Fórum - Téma


Zimni pneu, trvanlivost rafku


Fórum Swift New I Zimni pneu, trvanlivost rafku

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.



2013-10-01 11:12:25

Ahoj vsichni,

prichazi zima a je cas se poohlidnout po nejakych zimnich pneu. Napadlo me, ze nebudu prezouvat, ale sezenu nekde plechovy rafky a zimaky si na nich necham. Az skonci zimni sezona, jenom prohodim kola a hotovo.

Mate nekdo info, jestli treba soleni ma neblahej vliv na lity kola?

Mate nekdo na prodej plechovy rafky na Swifta 2008 (5 direk)?

Je lepsi mit uzsi rozmer pneu na zimu, nebo to bude prokluzovat vic nez se sirokyma gumama?

2013-10-01 11:31:10

romanicak:

Pokud je na litých kolech neporušený původní lak, který je v dnešní době vyráběn na bázi nanotechnologií, tak zimní solení nemá vliv na jejich životnost. Dodatečný nákup nových plechových ráfků se nevyplatí ani na zimu.

Do sněhu a bláta je pro lepší záběr vhodnější použití užších pneu.

2013-10-01 13:33:29

Pohledal jsem jeste jinde...ano, vim ze je to skoro smrtelny hrich...a hle:

http://forum.renaultclub....topic.php?t=32528&start=0

Dříve byl zimní vzorek velmi hrubý a pneumatiky na zimu se podobaly spíše drapákům než pneumatikám, jak je známe dnes.

V zimě nám hrozí pohyb na větším množství diferencovaných povrchů - od suchého asfaltu, přes mokrý, zasněžený čerstvým/ujetým/rozbředlým sněhem až po led suchý/mokrý

Na suchém a mokrém asfaltu jsou lepší pneumatiky širší. Zajišťujťují větší adhezi. Je samozřejmě třeba dát si pozor na aquaplaning a tedy dostatečnou hloubku vzorku - nicméně, to je stejné jako v létě.

Pro pohyb na sněhu platí, že kromě plochy pneumatiky zajišťují trakci lamely, do kterých se sníh zamáčkne a zajistí trakci. Čím víc lamel je v kontaktu se sněhem v dosedací ploše a čím je jejich délka větší, tím lépe.

Opět tedy vše mluví pro širší pneumatiku.

Platí to pro všechny druhy sněhu.

Pochopitelně na kvalitě sněhu je závislá velikost síly, kterou jsou pneumatiky schopny přenést.

Co se ledu týče - tady je každá rada drahá. Je-li čistý pak je šance na nějakou adhezi. Je-li mokrý, pak anděl strážný s námi. Tady šířka pneumatiky neovlivní téměř nic. Je celkem fuk jestli bude součinitel tření vlivem šířky 0,05 nebo 0,07... Jestliže uvážíme, že hrubý silniční beton budeme referenčně uvažovat za 1.

Závěrem:

Dnešní technologie výroby pneumatik (pozor- nemluvím o značkách WANLI, Kwik-Kwak ap.) hovoří spíše pro širší než užší pneumatiku.

EDIT: Chce-li kdokoliv srovnávat s rallye ve Švédsku, měl by se podívat, že se jezdí sice na úzkých pneumatikách, ovšem ty jsou vybaveny hřeby...

Pak to funguje tak, že se úzká pneumatika prohrabe na led/ujetý sníh skrz sníh a prorazí do něj dírku o jejíž stěny se opře...

2013-10-01 13:58:56

romanicak:

To co jsi zkopíroval, je pouze názor jednoho člena Renault klubu.

Široké pneumatiky jsou převážně módní záležitost a uplatní se hlavně za dobrých adhezních podmínek při potřebě nutnosti přenesení velkého výkonu na povrch silnice.

Jenomže obvykle nejsme ani na dráze Formule 1 a ani běžný automobil nemá stovky koní spoutaných pod kapotou.

Takže platí, že v běžném provozu záleží na prvním místě na kvalitě pneumatik, na druhém na typu vzorku...potom dlouho nic..a teprve potom na jejich šířce.

Nic nezkazíš tím, když šířku budeš mít stále stejnou u všech sad svých pneu, pokud budeš chtít ušetřit nákupem užších tak je dej na zimu. Široké pneumatiky si ve sněhu a blátě hledají stopu a vozidlo je celkově méně stabilní.

Jen tak mimochodem, Evropská Komise uvažuje z důvodu snižování spotřeby a ochrany životního prostředí o zákazu širokých pneumatik (o jejich "downsizingu", stejně jako je dnešní trend u motorů )

inu
2013-10-01 21:14:56

romanicak: mám na autech na zimu na jednom širší,na druhém užší gumy a ty užší jsou dle mého názoru a zkušeností lepší-jasně že záleží,jaký máš styl jízdy,výkon motoru atd.-ale ta užší si třeba ve sněhové břečce líp udrží stopu oproti širší.....

2013-10-02 09:26:58

plukovník:

"Evropská Komise" by mela uvazovat o zruseni Evropske komise, to by bylo to nejlepsi, co by pro Evropu mohli udelat.

2013-10-02 09:51:24

Dle mých zkušeností užší pneu na zimu jsou jednoznačně lepší do terénu a na v zimě neudržovaných cestách, kdy v hlubším sněhu se lépe "prořízne a zabere", což v případě Swifta asi moc nevyužiješ a spíš bych se v těchto ojedinělých případech spoléhal vic na řetězy.

2013-10-02 10:54:04

romanicak:

Dobrá myšlenka, aby se zrušila Evropská Komise, to by se nejdřív musel zrušit Evropský Parlament, ale dovedeš si představit jak se 766 vyžírků dohodne na svém zrušení. Ti jsou schopni se dohodnout maximálně na tom, jak ke svým dietám fasovat ještě zdarma Viagru


Odpovědět