Fórum - Téma


životnost 4x4


Fórum SX4 I životnost 4x4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2014-08-05 11:04:22

Dobrý den,uvažuju o SX4. "Jedna pani povídala" že pohon 4X4 je po 100K zralý na GO? Těch lidí co do mě hučí je víc. Rozdělí se někdo se zkušeností? Díky

2014-08-05 11:33:27

kadluk:

Ta "jedna paní, co povídala", měla zřejmě na mysli pohon 4x4 s viskospojkou. Ta ale u SX4 není použita.

MilanT  
Milan
2014-08-05 14:11:38

kadluk: A nečetl jsi to náhodou taky na slovenském suzukiclubu? Tam psali o výdrži viskospojky 100k km, ale to se jednalo o Ignis. Pak se tam ještě psalo o nízké životnosti viskospojky u Swiftů.

A snad nebudu za žvanila, když napíšu, že SX4 má elektrodynamickou spojku ovládanou elektronicky.

2014-08-05 14:38:46

milant:

Jen malá technická.

Nikoliv elektrodynamickou, ale elektromagnetickou, vícelamelovou s násobičem přítlačné síly a navíc s ochranou proti nežádoucímu přehřátí

2014-08-05 16:33:06

milant: O tom Ignisu jsem četl Ale do mě se pustli folksvagon-schadevagoňáci pro které jiná,než koncernová značka neexistuje

MilanT  
Milan
2014-08-05 16:44:33

plukovník:

Já o přesném principu té spojky vím houbeles, ale domníval jsem se, že tam dochází k souhře a tudíž ovlivňování mechanického pohybu a (elektro)magnetického pole. Stejně jako u elektrodynamické brzdy, dynama, alternátoru, elektromotoru...Tudíž jsem to nazval elektrodynamikou.

Kdežto elektromagnetismus vyjadřuje vztah pouze mezi elektrickým proudem a magnetickým polem.

Prostě a jednoduše:

Elektromagnetismus = vzájemná souvislost elektřiny a magnetismu

Elektrodynamika = vzájemná souvislost elektromagnetického pole a mechanického pohybu.

Upozorňuji na moje: "domníval jsem se". Asi možná pletu jabka s hruškama a elektrodynamika je věda a elektromagnetismus je fyzikální jev.

2014-08-05 16:58:26

milant: Já si elektromagnetickou spojku představuju podle jednoho stavoznaku ( přístroje na měření hladiny ) který se kdysi používal Na jedné straně elektromagnet a na druhé straně ,po oddělení nemagnetickým materiálem , jiný magnetický materiál na hřídeli. Otočí se ektromagnet -> otočí se hřídel... MOžná je to jinak

2014-08-05 17:20:30

milant:

Ten princip je v podstatě velmi jednoduchý. Stejný jako u běžného elektromagnetu, kdy se síla elektromagnetu tvořeného solenoidem a kovovým jádrem převádí na mechanický pohyb tohoto jádra. Toto jádro ve skutečnosti v tomto případě způsobuje přítlak lamel. Obecně by ale na vyvinutí této přítlačné síly byl potřeba při napětí 12 V příliš velký budící proud, jaký by řídící elektronika nezvládla. Proto je zde použit důmyslný mechanický násobič přítlačné síly lamel s kuličkou a vačkou. Funguje to v podstatě na podobném principu jako posilovač brzd, jenom namísto podtlaku sání je zde využita kinetická energie rotujícího kardanu. Celý komplet této spojky je velmi náročný na přesnost výroby a kvalitu materiálu a proto cena originálního dílu "připomíná drahotu".

MilanT  
Milan
2014-08-05 17:50:37

Pánové, díky za reakce a odpovědi. Princip je tedy jednoduchý a připomína drahotu. No, do 3 průměrných měsíčních platů v ČR (3 x 26600,- = 79800,-) bych se vešel, ne? Když jsem přišel z vojny, tak kočárek Liberta nás stál moje 3 měsíční platy. To byla drahota, dneska je to sranda. Ale s cenou šla dolu i kvalita. Dneska koupíte kočárek za půlku platu a nevydrží vám do doby, než dítě začne chodit.

Ale zpátky k mezinápravové spojce SX4. No, tohle fórum by mohlo být aktivnější. SX4 4x4 nás tady má zaregistrováno jen 13. Z toho jsme 4 co si tady vedeme servisní knížku a s deníkem spotřeby jsme tu s Romanem jenom sami dva. Takže ani nemůžeš zjistit počet najetých km u ostatních a třeba jim položit dotaz přes soukromé vzkazy. Já můžu co nejmíň povídat, mám najeto 4000 km a o tom, že mám 4x4 ani pořádně nevím.

