Fórum - Téma


Zimní pneu - 175/65 R15


Fórum Swift New II Zimní pneu - 175/65 R15

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2

2016-07-05 10:57:19

Čeká mě na zimu nákup nových zimních pneu. Nechci na nich šetřit, rád bych si udělal radost něčím prémiovějším. Vzhledem k tomu, že mě občas čeká i cesta do hor, preferuji spíše vyrovnané vlastnosti než specializaci na mokro. Z testů mi vyšly dvě níže uvedené varianty. Má někdo reálnou zkušenost?

Předem díky

http://www.pneumatiky.cz/...75-65-r15-84-t-zimni.html

http://www.pneumatiky.cz/...75-65-r15-84-t-zimni.html

2016-07-05 17:33:01

doporučuju druhou var.dunlop res.2 mam je ticha,na snehu vyborna po dvou zimách vzorek 7,5mm najeto asi 20tis yeti....

2016-07-06 16:39:17

V teto souvislosti bych se rad zeptal(kvuli TPMS ventilkum) na alternativu s celorocnim obutim. Nevite nekdo jestli uz existuje dost kvalitni celorocniho obuti? Nebo je to porad k nicemu? Diky.

Ira
Víťa
2016-07-06 18:31:59

calebos: teda nevím, jaký nekvalitní celoročky myslíš, já už šestej rok mám na svým Jimmovi obutý celoročky Matador Izzarda a naprostá spokojenost. Šel jsem do nich hlavně kvůli ceně, jsem totiž chudej a než jsem je koupil, čet jsem na fóru různý pomluvy, jako že rychle ubejvaj a podobně. Jsou to kecy, ubejvaj úplně stejně jako drahý Bridgestonky a jiný další Ale tohle jsou gumy do terénu, ty asi řešíš gumy na silnici ...

2016-07-06 23:20:36

calebos:

Jaké je využití daného vozidla?

MilanT  
Milan
2016-07-07 06:46:36

V tomto vlákně bych opustil myšlenku na celoroční gumy a věnoval bych se dotazu, jestli zimní Nokian nebo Dunlop.

2016-07-07 08:33:15

milant:

Myslím, že na pneumatiky pro jízdu za polárním kruhem jsou specialisti Nokian Tyres,

pro jízdu na středoevropské mokré sračce zase Goodyear-Dunlop,

průkopníci "zimních" pneu co umí jezdit i v létě zase Michelin,

no a spojení dobré ceny a užitné hodnoty Barum z fabriky v Rumunsku.

Takže suma sumárum, je to úplně jedno. Hlavně, že se to točí a výnosy jsou dobré...

MilanT  
Milan
2016-07-07 09:05:33

plukovník: Tak tohle se všeobecně ví. Jen mi šlo o to, aby tady původní dotaz nezapadl. A až bude tazatel uspokojen, tak to tu přejmenuju a plkejme třeba o celoročních.

I když upřímně řečeno, už mi začíná lézt na nervy 2x do roka přendavat kola a tahat je na ODR.

2016-07-07 09:52:05

milant:

2x ročně tahat štosy pneumatik nahoru na vodr a neustálé zbytečné pžezouvání mě štve už několik let, takže plkání o celoročních bude určitě konstruktivnější, než rádoby zasvěcené řeči o tom, která guma má pravdivější "štítek".

plukovník, 2016-07-07 08:33:15 napsal:

milant:

Myslím, že na pneumatiky pro jízdu za polárním kruhem jsou specialisti Nokian Tyres,

pro jízdu na středoevropské mokré sračce zase Goodyear-Dunlop,

průkopníci "zimních" pneu co umí jezdit i v létě zase Michelin,

no a spojení dobré ceny a užitné hodnoty Barum z fabriky v Rumunsku.

Takže suma sumárum, je to úplně jedno. Hlavně, že se to točí a výnosy jsou dobré... ..

2016-07-07 09:57:24

plukovník:

No přiznám se, že by mě spíše zajímalo, jak má pneu tvrdé bočnice, jak rychle se prohřeje, jak tvrdne s chladem.......atd.

2016-07-07 10:09:12

liquids:

To bys musel svůj dotaz upřesnit.

Např. v jakých veličinách bys tu tvrdost bočnic chtěl vyjádřit, jaký teplotní spád pro prohřátí bys považoval za ideální a jak by měla být strmá křivka v grafu závislost tvrdnutí na mrazu.

Nejlepší by byla exkurze do výrobního mateřského závodu ve městě Nokia, případně na jejich firemní zkušební polygon v Laponsku.

Ale k čemu by ti to bylo. Je tam hrozná zima a když na dovolenou, tak raději do středomoří...

MilanT  
Milan
2016-07-07 11:43:50

liquids:

Dá se pochopit určitá zvídavost, ale vsadím se, že nenajdeš jediného člověka, co za svůj život vyzkoušel pneumatiky Dunlop a Nokian v rozměru 175/65-15 na tvém autě s tvým stylem jízdy a s tvými požadavky na určitý druh silnic, podnebí, teplot...

Natož po někom chtít jak rychle se prohřeje (kdo dneska měří teplotu pneu za jízdy?) a jak mu co tvrdne.

Budeš se muset smířit s obecnou charakteristikou, kterou tady nastínil plukovník.

Určitě jsou borci, co poznají vzorek pneu podle hluku, poznají rozdíl mezi rakouským a českým benzínem, poznají vzduchový filtr podle zvuku motoru...ale pak se tě takový člověk zeptá: "A kde najdu pojistky svého auta a dají se sklopit zadní sedačky u mého auta a vejde se mi do kufru plnohodnotná rezerva?"

