Fórum - Téma


Zimní pneumatiky na SX4


Fórum SX4 I Zimní pneumatiky na SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I 1.6

107 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) při 4400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A VVT.


1  2  3  4  5 ......... 6

MilanT  
Milan
2014-11-28 09:09:49

mil: Nevím, komu je určena tvoje otázka, ale já používám 3 rozměry:

letní 205/60-16 na hliníku

zimní 195/65-15 na plechu

rezervní 135/90-16 na plechu

2014-11-28 09:38:32

mil: ja zimni na plechu 205/65 R16 - osobne jen pro lepsi pocit z brzdne drahy

mil
2014-11-28 11:51:33

vdaka

otázka je pre vás dvoch, ale ak sa pridá do diskusie aj niekto iny, budem len rada

no cez víkend sa už rozhodnem.

Fulda  
Petr
2014-11-28 12:00:13

mil: Ahoj, já obouvám v rozměru 205/60 R16 PNEU VRANÍK HPL 4 205/60 R16 96H (zimní protektor) , nemám to sice na sx4 ale rozměr je shodný, bydlím na horách a tohle je zatím nejlepší obutí do břečky a hlubšího sněhu co jsem na autě měl, nevýhoda je že jsou dost hlučný.

MilanT  
Milan

elim_co, 2014-11-28 09:38:32 napsal:

mil: ja zimni na plechu 205/65 R16 - osobne jen pro lepsi pocit z brzdne drahy

2014-11-28 12:28:04

elim_co: nedělá ti ten rozdíl 6,5 cm na délce obvodu pneumatiky nějaký bordel v měření tachometru?

2014-11-28 13:54:41

milant:

elim_co se určitě jenom upsal a má na autě profil 60.

Pneu šířky 205 s profilem 65 nejsou na SX4 povoleny.

RoKa  
Roman
2014-11-28 14:58:03

mil: ahoj, taky jezdím v zimě na 195/65-15 v plechu a spokojenost i ve sněhu...

2014-12-07 14:57:11

Ahoj lidi, protože jsem začal tuto diskuzi chtěl bych ještě doplnit svůj názor, jak řeším hlavně zimní pneu já.

Takže první věc, co jsem udělal : vylepil na viditelném místě rozměr zimních pneu - 195/65 15 " 91 T,no a na těchto pneu v zimě také jezdím. V zimě používám plechové ráfky.

Dále jsem zakoupil další použité plechové ráfky 195/65 15" ,které jsem repasoval a namontuji na ně další zimní pneu pravděpodobně protektory.

Vysvětlím proč dvoje zimní pneu. Jsem už starší ročník a kdysi se jezdilo na diagonálech a jedněch pneu celý rok v hlubokém sněhu. Nyní už řadu let sníh není, zato máme pneu radiální, letní, zimní hloubka vzorku musí být min. 4 mm , (asi za chvíli použijeme pneu z traktoru ta má vzorek 30 mm, to bude podle vyhlášky snad stačit.

Takže, až se dostanu na hloubku vzorku 4 mm, tyto kola nechám na sjetí v létě a další se vzorkem hlubším než 4 mm budu používat v zimě. Vzhledem k tomu,že v zimě jezdím 100 - 110 na dálnici a 80 - 90 na silnici tak moc jízdní vlastnosti zimních pneu neřeším. Mám názor, že takovou rychlost vydrží každá pneu snad vyjma čínských(i když bych nepodceňoval číňany ).

No a ze značkových pneu používám zn. MICHELIN a to proto,že mají údajně nejtvrdší směs pro zimní gumy a tudíž by měly mít největší km proběh.

U letních pneu je to trochu jiné.V létě jezdím CHORVATSKO, kde se teploty pohybují ke 40 st. a tam už požívat zimní pneu by bylo riskantní, proto mám obuty letní MICHELINY rozměr 205/60 16 ".

Přeji hodně najetých šťastných km. Vlado.

MilanT  
Milan
2014-12-07 15:47:12

vlado: Vláďo, kde a proč máš vylepenou nálepku s rozměrem pneumatik? Já si ten rozměr buď pamatuji nebo si ho přečtu na boku každé pneumatiky.