Jinak k tomu VW-Ďas Auto Šáde - každá liška chválí svůj ocas. Osobně jsem volil i-AWD SX4 než viskózní spojku Haldex u pohřebního vozu Yeti za půl mega.

2014-08-05 19:14:10

milant:

Do těch třech měsíčních platů by ses určitě vešel. A hned dvakrát. V případě kardanu dokonce čtyřikrát.

P.S.

Jednoduché viskozní spojky použité u vozidel Ignis, nebo Swift ve verzích 4x4 mají pramálo společného s klasickým Haldexem, který sice také využívá hydraulické tření, ale pracuje na úplně jiném principu.

MilanT  
Milan
2014-08-05 19:31:12

plukovník: Dá se tedy říct, že Haldex (nevímužkolikátéverze) je elektrohydraulická spojka?

2014-08-05 19:41:47

milant: Jako Lišák si neodpustím pochválit svůj ocas se skutečně trvalým náhonem 4x4,že systém elektromagnetické spojky u sx4 neb, haldex, zústane vždy jen přiřazovaným systémem a vlastně v principu funkce sic s odlišným přístupem ,ale vlastně se stejným výsledkem a opotřebovává se ,to je jasné / i z limitu tažení /a je jakýmsi kurvítkem životnosti pohonu a je jedno,jestli limit je 100.tis km nebo 120tis km , v každém případě problém pro kupujícího ojetý vůz a nákladů na provoz,což prvomajitele vozu zajímat nemusí, a skutečně ujeté km jsou ve hvězdách ....

  • - nutno podotknout ,že subaru imprez z rv.93 MT tzn první rok výroby - mají možná mrtvé viskospojky ,ale s najetými 500.000km mají i nadále trvalý a funkční náhon všech 4 kol , a kdo má kliku má najeto jen 250tis km má fční bypass visko spojku ...

Plus je u on demand =přiřazovaných --- říká o sobě každý výrobce takového systemu -že šetří spotřebu při nepotřebě náhonu všech čtyř.... , minus je TO hlavní -není to, a nikdy nebude trvalý 4x4 pohon s mezinápravovým diff např s torsen mezinápravovým diff ,a a a s tím spojenými jízdními vlastnostmi skutečné čtyřkolky 50-50 , Dal jsem 2hod s STI 2015 mám o 2kg míň a prdelej bych štípnul dvojku drát, kujva to je o čtyřkolce - ....a stejná projetá trasa je jiná při nastavení 60-40 a 40-60

2014-08-05 20:24:54

milant: čerpadlo potřebuje pohon=tzn elektriku tzn ANO čerpadlo je unavitelné elektrické - přitlačuji-spojuji něco olejem který tlakuju tzn tlaková čerpadla ,a elektrika ...vyhodnocení a tlak oleje z čerpadel dle řídící jednotky vyhodnocující otáčky primárně hnaných kol přední nápravy v generacích pouze vylepšen o stav nastavení plynového pedálu=tj požadavku na zrychlení , rychlosti ,atd

2014-08-16 22:38:45

Zdravím všechny účastníky tohoto fora.

Od listopadu 2013 jsem majitelem SX čtyřky 4x4 a i poctivým čtenářem tohoto fora které mi již několikrát poskytlo užitečné informace. Registruji se až nyní,po nějakém tom najetém kilometru s tímto vozítkem a hlavně po přečtení příspěvku Milana T,že SX4 4x4 na tomto foru je zaregistrováno jen 13.

Takže k autu. Potřeboval jsem auto s pohonem 4x4 kvůli celoročnímu ježdění na chatu se špatnou příjezdovou cestou (cca 400m vyjeté koleje,bahno,stoupání a v zimě led a sníh) a kvůli zimním dovoleným na horách. Před SXčtyřkou jsem měl Fusiona 1.4TDCI. tohle auto bych asi nikdy neprodával ale bohužel neměl 4x4 takže ten úsek k chalupě někdy na ledě nebo hodně sněhu prostě nedal a nasazovat pokaždé řetězy na pár metrů….

Po dlouhém rozhodování jehož popisem tu nebudu zdržovat,zvítězila modrá SX4 4x4 1.6 79kW r.v. 2008 s 96tis km. Koupena v autosalonu Suzuki jehož majitel ji měnil za S-crose.

