Fórum - Téma


Zimní pneumatiky, disky, TPMS...


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Zimní pneumatiky, disky, TPMS...

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 31

2015-10-16 14:16:38

Přesně tak.

2015-10-16 14:32:20

janamot:

...když je nebudeš mít, tak v případě havárie budeš mít problémy s pojišťovnou !?!?

Hm, jen taková kontrolní otázka:

v případě, že tvůj dům bude zasažen bleskem a tento nebyl vybaven bleskosvodem, myslíš, že budeš mít také problémy s pojišťovnou a jejím plněním za vyhořelý barák ???

2015-10-16 14:38:25

plukovník: píšu jen to, co mi bylo řečeno v pojišťovně. A nejen mně. A v dnešní době, kdy se každý "kroutí" když má platit, bych si tipla, že to bude pravda, že ta pojišťovna se na to bude vymlouvat. Stejně tak i v případě zasažení domu bleskem bez bleskosvodu.

2015-10-16 14:46:47

Citace z nějakého článku a teď babo raď.

TPMS v zákonech a pravidlech

Z výše uvedeného vyplývá, že řidiči starších vozů si nemusí dodatečně instalovat tlakové monitorovací systémy. Přesto z důvodu zvýšení bezpečnosti nebo možnosti zavedení povinnosti mít TPMS i ve starších vozech lze instalaci přímého či nepřímého měření doporučit.

Pokud vás na cestách zastaví policie a zjistí nxefunkční kontrolu tlaku, jedná se o takzvaný malý přestupek. Ten není pokutován a nebude vám odebrán žádný bod. Vše by měla vyřešit domluva a upozornění na nutnost opravy

Nefunkční systém měření tlaku už je však důvodem aby vozidlo neprošlo při kontrole STK. Pouze s bezchybně fungujícím zařízením je vozidlo schopné provozu podle všech platných nařízení. „A stejně tak může být nefunkční TPMS pro pojišťovnu důvodem pro krácení plnění v případě nehody,“ dodává za Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

A jinde:

Legislativa

Podle Nařízení evropského parlamentu a rady (ES) č. 661/2009 ze dne 13. července 2009, musí mít nová auta vyrobená po 1. listopadu 2014 TPMS jako součást povinné výbavy. S nefunkčním TPMS nesmí být automobil provozován na pozemních komunikacích.

Směrnice EU nepředepisuje, jaký systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách musí být instalován. Přípustné jsou tedy jak přímé, tak nepřímé systémy. Předpokladem ale je, že tyto senzory splňují předpisy a podmínky směrnice ECE-R 64. Podle ECE-R 64 je předepsána pouze funkčnost, která může být splněna jak originálním senzorem, tak senzorem zakoupeným na trhu náhradních dílů.

2015-10-16 14:48:07

Nařízení EU je že nová auta musí mít Tpms.Pojištovni samozřejmě vychází z toho.

Nevidím žádný význam se neustále s Plukovníkem přít okolo aktuální situace při koupi nového vozu.

2015-10-16 14:48:55

Tak pokud by ty ventilky nestály 6 litrů, tak nemám nic proti aby to na autech bylo

Ostatně BMW to už cpe i na motorky

Také je otázka jak se to bude vyhodnocovat po nehodě

Předpokládám, že se to načte z řídící jednotky

Navíc který tlak je ten správný ?

2015-10-16 14:50:53

Vijayanad: přesně tak. Navíc, když dám za auto skoro 600 000,- tak 6000,- za ventilky už mě opravdu nevytrhne. A budu v klidu.

MilanT  
Milan
2015-10-16 14:52:33

plukovník: Já mít problémy nebudu protože můj dům byl zkolaudován bez bleskosvodu. Pokud bych si ho ale dodatečně domontoval a neměl potřebná kulatá razítka o revizích a zkouškách, tak by se pojišťovna mohla cukat.

Ale je to jen můj názor.

2015-10-16 14:53:01

janamot:

Špatná odpověď

Přítomnost bleskosvodu na plňení pojišťovny po zásahu objektu bleskem nemá žádný vliv stejně jako přítomnost snímačů, kdy by se navíc jednalo ještě o nepovolenou diskriminaci majitelů vozidel vyrobených od roku 2014 oproti těm starším, které monitoring tlaku mít nemusí.