2014-12-07 17:39:33

milant: Odpověď najdeš na první straně této diskuze viz winnehand z 2013-12-15 13:10:53 .Vlado

MilanT  
Milan
2014-12-07 18:12:39

vlado: Ale jo, to jsem četl už dávno a chápu, proč by měl mít řidič uvedenou maximální rychlost svých zimních pneumatik na očích. Ty ale píšeš: "vylepil na viditelném místě rozměr zimních pneu - 195/65 15 " 91 T". A proto se ptám znovu, proč máš rozměry svých pneumatik na viditelném místě, když si je můžu přečíst přímo z pneumatik?

V odkazu tebou odkazovaného příspěvku se píše: " ...vylepit v zorném poli řidiče nálepku obsahující číselný údaj v km/h odpovídající rychlostnímu indexu zimních pneumatik". Omlouvám se, ale asi pořád něco nechápu.

Chápal bych tedy, kdybys tam měl něco podobného, jako tady na tom obrázku:

2014-12-07 20:05:21

milant: Já samozřejmě vím dobře jaké mám na voze namontované pneu.Tu nálepku jsem tam dal kvůli POLICII ČR, aby mě neprudily a vypadá takto: 195/65 R 15 91 T- 190km/hod. Napsal jsem to takto, protože ne všichni policajti by to mohli dobře pochopit - čili polopatě . Mimo to mám ještě s sebou kopii příslušného § vyhlášky č. 341/2002 Sb. ,kdyby mě chtěli tvrdit něco jiného.

Ty značky co jsi ukazoval bych asi doma nevyrobil, připadají mě moc složité i když jsou lepší a literu zákona splňují beze zbytku.

MilanT  
Milan
2014-12-07 21:00:44

vlado: Tak teď už ti rozumím, když jsi doplnil těch 190 km/h. Pak je to v pohodě.

Ty nálepky je problém sehnat. Objevil jsem je na nějakém německém eshopu a někteří čeští prodejci pneumatik je dávají k zimním pneumatikám. Nedávno jsem byl v Dekře na testu tlumičů a když jsem v pokladně platil, tak tam měli ty nálepky vystaveny. Ptal jsem se co ta sranda stojí a bylo mi řečeno, že jsou neprodejné, že je dávají řidičům co tam jsou na technické prohlídce a mají nižší rychlostní index zimních pneu.

Byly to tyhle:

2014-12-07 21:45:21

chlapi, něco mi uniklo a nebo se u nás už může jezdit neomezenou rychlostí ??? jak může nějaký policajt tvrdit že pojedu 190 km/h když maximum na dálnici ještě nepovolili ani na 160 ? v Německu bych tomu věřil ... ale u nás ???

Jinak já jsem moc spokojenej s NOKIAN WR D3 205/60 R16 92 H koupil jsem je už v létě stály mě 1800/ks což si myslím, že je perfektní poměr cena / výkon...

MilanT  
Milan
2014-12-07 22:01:55

marqart: Podle mě to není o maximální povolené rychlosti, ale primárně o konstrukci pneumatik. Je to taková konstrukční rezerva jako třeba u lana výtahu. Taky ten výtah nesmím přetížit, ale lana snesou 10x větší zatížení než je povolené. Stejně tak u pneumatik.To auto má nějakou maximální konstrukční rychlost, která je vyšší než povolená v tom kterém státě. Teoreticky by ti měl tedy stačit limit pneu M (130 km/h), ale po půl hodině jízdy by ta guma šla asi kukat. Proto je pro SX4 předepsán limit H (210 km/h), aby ta guma měla navrch nad rychlostí vozidla.

Jinak neomezenou rychlostí snad můžu jezdit na soukromém pozemku, ne? Nebo když si pronajmu závodní okruh.