Vzal jsem ji hned, i když jsem samozřejmě objevil pár kosmetických vad.No ale je to přece ježděné auto,tak se to dá očekávat. Ostatní co se dá zjistit za hodinu : zkušební jízda,chod motoru,řazení,brzdy,mezery mezi díly karoserie,prohlídka podvozku na zvedáku vše OK.

Po pár dnech jsem zjistil že Suzinu mělo nějaké autoprase, nebo to byl služebák někde u truhlářů. Tento zamaskovaný bordel jsem ale dokázal za pár hodin zlikvidovad, takže nadšení z auta mi to nevzalo.Bohužel se ale objevilo pár věcí které nasvědčovali tomu,že autíčko dostalo zabrat i na špatných cestách a asi s pěknou zátěží (mělo závěs). Po ujetí cca 2 000km mi začala klouzat spojka,byla totálně spálená lamela = nová spojka. Při 98tis km je to opravdu brzo. Pak přišla na řadu přední náprava která na nerovnostech vydávala opravdu nepěkné zvuky. Takže nové stabiliz tyčky,silenbloby hlavního stabilizátoru a ramena. Hodně to pomohlo ale pořád mi tam něco klepe a nemůžu přijit co. ( prosím o radu)

Poslední nešvar je vrzání plastů po celém autě,hlavně palubka.Něco jsem odstranil ale ne vše,jeto dost nepříjemné.

Jinak je Suzina ham- ham. Na motor bez turba dokáže jet velice svižně,musí jít ovšem víc do otáček což mi dělalo ze začátku po přechodu z dízla problémi. Stále jsem jezdil na dva až dvaapůl tisíce.Ono jelo normálně,ale spotřeba mi šla nad 9 litrů a rozsvěcela se mi kontrolka motoru, což na diagnostice vyhodnotily jako nízkou účinnost katalizatoru,což mě opravdu vyděsilo. Na tomto foru jsem se ale dověděl že pako jsem já ne auto.Po nasazení svižnějšího tempa se kontrolka už neobjevila,spotřeba šla dolu (na 7,7 litru) a já si jízdu užívám. Pohon 4x4 jsem vzhledem k letošní zimě na chalupě moc nevyzkoušel. Na horách jsem ale kolem vánoc sníh ještě stihnul. Paráda,stoupání na Bramberk v jizerkách bez nejmenšího problému.Na režim auto i lok jsem to skusil několikrát i se zastavením na ledovém stoupání. Jenom na předek 2WD jsem to nedal,stejně jako koleba s Fabií.

Víc toho už psát asi nemá cenu,je to prostě auto které má své pro i proti.Svým způsobem je ale vyjimečné, jen třeba tím že ho na silnici poznáte už na dálku. Většina nových aut dnes, vypadá tak nějak stejně.

Pokud se mi podaří toto umístit na forum,tak děkuji za pozornost…….

2014-08-16 23:22:18

váca:

Možná by někoho zajímalo, kolik jsi za to dal.

2014-08-17 08:35:03

váca: Vítej skoro sousede von Isergebirge , ta sexyna je světlá modrá ,nebo tmavá ? je jich -Vás,tu na seweru v Jizerkách hodně....

Sx4 jeté a v dobrém stavu, je nedostatkové zboží, vloni jsem 2 měsíce sháněl pro známého, a nesehnal, nakonec si koupil sorento v automatu a brečí , rozbil to na prvním sněhu, a že ho bylo málo ,páč mu to "nebrzdilo motorem " automat,no....

U auta s r.v. ? se sto tisíci km je potřeba počítat s nějakou tou investicí ...základní otázka je samo za kolik to auto bylo...

něco jiného je 80-100tis Kč investice jistá a 120-140 investice běžná a 160-180 investice minimální ,přiznám, těch vozů ojetejch je tak málo, že ceny neumím, takže mne jistě někdo opraví

auto může mít najeto 100tis km za 3 roky, nebo 60 za 6let , já najel 49 za 4

Suma sum...je to lambda sonda, kat, a systém 4x4, spojka už je nová,/ což říká ,že s tím někdo tahal/ ...a to už víme co stojí za 70 i s prací a je to nový auto na dalších 100.......

Jinak teda Bramberk musí dát na sněhu fabka s dobrejma zimákama bez problemu , pravda zastavovat a rozjíždět se nic moc ..., ,až budeš mít v zimě chuť a bude sníh protáhnu tě se sexynou nahoru na tanvaldskej špičák, ale s pemprskama ,taky si je beru ,zvlášť dolu ,můžeš si to zkusit teď v létě ,v půlce dej jedničku a nepřeřazuj až nahoře , aspoň testneš tu novou spojku ...

