Fórum - Téma


Zimní pneumatiky na SX4


Fórum SX4 I Zimní pneumatiky na SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I 1.6

107 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) při 4400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A VVT.


1  2  3  4  5 ......... 6

MilanT  
Milan
2014-12-09 09:26:35

plukovník: Nic není 100%. Ani když dáš dva na sebe.

Pozn. Aby nás někdo neobvinil z inkoherentnosti

2014-12-09 22:24:23

plukovník: Teda pánové myslím,že už jste trochu odbočili od tématu .I když pro někoho guma jako guma .

Než dvě gumy to je lepší raději jet nákladním výtahem třeba na pivo !

2014-12-10 12:00:53

milant: Ty nálepky jsou "stará známá" věc - jen jsem nikdy v praxi nezažil a ani od nikoho neslyšel, že by to policie nebo třeba technici na STK kontrolovali. Spíš je to jakási vyjímka potvrzující pravidlo a jedná se spíše o lobing výrobců a prodejců zimních pneumatik.

MilanT  
Milan
2014-12-10 12:35:48

certik: Třeba taková doba přijde. Zatím snad není PČR spojená online s registrem vozidel a tak na silnici neznají povolené rozměry a rychlostní limity pneu na autě. Možná se někdy v zimě podívají na označení M+S a to je tak všechno. Těžko budou dekódovat rychlostní a hmotnostní limity, když je nemají s čím porovnat.

No a na STK? Tam se snad pohybuji nad prohlížecím kanálem, kde jistě není souvislá vrstva sněhu a náledí a tak otázka - musím mít v zimním období v STK zimní pneumatiky?

2014-12-10 12:47:17

milant: Samozřejmě nemusíš - ba právě naopak - při teplotách okolo 10 stupňů, které byly skoro celou minulou zimu, jsou jednoznačně lepší letní pneu.

2014-12-11 07:31:09

milant:

Uvažuj opačně. Je nutné mít v letním období za každou cenu letní pneu?

Vzhledem k povinnosti TPMS u nových vozidel a s tím spojenými náklady (sada TPMS stojí totéž, co další sada pneu) a komplikacemi s každoročním dvojím přezouváním je racionálnější použití pouze "zimních" gum celoročně. A ať žádný chytrák neříká, že u průměrného uživatele automobilu ("s kloboukem" na hlavě) je jejich použití v létě nějak výrazně nebezpečnější, než klobouk a letní pneumatiky.

A i u zdivočelého jezdce jsou mnohem nebezpečnější tlumiče se sníženou účinností, což leckterý vůbec neřeší, přičemž zvýšené provozní náklady spojené s rychlejším opotřebením zimních gum při vyšších teplotách rozhodně nepřevýší zvýšené náklady při způsobu jízdy, spočívající v neustálém "hysterickém" předjíždění ostatních za každou cenu, jak to lze vidět na silnicích denodenně

P.S.

Chci zdůraznit (hlavně pro certíka), co znamená termín RACIONÁLNÍ Znamená to rozumný, vycházející z úvahy, rozumem odůvodněný , účelný, hospodárný.

2014-12-11 09:06:32

Použití zímních pneu jako celoroční je do jisté míry v pohodě. Sám jsem odjezdil toto léto na zimních, nakolik pneu měli vzorek 4 mm a na zimu byli již nevyhovující. Do jisté míry píšu proto, že zimní pneu mají měkčí směs (lamely na vzorku jsou střižené pro záběr na sněhu) a při vyšších teplotách vozovky se guma hůř odvaluje. Z pravidla zimní pneu jsou více hlučné a nakolik v zimním období jezdím pomaleji než v létě (max. např. do 100 km/h), tak v létě při rychlosti 130-150 km/h to je hluk pěknej. Co je však podstatnější, zimní pneumatiky při šířce gumy nad 195 většinou nemají podélný kanálek na vzorku gumy, což je jeden z nedostatků např. při aquaplaningu. Dobrá letní pneu by měla mít nejméně 2 kanálky. Proto zimní guma jezdí hůř na "vodě". Vždy je to o tom, kdo jak jezdí a kdo co očekává od pneu.

2014-12-11 09:46:11

elim_co:

Ano, vždy je to o tom, kdo jak jezdí a kdo co očekává od pneu a jak racionálně uvažuje.

Snad bych jen ještě dodal, že zimní pneumatika díky měkké směsi při vysokých letních teplotách (cca nad 30 stupňů) takzvaně "teče", čímž má o něco málo delší brzdnou dráhu. To lze ale ve většině případů eliminovat důsledným dodržováním odstupu od vepředu jedoucího vozidla tak jak to nařizuje zákon.

2014-12-11 11:19:12

plukovník: Ano, pro důchodce, který najede 3 až 5 tis. km za rok - většinou objížděním supermarketů a naháněním "akčních cen" - je jistě racionálnější používat celoročně zimní pneu - bez nákladů na přezouvání a léto "přežít" s trochu sníženým komfortem. Při nájezdu 15 tis. km za rok a více se již přezouvat vyplatí kvůli zvýšené spotřebě paliva - v případě GV je to asi půl litru na sto - takže pokud v "letním" období najedeš třeba 10 tis. km, teoreticky spálíš o 50 l paliva méně.