2014-12-08 20:04:19

No tak jiste ze muzu drandit na okruhu, ale tam zase za mnou nemuze policie :)Ja myslim, ze spis to musi byt opacne napr. : pojedu li v nemecku 210 a gumu budu mit do 190 muze me teoreticky postihovat.. Nebo, pojedu li tamtez pres limit gumy a zpusobim nehodu, pojistovna nebude muset plnit v plne vysi... V cechach za normalniho provozu, s verzi "T" a pri dodrzeni vsech predpisu nemuze nikdo nic, takze teoreticky pak jde jeste o tonaz gumy, Mozna u STK by se jim to nemuselo libit...

Kazdopadne zadneho policajta nebude zajimat co mam kde za nalepku... Klidne tam muzu mit santu klause :D a nikdy me nevazili auto ani nepatrali po jeho maximalni provozni rychlosti...

Ale lepit si na auto ze nepojedu vic nez 190 ve state kde na dalnici mohu vyvinout sneci rychlost 130 je postavene na hlavu.

Prece, pokud obuju tu srandovni rezervicku (kolecko od kocarku) take nikde nic nevylepuju a musim jet 80km/h...

Jasne ze osobne dbam na sve bezpeci a kupuju verzi H, spis mi slo o to ze teoreticky nemusim... Protoze guma do 130 musi vydrzet dvounasobek, to je stejne jako s tim vytahovym lanem...

Hlavne ale jsem vybiral gumu, ktera me nenecha ve stychu v modernim pojeti kralovny zimy coz je hlavne rozsolenej marast, naledi misto snehu a mokro...

Takze vzorek zasadne do "V" aby guma sedela v zatacce na mokru a pritom mela dobry zaber na snehu do kopce... Coz finove zvladaj dokonale.

MilanT  
Milan
2014-12-08 21:00:25

marqart: Souhlasím až na tvojí poslední větu.

Ta lana s vyšší zátěží se tam dávají záměrně kvůli bezpečnosti stejně tak jako ty si kupuješ gumu do 210 km/h na skutečnou rychlost 130 km/h. Pneumatika s vyšším rychlostním indexem má tužší dezénové bloky a směs v dezénových blocích a proto tě líp vede, neplave a nevlní se v bocích, tolik se nezahřívá. Bál bych se tedy tvrdit, že guma do 130 km/h musí vydržet dvojnásobek, tedy 260 km/h. Po pár mnutách při téhle rychlosti bych tu gumu přehřál a zdeformoval. A věřím tomu, že pneumatika s nižším rychlostním indexem je o něco málo přesnější v jízdních a brzdných reakcích při jakékoli rychlosti.

Jinak jak už jsem předeslal, souhlasím s tebou, že při našich rychlostech není praktického rozdílu mezi pneumatikama 190 a 210 km/h a nějaká nálepka je v tomhle případě jen nesmysl.

2014-12-08 21:37:52

milant: no o lanech bych se teda moc nerozvasnoval chvili jsem na vytazich delal a to cemu nekteri lide veri je fakt hodne velka vira :D Ten atest ty gumy proste ma nejakou rezervu... Dvounasobek jsem urcite utavil, ale rezervu ma... (Prispevek jsem upravil mezi tim nez jsi odpovedel)

Pri vyberu gumy jde v prvni rade o bezpecnost, spis mi prisly vtipny ty nalepky...

MilanT  
Milan
2014-12-08 21:56:29

marqart: Ta výtahová lana byl jen rychlý nápad a nešťastné přirovnání. Výtahem občas jedu ale nějak nevnímám, co mám nad sebou nebo jestli mě unese podlaha

S tou rezervní gumou máš pravdu a v rychlosti 130 bys jí tam poznal i bez nálepky. Máš pravdu, nálepky jsou vtipný asi jako když mi palubní počítač ukazuje, jakou rychlost mám zařadit. Tedy né mě, ale slyšel jsem takové zvěsti

2014-12-09 08:33:54

milant:

Já když chci pojmenovat nějakou opravdu velkou konstrukční rezervu, tak spíše než příklad součinitele bezpečnosti nosných lan výtahu, používám příměr "prezervativ na svíčku". Tomu možná rozumí i ten, kdo do výtahů nikdy nedělal.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6