Nedělej z toho vědu, nejezdíme závody F1. A pokud ano, tak asi tohle není nejvhodnější fórum pro tyhle vědecké rozbory. U stejného výrobce jsou pneumatiky s odlišnými vlastnostmi podle rozměru a jinak se umisťují v žebříčku testů (podle toho kdo ten test sponzoruje).

Nebudu ti tady psát co mám já za zimní gumy (aby mě zase nějaký chytrolín nenapadl, že mám jiné auto a že tedy do toho nemám co kecat), ale koupil jsem si gumy, které obsazují poslední místa těch testů a jsem s nimi maximálně spokojený.

2016-07-07 19:42:50

liquids: Zdravím, podíval bych se ještě na Pirelli Winter Snow Control Serie III, také na základě testů a recenzí je budu dávat i na Sporta, jen v 16". Abych také přispěl troškou do zdejších, občas vzrušených debat - myslím, že vyhoví pro občasný výlet do hor na sníh, ale v našich standardních zimních (většinou městských)podmínkách preferuji hlavně chování na mokru.

2016-07-07 21:21:22

milant: presne tak. A co je este horsie, ze na testy vyrobcovia posielaju ine gumy ako idu k zakaznikovi

http://auto.sme.sk/c/8144...ene-verzie-pneumatik.html

2016-07-07 21:25:12

ira: tim "dost" kvalitnim obutim myslim jen ctyri pneumatiky, ktere budou slouzit 4 roky pri beznem provozu za vsech teplot a na vsech povrsich, ktere potkaji. Na hory se auto podiva jen malokdy a rozhodne nejsem vyhledavac extremu. Najezd pocitam do 10-15K za rok. Zkratka opravdu prumerne uzivani.

Jde mi jen o to, abych se zbavil zbytecnych navstev autoservisu kvuli vymene a kalibraci(nebo sparovani??? Nevim jak tu "nutnost" nazvat.) v souvislosti s TPMS. Prinejhorsim to vyresim zimnimi koly dohromady bez TMPS nutnosti.

PS: kamarad, ktery ma Skodivku(OktaFka f teedeeYyycku) udelal jeste pred dvema lety spatnou zkusenost s celorocnim obutim. Ale nutno dodat, ze diky vehiklu v zavorce najede i 40K za rok. Po dvou letech obuti doslova okrajel. Bohuzel si nevzpomenu na znacku. Popripade pak doplnim.

MilanT  
Milan
2016-07-07 21:38:29

calebos: Tak pokud mu ty celoročky vydržely 80 tisíc km, tak neváhej a kup ty samé. Nic lepšího neseženeš. Tolik mi vydržely letní Micheliny, co byly v prvovýrobě na Pažoutovi (f teedee) z roku 1997.

2016-07-08 07:51:23

milant: Je pravda, ze dava obuti hodne kotel a dost na to kasle. Ale i po tom najezdu na ne nadaval. A najede toho nejvic pres leto/podzim, tzn. v "lepsich" obdobich.

2016-07-08 09:18:43

plukovník:

MilanT:

Děláte z toho vědu. Zajímalo mě, jestli je ta dané pneu je spíše sportovnější(tvrdší bočnice, odolnější proti přehřátí) nebo spíše komfortní (měkká bočnice a celkově měkčí ladění. To v testech není.

uždůchodce:

Pirelli Winter Snow Control mám teď a moc mě nepředvědčily.

Ohledně TPMS...soudruzi z číny na ebay a podobně ještě nevymysleli řešení?

calebos:

Pokud TPMS otravuje jenom kontrolkou, tak bych se na to u té druhé sady vykašlal a radši investoval do sad zimní/letní. Ono celoročky jsou taky pěkná otrava z hlediska práce.

MilanT  
Milan
2016-07-08 09:48:12

liquids: Tak teď jsi mě rozesmál

My z toho déláme vědu? Přečti si ještě jednou a pořádně co píšu výše: "Nedělej z toho vědu, nejezdíme závody F1."

Takže pro ty, kteří se nevyznají v označování pneumatik uvedu pár tajemství.

  • - Pneumatiky s vyšším rychlostním indexem mají tužší dezénové bloky a směs v dezénových blocích. Proto se taky méně zahřívají, protože jsou stavěné na vyšší rychlosti, rychlejší odvalování a všesměrové namáhání. Je to ale vykoupeno nižším jízním komfortem. V zimním období se většinou používají (a jsou povoleny) zimní pneu s nižším rychlostním indexem než letní. Je to kvůli většímu jízdnímu komfortu po nerovnostech na zimních silnicích.
  • - Dalším vodítkem pro zjištění tuhosti boků pneu je zátěžový index. V případě zesílené bočnice je za zátěžovým indexem ještě příznak XL. A přímo na boku pneumatiky je ještě označení Extra Load.
  • - A jako poslední možnost je tu použití pneumatik Runflat, jejichž bočnice dovolí jízdu při defektu nebo náhlé ztrátě tlaku maximálně 80 km/h do vzdálenosti maximálně 80 km.

Opakuju, že žádná věda v tom není a ani jí v tom nevidím a nehledám.

EDIT: Vlastně je tady ještě jeden aspekt sportovní vs. komfortní jízdy. Je to šířka a profil pneumatiky - http://mpneu.cz/uzsinebosirsizimnipneumatiky/

2016-07-08 10:51:26

liquids:

Když už jsme u těch akademických diskusí o tom obutí, jen taková zvědavá otázka.

Jaké ty sám nosíš boty ?

Ručně šité kožené polobotky vyrobené v Londýně, nebo plátěné botky-kozomrdky vyrobené v Číně ?


Odpovědět

1  2