeného motoru? Zkoušel jsi vyřadit LPG? Může být v háji teplotní čidlo chladící kapaliny a ŘJ ti hned nastaví chudou směs nebo rovnou přepne na LPG.

2015-03-20 12:00:36

marqart: V prvním případě jsem vyjížděl z křižovatky, tzn. že otáčky mohli být kolem 2,5 tis, na jedničku. To by nemělo jen tak spadnout. To samé ve druhém případě, na čtyřce, to jsem jel cca 70 km/h. Pokud by to bylo s klidu, tak bych řekl, že je to pravděpodobné. Ale díky za radu, skusím to probrat v servisu. Stává se to jen výjimečně (zatím 2-krát) a to jezdím každý den. Nelze tedy pozorovat chování auta.

milant: Po nastartování za studena, na volnoběh je tam 1200 otáček, pak to pomalu klesá na 900. Na křižovatce když stojím, tak těch 800-900. Při přechodu benzínu na LPG slyším nejdříve jemné sepnutí, kontrolka pořád ale ještě bliká, že jede na benzín a po cca 5 vteřinách sepne LPG. Pokud zrovna mám nohu na plynu, tak je cítit malé škubnutí, přeplo na plyn. Jinak to vůbec nepoznám. Toto je však proces, po ujetí cca 1-1,5 km, dříve ne. A to je ten háček. Já myslel, že to bude tím LPG. Že je zanesený vstřikovač nebo co, ale to ještě jedu na benzín. To vím na 100%, protože mi ŘJ ješte nepřecvakla na LPG. Tam těch 30 stupňů je potřeba, aby se kapalina měnila ve směšovači na plyn. Jsou LPG systémy, kde to dávkuje přímo kapalný LPG, ale to je drahá záležitost a většinou se používá do aut značky SUBARU.

Trochu jsem zvažoval, jestli to nemůže být alternátorem, nebo svíčkama, ale to by nevynechali všechny najednou aby to zhaslo. Nedá se to přesne vypozorovat, protože se to stalo zatím 2krát. Ale dělá mi to starost, protože mám strach pustit svoji manželku za volant. Když se to stane mně, tak vím co dělat, ale moje manželka by zmatkovala. Což by mohlo mít fatální následky.

2015-03-21 08:27:53

elim_co: z mé zkušenosti taktéž mi zhasínal motor,vyměnil jsem benzinovou pumpu a mám pokoj jezdím k benzině občas natankuj verva 100 a máš pokoj

2015-03-23 10:35:28

Po dnešku mám zde další "symptom". Můžeme zkusit rozšířít diagnózu auta:). Ta samá situace jako předtím, motor za studena,

cca 800 metrů, křižovatka, čekám a najednou se ozve krátké písknutí (jako u klinového řemene), palubovka se rozsvítila a v zápětí zhasla. Tzn. že došlo k zhasnutí motoru a znovu k naskočení. To bylo ve vteřině. No, nejspíš už s tím zajedu do servisu.

2015-03-24 00:30:31

žeby nabíjení batrky?

2015-03-24 07:57:40

elim_co:

Rozhodně zajeď do toho servisu. V první řadě je potřeba zkontrolovat všechny provozní parametry a na to ty zřejmě nejsi vybaven po všech stránkách, ani technickými znalostmi ani prostředky.

K vozidlu co máš se nedá přistupovat tak, jako k dvacet let staré šunce, to jest systémem hokus-pokus.

SX4 z roku 2009 si zaslouží odbornou péči

2016-06-17 14:05:20

elim_co: Ahoj, mam úplně stejný problém co jsi měl ty. Můžeš poradit co bylo s tvým autem a jak jsi závadu odstranil? díky


Odpovědět