Fórum - Téma


Zimní pneumatiky, disky, TPMS...


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Zimní pneumatiky, disky, TPMS...

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 31

2016-07-17 10:03:02

vagojan: Iy v barvě hliníku jsou také lakované? A ten lak je aspoň trochu odolnný? Přezouvání gum těm hliníkům asi dobře nedělají, ne? asi bude lepší mít celé kola na zimu než trápit disky 2x ročně...

Nehledě k tomu, že nemusím řešit fronty na podzim a přehodím kola doma...

2016-07-17 10:35:44

jurashek: Lakované jsou prakticky všechny, jen ty rozleštěné jako pesudonerez kvůli vzhledu lakované nejsou, ty se jen voskují a musí se pravidelně přeleštit.

Já mám obyčejné Platiny http://litakola.cz/alu-ko...04/6-5x16-5x114-et50-72-6

jsou určené pro celoroční provoz, dle vzhledu jsou lakované. Většinou výrobci dělají nárazové testy laku tj. projektil/závaží/matka se vrhne definovanou rychlostí proti laku a nesmí lak popraskat. Druhý stupeň je na testování kvality vlastní slitiny, tj. umělě se vyrobí vrypy do laku a nechá se to pár set hodin v solné komoře (a poškození pak nesmí překročit nějakou míru).

Rozhodně vydrží disk víc než šrouby... ty jsou tak po 3-4 sezonách povrchově fakt hnusné.

Jinak u své Elegance mám v technickém průkazu rovnou napsané jak 16 tak i 17tky.. tj. obě velikosti které se na vitaru ve výrobě dodávají. Nic se nemuselo tedy obíhat.

Pokud koupíš odpovídající šířku ráfku (tj. 6,5) pak ti 215 pneumatiky ochrání při normální slušné jízdě bočnice ráfku. 215/60 -16 pochopitelně o fous lépe než 215/55-17.

Prostě ALU kol na zimu se neboj. Současná běžná lakovaná kola to vydrží.

Jinak také mám dvě sady (letní na originálních 17tkách, zimní na těch 16 platinech).

Z mého polhledu je optimální mít dvě sady (s tím že si je nechá člověk bez svlékání dovyvážit aspoň co 2 sezony).

Potom jsou celoročky....

Pokud samozřejmě nemáš nájezd víc než 60 tisíc ročně.. pak se dá přezouvání spojit s ročnmími obdobími... i na jednom ráfku

2016-07-17 11:16:55

jurashek:

Obavy z toho, že zima a sůl zničí kolo z hliníkové slitiny přežívá zřejmě z dob dævno minulých, kdy kola ze slitin hliníku nebyla tak běžná a vyskytovaly se spíše tzv. "elektrony".

Ty existují i dnes. Používají se u závodních a exkluzivních sportovních vozů a jsou vyrobeny jako výkovek ze slitiny hořčíku.

Jejich výhoda je, že zatímco litý hliníkový disk váží průměrně 12 kg, ten "elektron" srovnatelného rozměru cca 7 kg.

Jejich podstatná nevýhoda je, že jakákoliv bodová koroze může způsobit jejich destrukci.

2016-07-17 11:43:52

plukovník: Jooo...elektrony...to byla věc :-D viděl jsem, když kolega na nich dělal nějakou úpravu na soustruhu a trochu přehnal řeznou rychlost...tak rychle jsem jej s kolcama plných špon fičet nikdy neviděl :-D

Jezdil na motorkách závody dragsterů, to byly obludy. Ale...to je tak dobře přes 20 let.

vagojan: dík za info. Také mám raději 2 sady, je to praktičtější. Celoročky...to zvažuji, ale co s těmi gumami co tam jsou, někde jsem viděl, že to chtěli prodat a nikdo o ně nestál...

Ale to podstatné..našel jsem plecháče, o kterých tvrdí, že jsou na Vitaru homologované https://www.ipneu.cz/plec...14_3-et50-60mm-6525#tab-5

Tak ty by se daly asi použít a jsou za pár kaček...hliníky za 2x tolik a vejš...ale kouknu se ještě po něčem, líbily by se mi asi víc a jestli je zde aktuální zkušenost, že to sůl nesežere (tak rychle)....nemám důvod nevěřit.

A ta větší středová díra u toho odkazu co píšeš...to asi není ideál, ne? Nebo je to na jiné káře než Vitara? Tam je to pro S-Cross...

2016-07-17 12:13:22

jurashek:

Většina litých kol má středový otvor větší než je středové osazení na autě.

Od toho jsou středící kroužky z plastu dodávané ke každé sadě podle modelu auta na které se kupují.