MilanT:

Bleskosvod bez výchozí revize = žádný bleskosvod, stejně jako anténa bez předepsaného uzemnění, nebo třeba větrná korouhvička na komíně.

Do všeho může uhodit, a na pojištění to vliv nemá, protože riziko pro pojišťovnu je zanedbatelné.

Kdyby pojišťovna byla tak úzkostlivá, neměla by žádné klienty.

Je to podobné, jako kdyby se zdráhala úrazově pojistit někoho, o kom je známo, že je nemehlo. Kam by přišla, když nemehlo je dneska skoro každý.

Celková míra rizika je prostě zakalkulována do pojistného tak, aby byla rovnováha mezi výběrem pojistného a plněním včetně zisku.

Což ovšem nemusí být pravidlo, protože jistá nejmenovaná, nejlevnější, slovinská pojišťovna, působící na českém trhu hospodaří s roční ztrátou v desítkách milionů.

No, proč se u ní nepojistit...?

2015-10-16 14:53:51

Navíc se ty ventilky dají sehnat od 900,- / ks.

2015-10-16 14:56:05

plukovník: dobře, nebudu se s vámi dohadovat. Vy si je nekupujte, já si je koupím. Je to každého věc.

JendaT: a víte určitě, že budou kompatibilní se Suzuki systémem?

2015-10-16 15:04:21

43139-61M00-000 - jejich kódové označení (výrobce Continental/VDO Siemens), prodávají např. i u Suzuki v HK a další dealeři (Simcar), takže bych se toho nebál. Vycházím ale samozřejmě z toho, co jsem četl a našel na netu, používaly se už i u předchozích modelů (SX4 aj.).

Obrázek níže - konfigurace vozu Suzuki u německého dodavatele - vidíte označení TPMS ventilků a k tomu originál katalogová Suzuki kola Gobi.

2015-10-16 15:17:16

JendaT: díky, tak to by bylo fajn.

2015-10-16 15:25:44

janamot:

Já ventilky nepotřebuji a přesto monitoring úbytku tlaku v pneu mám, i bez těch ventilků.

2015-10-16 15:45:01

plukovník: tak to máte dobrý!

2015-10-16 15:57:11

janamot:

No jistě, tzv. nepřímý způsob měření sice registruje jenom pokles tlaku jehož hodnota je odvozena od ABS, natočení volantu a dalších elektronických asistentů, ale žádná čidla nepotřebuje, protože vyhodnocuje pouze změnu otáček kola při úniku tlaku.

Hodnota skutečného tlaku, tak jak signalizují TPMS je stejně nepřesná.

2015-10-16 22:55:01

uz jsem to tu psal staci aby dalsi ucastnici diskuze cetli cele tema,nova vitara nema zadnou kontrolku v palubovce ale pokud nenamontujes TSMP tak pres cely display mezi budiky ti bude svitit velky cerveny trojuhelnik me by to tedy vadilo nekolik mesicu nevidet informace a cumet ne nej za dalsi na netu se da koupit levnejsi senzor ja ho nasel za 1000,-bez dph+posta a muzu si rovnou koupit original pac rozdil je minimalni a za dalsi taky jsem koupil rafky alu jinde CMS cerne 16'za 8000,- 4ks vcetne prislusenstvi a nokiany wrd4 za 8400,- za 4ks takze jestli dobre pocitam jsem zhruba na cene za kterou je nabizi prodejce ovsem nemuzes si moc vybirat musis vzit co je

2015-10-16 23:07:54

Jak to teda funguje?

Hlídá se absolutní hodnota tlaku v každém kole a když je mimo "nějaký rozsah" tak to ohlásí problém ?

A nebo to nehlídá absolutní hodnotu tlaku, ale když třeba vykazuje jedno kolo nižší tlak než zbylá kola, tak ohlásí chybu ?

2015-10-17 06:14:25

kimak:

Jak víš, že signalizace poruchy senzoru takhle funguje, když auto ještě nemáš a při zkušební jízdě byly senzory určitě funkční

2015-10-17 09:10:21

petrat: Měří to abolutní tlak, data příjdou pár desítek či stovek metrů po rozjetí. Po Nastartování auta tam hodnota není.

V palubním počítači jsou myslím 2 nebo 3 hodnoty (určitě komfort, eko.. možná další) Ty mají asi nějaké rozsahy. řve to když jsou tlaky na nápravě od sebe cca 5 - 10 %. Nebo při náhlém poklesu.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 31