Fórum - Téma


Zimní pneumatiky, disky, TPMS...


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Zimní pneumatiky, disky, TPMS...

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 21  22  23  24  25 ......... 31

2016-10-13 20:56:04

jurashek: som rad aj za teba

2016-10-13 21:09:08

durislav: dík...tak já se teda budu radovat méně, když se raduješ za mne...ať z toho máme oba něco :-d

2016-10-14 10:10:13

durislav: prehliadol si môj obrázok z predošlej strany o rotovaní kolies po 10000 km, z toho vyplýva, že tam tie anténky pravdepodobne sú a môžeš kolesá meniť ľubovoľne...

2016-10-14 10:12:52

topvideo: neprehliadol, len mam pocit ze hovori iba o tom ze mas prehodit kolesa kvoli rovnomernemu opotrebovaniu gum. Nehovori to nic aky tam mas TPMS system.

2016-10-14 10:18:57

durislav: snáď mi nechceš nahovoriť, aby sme dávali pneumatiky dolu a menili ich na iné pozície, pričom disk s TPMS zostane vždy na prvotnej pozícii? To určite robiť nebudem...

Mimochodom, pred chvíľou mi kuriér doviezol alu-disky 17" a vymedzovacie krúžky 64,1 - 60,1 mm, gumy mám už dva dni. TPMS dostanem v pondelok, potom to nahodím...

2016-10-14 10:23:29

topvideo: Cau, jake mas disky?

2016-10-14 10:25:41

emx0r: http://www.disky4car.sk/d...ve-disky-M689-R17-5x114-3

ibaže namiesto krytiek Honda sú Suzuki, to je v cene aj vymedzovacie krúžky, spolu 409€ + poštovné

2016-10-14 10:25:57

topvideo: nie, to netvrdim. Tvrdim to ze mas kazdych 10tkm prehodit kolesa na ine pozicie, kvoli opotrebovaniu. Auto si poziciu odchyti samo. Ale nehovori to nic o tom aky tam je hardver na TPMS.

2016-10-14 10:29:37

durislav: ja si myslím, že na základe práve tých rotácií, je tam ten systém s anténkami, pretože potom by to chytalo signáli zo všetkých kolies, ale nám to presne ukazuje tlak v jednotlivých kolesách

P.S.: k tomu hardwaru sa neviem vyjadriť...

2016-10-14 10:32:16

topvideo: ja si to tiez myslim, ale netvrdim to. Co ked je tam nieco ine? Tento system pouzival VW Pheaton uz v roku 2006.

2016-10-14 10:34:48

durislav: a z akého dôvodu ťa to zaujíma? Chceš tam niečo hacknúť?

2016-10-14 10:40:35

topvideo: nic nechcem hackovat (vlastne aj by som chcel, ale je to kus nad moje sily - a system rozpoznania kolesa mi to este viac komplikuje). Proste ma to iba zaujima, a servisne manualy zatial nie sa volne dostupne.

2016-10-14 11:54:03

durislav:

Řídící jednotka systému prostě pozná podle směru a síly signálu pozici jednotlivých kol a uloží si je do paměti.

Pokud kola přehodíš, měla by si nové pozice umět načíst sama, pokud se v okruhu 100m od vozidla nenachází nějaký rušivý element, např. el.mag. signál s frekvencí 433 MHz (např. bezdrátový domovní zvonek, meteostanice, nebo aktivní snímače jiného vozidla se stejným ID).

Pokud k načtení nedojde do 5 minut, je nutno popojet s vozidlem.

Ale myslím, že v mechanismech fungování systémů TPMS je pěkný bordel a není to zřejmě sjednoceno.

Každopádně by mělo platit, že snímače jsou aktivní při tlaku v pneu nad 150 kPa a v tom případě měří tlak a teplotu každé 3 sekundy a vysílají signál každých 30 s. Při prudké změně hodnot každé 3 sek.

Jako další faktor je pohyb, ale k základnímu změření by mělo dojít i při stojícím vozidle (tedy ještě před jízdou) na základě vyhodnocení případné poslední změny hodnot.

Ale zdůrazňuji, mělo by to tak fungovat, prozkoumáno to nemám.

P.S.

Ty kola sice přehazovat každých deset tisíc můžeš, ale myslím že není dobré měnit směr jejich otáčení (tedy pouze zepředu dozadu, nikoliv zleva doprava)

U klínového řemenu se také nedoporučuje měnit směr pohybu. A to i tehdy, když na něm není šipka)

Když budeš provozovat pneumatiky v opačném směru rotace, sjedou se ti v mnoha případech rychleji, než když to necháš jak to je.

Při sezónní výměně kol je dobré si očíslovat jejich pozici na vozidle.

2016-10-14 12:02:55

Když jsem přehazoval kola, tak jsem si ty náboje prohlídnul...zajímalo mne jak je to konstrukčně řešeno. A mimo hadičky brzdowe vede ke každému kolu káblík v bužírce nebo co to je, je to poměrně pevné a tvrdé...pravděpodobně snímač pro esp. Takže nevidím problém v tom, že v každém tom káblíku může být jedna žíla navíc, která funguje jako anténa.

A i kdyby to byl nějaký bovden nebo něco takového i to lze asi použít jako anténu, ne?

2016-10-14 12:05:26

jurashek: to bude klasika ABS snimac. Antenu by som tipol niekde v podbehu.

2016-10-14 12:08:24

durislav: ale to je elektrický snímač, ne?

2016-10-14 12:09:41

plukovník: zrovna včera som kupoval bezdrôtový domový zvonček, a naozaj frekvencia, na ktorej vysiela, je 433 MHz. Hneď som si toho všimol, dúfam, že to nebude robiť neplechu, ak bude auto v garáži a niekto mi zazvoní pri bráne.

2016-10-14 12:11:49

plukovník: Prvych 30 vyslani je 4x za minutu, potom nimace vysielaju 1x za minutu. Po odstaveni vozidla vysielaju este 10min. Pri probleme ano, je to kazdych 5 sekund.

jurashek: ano elektricky - nejake prblizovacie cidlo

topvideo: nemusis sa obavat, bezne domace zariadenia vyuzivaju amplitudovu modulaciu, tpms bezi na frekvencnej

prijimac signalu TPMS, vie chytit len to svoje co potrebuje, vsetko ostatne odfiltruje, nemoze prist k ziadnemu poskodeniu. Preto mi prijde dost podozrive co pisali na slovenskom fore, ze pouzitim REDI senzorov doslo k poskodeniu RJ.

MilanT  
Milan

topvideo, 2016-10-14 12:09:41 napsal:

plukovník: zrovna včera som kupoval bezdrôtový domový zvonček, a naozaj frekvencia, na ktorej vysiela, je 433 MHz. Hneď som si toho všimol, dúfam, že to nebude robiť neplechu, ak bude auto v garáži a niekto mi zazvoní pri bráne. ..

2016-10-14 12:20:32

topvideo:

Když nebudeš mít zapnuté zapalování v autě, tak ti neplechu nebude dělat.

Ale když projedeš kolem zvonku (nebo jiné auto s TPMS), tak ti bude zvonek vyzvánět. A podle výšky tónu dokonce poznáš na kolik má kdo nahuštěno.

2016-10-14 12:22:43

durislav:

Jestli je rušivý signál modulován AM, nebo FM je úplně jedno.

Tobě to "přemázne" nosná frekvence a to je ten elektromagnetický smog, který ti kolikrát naruší i fungování dálkového zamykání, které v Evropě běhá také v pásmu 433 MHz.


Odpovědět

1 ......... 21  22  23  24  25 ......... 31