2014-08-17 09:16:53

Tabulková cena ojeté Sexyny 1.6 4x4 r.v. 2008 v maximální výbavě (t.j. litá kola, automatická klima, kožený volant...) na konci roku 2013 byla 165 000,- Kč. Tak jestli jsi za ní dal méně, tak to považuj jako malý bonus na ty opravy.

MilanT  
Milan
2014-08-17 09:46:35

váca: Vítej v klubu a teď už je nás 17 s SX4 4x4

S klepáním přední nápravy ti neporadím, protože moje půlroční zkušenost s tím autem je malá a zatím se mi podobné "vady" vyhýbají nebo se spíš neprojevily. Tedy kromě takových blbinek jako byla drnčící skříňka před spolujezdcem, lehce poškrábatelné plasty, pár oděrek na laku, krátký zadní stěrač...Ale jak píšu, jsou to blbinky, které se dají samodomo odstranit. To auto mám rád, prostě vím, že sednu, nastartuju a bezpečně dojedu se spotřebou pod 7 litrů. A to vozím trvale namontovány příčníky a dost často jezdím s naloženým vozíkem. A rozhodně nejsem brzda provozu. Jen jsem se taky, jako ty, musel přeučit z nafťáka.

Se starší SX4 mám zkušenost zprostředkovanou od svého kolegy z práce. Letos v lednu zatoužll po S-Cross a tak dal SX4 protiúčtem. Měl tu samou co ty, i rok výroby sedí. Takže SX4 4x4 rok výroby 2008 a měl najeto poctivých 70 tisíc km. A taky to neměl jako leštěnku - chalupa v Orlických horách, tahání vozíku...Spojku měnil ve 40 tisících, protože jednou dostal záchvat dobromyslnosti a vytahoval někoho ze škarpy. Jinak s ní byl velice spokojen a kromě té spojky absolutně bez závad. Nechával jí tedy u Suzuki protiúčtem a "dostal" 165 tisíc Kč. Sledoval jsem osud toho auta na internetu a prodala se asi za měsíc za cenu 225 tisíc. Tedy aspoň taková cena byla vyhozená na internetu při platbě v hotovosti.

Píšeš, že paráda jízdní vlastnosti a to je hlavní. Ty kosmetické vady se dají odstranit, vyřešit nebo ignorovat.

Plasty nevržou jen v SX4, ale i v populárnějších značkách, stačí si najít pár informací na internetu.

Já s tím autem strašně rád jezdím, nádherný výhled díky vyššímu posezu, velká zpětná zrcátka, auto drží stopu jako kdyby jelo po kolejnicích, tichý motor, vynikající brzdy, přesný a krátky chod řadící páky, příjemné sedačky, nízká spotřeba...

Přeji ti hodně ujetých kilometrů bez závad a nehod. A přidej víc fotek

EDIT: Plukovník píše o kupní ceně 165 tisíc. To by byla fakt hodně slušná cena za plnéou výbavu. Já bych tu slušnou cenu za 6 let starou 4x4 posunul ještě výš na 200 tisíc.

2014-08-17 11:01:31

milant:

Právě proto, že píšu o tabulkové ceně pojišťoven, tak by mně docela zajímalo, kolik za to dal Váca.

Osobně jsem přesvědčen, že pod tuto cenu je prodáváno buď vozidlo vědomě se skrytou závadou, nebo bourané.

Pokud to není žádný fake, tak to opravdu málokdo prodává, spíše to přenechá dětem, nebo si to nechá jako další auto v rodině .

Nic to nemění na tom, že poslední čtyřkolky se daly nové pořídit v různých pochybných akcích již pod 350 000,-, kdežto na první generaci v roce 2008 v nejvyšší výbavě za rovných půl mega se na konkrétní barvu čekalo 6 měsíců

2014-08-17 12:08:51

Zdravím a díky za přijetí.

Bohužel skorosoused z jizerek nejsem.Jezdíme tam na vánoční dovolenou,jsem od Příbrami a tu chalupu mám na Slapech. Ten Bramberg skutečně vyjede i Fábka,ovšem loni těch pár dnů na ledě určitě ne.

Za Suzinu jsem dal 188 000 kč. A byl jsem pro ni v Mostě. V tu dobu před zimou moc na výběr nebylo,ovšem nelituji,jsem spokojen. Nějaké ty opravy byly,ale auto je v max výbavě super jede, jo a modrých (tmavě) opravdu moc nejezdí.

Nějaké fotky určitě přidám,ale později.Jsem na chalupě a foto mám doma v PC.


Odpovědět

1  2  3