P.S. "letnim" obdobím myslím 7 až 8 měsíců v roce, kdy se teploty pohybují nad 7 stupňů

2014-12-11 11:43:59

certik:

Důchodce, jehož revírem jsou supermarkety a jehož tempo v nahánění "akčních cen" je vražedné, nepoužívá Grand Vitaru, jako certík, nýbrž tašku na kolečkách kdysi zvanou RVHP (ráno vyjedu-hovno přivezu), je mu jedno kolik najede a už vůbec ho nezajímá, kolik ušetří paliva...

2014-12-11 11:53:33

plukovník: Otázkou zůstává, jestli je možné "v létě" jezdit se zimní pneumatikou s nižším rychlostním indexem a s vylepenou nálepkou v zorném poli řidiče.

MilanT  
Milan
2014-12-11 12:03:56

elim_co + plukovník:

Vzhledem k mým žádným zkušenostem s aquaplaningem (nevjíždím vysokou rychlostí do kaluží) a bržděním v létě na zimních pneu, mám na vás dvě otázky:

1) Není zimní guma spíše konstruována pro rychlý odvod vody, břečky, sněhu díky těm do boku směřujícím lamelám? Mám pocit, že se ty lamely "zakousnou" do vody a vytlačí jí ven. Zatímco ty obvodové drážky letní gumy tu vodu v sobě "uzamknou", nikam do boku jí neodvedou a hrnou jí před sebou. A té hrnuté vody je stále víc a víc, až ta guma na tu vodu "vyskočí" a začne plavat.

2) Zimní guma sice při vyšších teplotách "teče", ale to je snad plus pro přilnavost a zvýšení valivého odporu, ne? Tudíž by se ta guma neměla jen tak lehce utrhnout a měla by brzdit lépe (pominu funkci ABS).

2014-12-11 12:04:10

certik:

V zorném poli řidiče nesmí být vylepeno nic, tedy ani žádná nálepka a je jedno s jakým indexem, nebo jinou sprosťárnou. Nesmí tam být ani nic pověšeno, jako například plyšová sovička, nebo plastová "céčka" a je úplně jedno jestli v létě, nebo v zimě a bez ohledu na značku typ, nebo míru nahuštění pneumatik...

A to ti garantuje plukovník, co za volantem automobilu i v sedle těžkého motocyklu, za necelých čtyřicet let absolvoval necelých třičtvrtě milionu km, aniž by kdy nosil na hlavě klobouk, kšiltovku, nebo papachu...

Milan:

ad 1) jsem stejného názoru, i v "zimě" je často více vody a břečky, než v "létě".

ad 2) delší brzdná dráha je můj subjektivní dojem po zkušenostech s jízdou na zimákách v létě. Pro větší zátěž za sucha a tepla je zřejmě lépe tvrdé... no ale popravdě řečeno, jak kdy...

2014-12-11 12:13:31

plukovník: Jako "ryzí teoretik" - kam tedy doporučuješ tu nálepkku vylepit???

2014-12-11 12:24:25

certik:

Já jsem tedy nikdy nepoužíval pneu s nižším limitem, který je snad podmíněn nějakou výjimkou a nálepkou, ale předpokládám, že všechny platné nálepky na sklo, ať už dálniční, emisních nebo parkovacích zón a jiné ptákoviny se vylepují výhradně do pravého horního, nebo dolního rohu předního skla, případně před zpětné zrcátko.

MilanT  
Milan
2014-12-11 12:24:59

certik: Osobně si myslím, že může být vylepena v zorném poli řidiče, ale nesmí omezovat výhled řidiče. Zorné pole vůbec nesouvisí s autem a s výhledem z auta. Zorné pole je část prostoru, kterou lze vidět okem dívajícím se nehybně vpřed. Předměty zobrazující se ve středu sítnice jsou nejostřejší, kdežto vidění okrajovými částmi sítnice je méně ostré.

Tudíž bych jí nalepil třeba do středu rychloměru - bude pak správně v zorném poli řidiče, ale nebude mi bránit ve výhledu z auta ven. V zorném poli mám třeba svojí manželku která poklimbává vedle na sedačce a navíc mi brání ve výhledu bočním oknem. Ale říkat jí to nebudu, aby se neurazila.

Další otázkou je vylepení dálniční známky. Ta je jak v zorném poli, tak mi i brání ve výhledu ven. Ovšem za deště se výhled ven zmenší jen na plochu stíranou stěrači. Babo, raď.

2014-12-11 12:32:46

milant:

Pojem "zorné pole řidiče" např. v souvislosti s možností legální opravy defektu předního skla, která se v této zóně nesmí nacházet, je plocha vymezená svislou rovinou se sluneční clonou na straně řidiče.

P.S.

Co se týče té poklimbávající manželky, bránící ve výhledu, tak to je závažný problém. Manželka ti je povinna při výjezdu na hlavní hlásit: vlevo dobrý - vpravo tanky

MilanT  
Milan
2014-12-11 12:45:19

plukovník: byly doby, kdy mi manželka hlásila i auta zleva na kruhovém objezdu, nakukovala pod volant na rychloměr a zařvala BACHA, když jsem se blížil k přechodu pro chodce...Ty doby jsou dávno minulé a už má zakázáno mluvit nejen za jízdy s řidičem. Když se jí subjektivně něco nelíbí, tak mi to dá najevo chycením se za madlo nad hlavou. Nad svojí hlavou

2014-12-11 12:50:02

milant:

Ty časy, kdy mně své pocity dávala za jízdy najevo chycením za madlo jsou bohužel již dávno pryč...

MilanT  
Milan
2014-12-11 12:53:36

plukovník: Chápu pocity tvého madla, ale zase už to téma směřuje někam jinam.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6