Fórum - Téma


Zimní pneumatiky, disky, TPMS...


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Zimní pneumatiky, disky, TPMS...

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 31

2016-04-28 11:35:25

Ahojte, a ako je to s vyhlaskou: splnuje to tato pneu?

Osobitosti premávky v zimnom období definuje § 38 zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len zákon č. 8/2009 Z.z.).

Podľa § 38 ods. 1 zákona č. 8/2009 Z. z. :

Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav v čase od 15. novembra do 31. marca a v prípadoch, ktoré sú uvedené v časti vety pred bodkočiarkou.

Co som pozeral na nete vidim tam na bocnici len Alpsky symbol. Mozte mi toto potvrdit. Vdaka

MilanT  
Milan
2016-04-28 12:37:09

mufi:

Nevím na jaký fotky jsi kde koukal, ale Michelin Crossclimate má označení M+S - http://deautojager.nl/michelin-crossclimate-2/

http://www.largus.fr/actu...bon-en-hiver-6880384.html

Jinak pozor na to označení M+S. To rozhodně nejsou zimní pneu podle výrobců. Jsou to pneu s lepšími trakčními vlastnostmi v blátě a sněhu a rozhodně nejsou ne led, zmrzlou silnici nebo do mrazů. To si myslí jen politici a proto tu máme jejich legislativní paskvil. Pravé zimní pneumatiky označují výrobci tím trojvrcholem s vločkou - http://www.autembezpecne....neu-pismena-M-a-S-nestaci

Delon  
Alan
2016-04-28 13:19:57

milant: máš pravdu, už jsem tady psal, že to nejsou pneumatiky na led. kloužou jak prase

2016-04-28 13:29:42

delon: ale který neklouzou na ledu...

2016-04-28 13:30:04

delon:

No ale oni právě ten trojvrchol s vločkou mají, takže to jsou pravé zimní pneumatiky a basta.

A pro ty, kdo mají více aut a nemíní se "upřezouvat" je to ideální řešení, jak se vysmát politikům a "legislativě"

Luboš:

...ty s nastřelenými hroty

2016-04-28 13:49:54

plukovník: Jasně, ale oproti klasickým zimním gumám to není žádný rozdíl na ledě

MilanT  
Milan
2016-04-28 13:54:21

Asi jsem to napsal nesrozumitelně, tak to shrnu:

Pouze symbol Trojvrchol + vločka - dle výrobců zimní pneu do drsných zimních podmínek. Dle legislativy není zimní

Pouze označení M+S, MS - dle výrobců není zimní pneumatika ale jen do bláta a sněhu. Dle legislativy je zimní

Michelin Crossclimate má oba symboly (vločka + MS) a tudíž splňuje požadavky výrobců i legislativy jako zimní pneu.

Na led možná tak sněhové řetězy, zakázané nastřelené hroty, tankové pásy, brusle, fernet...

2016-04-28 14:09:04

lubos:

Ano, na ledě klouže každá guma, nejlepší řešení jsou ty brusle.

Já si stejně tak nějak kacířsky myslím, že se význam těch zimních pneu tak nějak přeceňuje.

Dříve se nejezdilo na zimních, nebo letních pneumatikách,

jezdilo se prostě na pneumatikách

Jenomže řidič se musel věnovat řízení,

nikoliv "zrcadlení telefónu"

2016-04-28 14:21:56

plukovník: To zrcadlení se mi netýká

Ještě bych chtěl znát váš názor, je lepší ty micheliny koupit hned, a prodat ty continental, nebo počkat na zimu a až potom koupit a prodat continental?

2016-04-28 14:23:19

plukovník: nooo...spíš se jezdilo pomaleji a aut byla třetina nebo méně...takže stačila běžná brzdná dráha obyč pneumatiky...dnes se závodí a jezdí se na sebe nalepení jako by auta souložila.... Prostě...kavalíři silnic vymírají a závodník je kde kdo...ale špatnej...

2016-04-28 14:25:26

milant: vdaka za vycerpavajucu odpoved,

osobne si myslim, ze tato pneu plne vyhovuje nasim poslednym zimam.

A ako pise plukovnik ano kedysi sa jazdilo len na jednom type, len to tu jazdili len Skoda 120, moskvic, "lada, polsky fiat" (obe zadny nahon) a ludia sa na tych autach vysplhali kde to len dalo

2016-04-28 14:28:51

lubos:

Předpokládám, že mluvíš o letních Continentalech.