2016-07-17 12:17:21

plukovník: Aha. A z plastu, jo? Jaj...

2016-07-17 12:44:42

jurashek:

Ano, z plastu, stejně jako středový ozdobný terč s logem výrobce.

Každý seriozní prodejce by ti k sadě kol měl (v ceně) dodat také tyto kroužky na průměr 60,1 mm, a také sadu šroubů k těmto kolům (též v ceně).

Šrouby do litých kol jsou obvykle delší než do plechových cca o 7 mm).

Ale o tom se tady už diskutovalo několikrát.

2016-07-17 12:55:24

jurashek: V dodávce ke všem diskům bylo plastové mezikruží pro vystředění kola i šrouby. Tj. nic jsem řešit nemusel.

Na staré Grand vitaře se ty plastové středící kroužky za léta ani nehnuly (až na jeden, který mi v pneuservisu při montáži ztratili... 3 roky jsem pak kolo přidělával bez toho plastu (jen správně přidělat šrouby (postupně dotáhnout, aby se to vystředilo) czela bez problému.

Teoretická výhoda plechových disků je jen v lepším krytí brzdových kotoučů... jen je otázkou, zda budou skutečně méně reznout (menší ostřik bordelem), nebo je jen neuvidíš .

Kotouče u Vitary chybnou lišku po vlahém májovém deštíku a 12 hodinách... asi tak stejnou, jako u staré Grand Vitary po měsíčním stání v zimě mezi cestami po prosoleném pražském okruhu.

2016-07-17 13:02:34

vagojan:

Před každým dojetím do cíle při tom vlahém májovém deštíčku je musíš dosušit ohřátím.

(lehkým přerušovaným přibržďováním levou nohou, pod plynem )

2016-07-17 13:21:02

No liťáky tě přijdou asi na stejné prachy co plechy. Mám Dezenty a přišli mě asi na 2000. Samozřejmně 16" Gumy Yokohamy mě stáli víc jak ty disky.. Ale Yokohamy jsou špica, už mám vyhlédnuté i na léto Yoko až slítám ty eko letní Continetály.

2016-07-17 13:29:01

lubosjáprvní: vaše problémy bych chtěl mít mě dřív odejde auto než sjedu gumy

2016-07-17 13:33:01

lubos: no už mám nějakých 14tis a to stím nejezdím do práce. Na to máme Dačku... Takže když se zadaří tak ještě dvě léta a bude po nich. (v to doufám)

2016-07-17 13:47:12

koukam ze se tu resi to same co loni pred zimou stacilo si to precist jinak co se tyce stredovych vymezovacich krouzcich ty se pouzívaji pokud jsou kola na vicero modelu original nikdy krouzky nepotrebuje a jinak plechy uz nikdy reznou a aby to vypadalo chce to poklice a to uz jsme na stejne cene co alu takze leto original 17 zima cerne alu 16+Nokian WRd4 rozmery dle VTP

2016-07-17 13:53:19

kimak: Pravda.... Není co vymýšlet. Je to pořád to samé. Dobré poklice to je tak 400-500kus, levnější upadnou v první zatáčce, či se rozlámou po druhém sundání...

Kdo neví coby ať si objedná originály.. Nemusí řešit kroužky které dostane stejně v ceně kol i se šroubama. (tedy já měl vše v ceně)

2016-07-17 14:01:40

lubosjáprvní:

No jistě, originály jsou nejlepší, vymezovací kroužky k nim nepotřebuješ a ještě mají uprostřed logo se samurajským "S".

Jediná vada na kráse je ta, že jedno kolo stojí tolik co celá "neoriginální" sada.

2016-07-17 14:34:52

No a proto sonduji jiné možnosti než origo Ale každopádně všem díky za informace..zase budu chytřejší...

2016-07-17 14:43:40

ja tedy netvrdim,ze originaly jsou nejlepsi sam je jako druhou sadu taky nemam,original alu jsem uvedl ohledne tech vymezovacich krouzku a kdyz jsme u toho vymezovaci krouzky v pripade poskozeni jdou docela bez problému koupit ovsem stredove poklicky na alu kola tak to je mazec radim davat si megabacha a neztratit

2016-07-17 14:52:45

kimak: přilepit a ještě přitlouct hřebíkem :-d

MilanT  
Milan
2016-07-17 15:06:47

kimak: Plastová krytka se dá sehnat za 55 korun a to snad zase není takový mazec, ne?

http://shellers.(cz)/kategorie-produktu/stredove-krytky-litych-kol/?orderby=price

2016-07-18 22:15:10

milant: Tolik peněz??To raci vystřihnu s kůska plechu!!


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 31