Zbavil bych se jich hned a koupil bych ty Michelliny.

Je třeba si jich užít, než ti pleticháři vymyslí nějakou další legislativní zrůdnost.

Mě osobně tedy už to neustálé přezouvání několika aut sere. Ještě štěstí, že jsou země, kde to povinné není.

Jurášek:

...čekal jsem, kdo to vysloví.

Že dříve se jezdilo pomaleji.

Trasu 200 km jsem před třiceti lety jezdil za 3 hodiny,

stejná trasa mně dnes trvá 3 hodiny.

A stejně jsou na tom všichni které znám.

MilanT  
Milan
2016-04-28 14:43:35

lubos:

Jestli chceš jít do těch CC, tak bych je co nejdřív koupil a prodal zánovní Continentaly. Proč je zbytečně sjíždět když stejně půjdou z domu? O to dřív nám poreferuješ, jak ty mišelíny sedí za deště.

plukovník: Před 30 lety mi to Š105 trvalo na chalupu 35 minut. Dneska s dvojnásobně výkonným autem jezdím minimálně hodinu (když to dobře jede). Navíc byly v minulosti povoleny vyšší rychlostní limity a jezdilo se paradoxně rychleji

Taky mě ta hláška pobavila.

2016-04-28 14:51:36

milant:

Já jsem tedy vážně zvědav, jestli ten legislativní "úlet" s tím povinným monitoringem tlaku, bude mít za následek vymizení zimních a letních pneu a nástup pouze "celoročních speciálů" .

Tím by se minul účinkem ten původní a jedinný důvod, to jest udělat lidem průvan v peněženkách.

Delon  
Alan
2016-04-28 14:56:30

milant: sedí pouze při dodržení fyzikálních zákonů! . Jediné co nezvládly bylo blátíčko do kopečka na čerstvě odbagrovaném a popršeném svahu. Já držel plyn a kola se točila, ale auto stálo.

MilanT  
Milan
2016-04-28 14:59:21

plukovník: Ano, bude to mít ten následek. protože každá hůl má dva konce.

A já, jak sjedu OEM letní gumy (což jim dlouho trvat nebude) jdu do Crossclimate. Můj roční nájezd 9 tisíc km po kolínské rovině a polabské nížině tomu jen nahrává.

Delon: Tak podobný terén snad jedině s V3S.

2016-04-28 17:16:31

Jo, kdysi byly všechny pneu z přírodního kaučuku. Dnes jen ty zimní. Letní jsou ze syntetického kaučuku, aby se ušetřilo na výrobních nákladech a v tom je ten rozdíl.

2016-04-28 17:43:28

plukovník: ..čekal jsem, kdo to vysloví.

Že dříve se jezdilo pomaleji.

Trasu 200 km jsem před třiceti lety jezdil za 3 hodiny,

stejná trasa mně dnes trvá 3 hodiny.

A stejně jsou na tom všichni které znám.

___

No..ale jak nám to krásně do sebe zapadá :-D Před 30ti lety jsem měl Š1000MB. Do Prahy jsem jel 3 hodiny. Dnes třeba oktávou také. V tom se shodneme, jak se zdá.

Jenže...rozdíl je v tom, že embaso jelo tak 100...při 110 už se to skoro nedalo vydržet ten rachot...ale jelo se 3 hodiny skoro pořád 100 a bylo to. Dnes....vyrazím tou samou trasou...jedu pohodových 140 cca+ - , ale co 30 km stojím v koloně. To je celá sranda. Takže rychlost vyšší, čas stejný... A ti nerváci, co pak chtějí ten čas v kolonách dohnat, ti pak závodí a dělají psí kusy...

MilanT  
Milan

Mirekdoda, 2016-04-28 17:16:31 napsal:

Jo, kdysi byly všechny pneu z přírodního kaučuku. Dnes jen ty zimní. Letní jsou ze syntetického kaučuku, aby se ušetřilo na výrobních nákladech a v tom je ten rozdíl.

2016-04-28 19:07:36

mirekdoda:

A proto budoucnost patří pampelišce - http://www.transport-logi...skaneho-z-pampelisek.html

http://e-svet.e15.cz/tech...kami-z-pampelisek-1147247

2016-04-28 20:02:37

milant:

zajímalo by mě, kolik toho pampeliškového kaučuku vyždímou z jednoho , řekněme hektaru. A kolk obilných polí bude muset ustoupit kolem gumáren těm pampeliškám.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 31