Fórum - Téma


životnost 4x4


Fórum SX4 I životnost 4x4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2014-08-17 12:33:41

váca:

Ještě bys mohl přihodit informaci, za kolik ti dali do kupy tu spojku.

2014-08-17 13:13:38

Přesně to tedˇ nevím,mám účty doma. Dával jsem lamelu a přítlačák od Luku,ložisko bylo ok. Zítra přidám cifru.

Moc to ale nebylo.Dělal mi to kamarád,vy je na foru nazíváte stodoláři,je ale opravdu dobrej = 0 reklamací.

Tak za lamelu+přítlačák +práce jsem dal 7000 kč

milant: : Tak jsem přidal těch pár fotek. Zatím...... Váca

MilanT  
Milan
2014-08-20 06:55:12

váca: Díky (a určitě nejen za mě). Jak už jsem psal u mivejových fotek - tomuhle autu sluší všechny barvy, ale tahle modrá je nejhezčí. Pěkný auto.

2014-08-20 07:25:05

milant:

modrá je dobrá , původně jsem si totiž šel pro sx4 4x4 v tmavě modré-cat"s eye blue metalic , ale , u nás nedostupná barva - byla jen pro německo a prodávali ji i na slováči , a když nebyla a navíc napodzim 09 nebyly ještě sexyny v plné výbavě s esp /kotoučovými brzdami vzadu/, dopadlo to na GV...

ale ta modrá je hezká i na swišťovi

MilanT  
Milan
2014-08-20 07:55:45

instr:

Nevím, v jaké barvě máš GV, ale ta se nedělá v moc "divokých" barevných kombinacích, ne? Stříbrná, bronzová, bílá, hnědá, černá...? GV je pěkný auto, budí ve mně dojem svalnatýho borce. Pokukoval jsem po ní, ale pro moje potřeby je moc offroad a moc drahá.

Chtěl jsem SX4 taky v tmavě modré, ale když jsem jí viděl v té nové bizoní metalíze, tak nebylo o čem přemýšlet. Jen je na tom vidět každý chlup a kapka vody.

Ale modrá je dobrá a sluší nejen swišťovi, ale i té nové Fabii. I když....ale to už je tady OT a tak to hodím do vlákna o škodovkách a jiných "českých" autech.

2014-08-20 08:15:49

milant: GV jsem vzal, jaká byla -vínově červená,jak já říkal hasičská , na výběr tehdy nebylo, bohužel, byla to limited edition -o pár kousků výbavy víc oproti standardu-hlavně byla hned ...

gaia bronze=zlatá,ani bison braun ještě nebyly zelená taky ne , modrá už vůbec ...černá a stříbrná byly skladem u importera .... ta bizoní je pěkná ,na sluníčku se hodně metalicky leskne asi proto je na ní všechno vidět ....

2014-09-01 14:35:32

plukovník:

Dík za vysvětlení. Jenom je s podivem, že tu ještě nikoho a ani výrobce nenapadlo indikovat záběr elektromagnetu v režimu AUTO. Proud je elektromagnetem modulován proměnnou střídou a bylo by mnohem efektnější poznat záběr ECCD podle blikání ledky než až podle smradu. Jsou svorky elektromagnetu přístupné někde na svorkovnici? Tak trochu mi to připomíná nejrůznější regulátory teploty, které hrdě indikují nastavenou teplotu, ale o dosažené cudně mlčí.

2014-09-01 15:34:38

jogstr:

Teď trochu nerozumím tvé otázce.

Svorky kablíku od řídící jednotky 4WD jsou samozřejmě přístupné na solenoidu tělesa spojky.

Nevím ale jak to myslíš s tím hlídáním teploty. Spojka je v proměnlivém záběru jednak podle velikosti budícího proudu do solenoidu elektromagnetu a jednak v závislosti na skutečné diferenci prokluzu přední a zadní nápravy. Zjednodušeně řečeno, prokluz lamel spojky nastane až v okamžiku, kdy otáčky přední nápravy budou jiné, než zadní nápravy. V připadě že je auto na pevném povrchu a nedochází ani k prokluzu kol, nedostává se do prokluzu ani lamela spojky (tedy téměř) a tím pádem se nezahřívá.

Jiná situace nastane, pokud budeš třeba chtít vytahovat ze sněhové závěje svého zapadlého kamaráda na laně a dojde při tom k razantnímu protáčení jedné tvé nápravy vůči druhé. Pak bude namáhání a také prokluz mezinápravové spojky extrémní a ještě dříve, než ji čidlo přehřátí odpojí, tak ucítíš spáleninu spojky. Tím spíše, že máš ještě 4WD 1. generace s absencí ESP.

2014-09-01 16:37:43

Nechci hlídat teplotu, ale zejména v tom druhém případě, (ve sněhu nebo blátě) bych podle indikace záběru elektromagnetu zřejmě předešel nevhodnému režimu zatížení zadní nápravy a spojky. Podobně by to mohlo být zajímavé i při jízdě na náledí, kdy indikace záběru v režimu AUTO by mohla naznačit potřebu přejít do režimu LOOK (nemám ESP). Navíc v režimu AUTO ani nemám jistotu, zda vůbec ECCD funguje. Tu bych sice neměl ani indikací napětí na elektromagnetu, ale vyloučil bych aspoň závadu připojovací automatiky.

Vytahovat na laně ze závěje po zkušenostech nemíním ani kamaráda. To mi šlo tak u Miciny L300, ne u SX4. Zde je 4x4 vhodné tak pro kličkování v rozbředlém sněhu či blátě. Problémy jsem měl třeba při couvání ve sněhu, zdechne motor, auto přejde z LOOK do AUTO a jeden si toho hned nevšimne. Za ověření by ta indikace stála, ne ?

2014-09-01 17:03:03

jogstr:

Ono by to s tou indikací bylo dost těžko proveditelné, protože budící proud jde do elektromagnetu stále, jeho velikost řídí elektronika, ale není přímo úměrný hodnotě záběru té spojky. Spojka totiž hlídá rozdělení záběrového momentu na jednotlivé nápravy, tak jak jsou přijímány signály snímače otáček kol systému ABS. A je jedno, zda v režimu AUTO, nebo LOCK.

Režim LOCK totiž není pevná mezinápravová uzávěrka, jak si mnoho lidí (včetně dealerů) myslí, ale jedná se vlastně o modifikovaný režim AUTO, kdy jde na zadek minimálně 30% záběrového momentu a jinak podle prokluzu přední nápravy 30-50%.

Zatímco při zapnutém režimu AUTO jde podle prokluzu přední nápravy na zadek podle potřeby 0-50% záběrového momentu (ve skutečnosti ta nula jsou asi 2% , ale to je nepodstatné)

Pokud bys na přívod k solenoidu připojil např. automobilový osciloskop, tak bys zjistil, že nějaký ten signál je tam neustále. Obyčejným multimetrem naměříš hausnumera.

2014-09-01 17:12:10

plukovník:

Díky, začíná mně to zajímat, jsem elektronik tělem i duší. Kdepak jsou ta svorky prosím?

2014-09-01 17:29:02

jogstr:

Spojovací kabel je připojen na komplet spojky, je to ta válcová věc připevněná na zadní diferenciál ze které vychází kardan spojující tento komplet s rozvodovkou (ta je součástí převodovky)

Druhý konec kabelu vede do řídícího modulu 4WD a ten je umístěn za palubním počítačem.

Nic méně raději bych ti doporučoval jiný způsob jak krátit dlouhou chvíli, , nebo .

2014-09-01 18:10:49

plukovník:

Díky, stihnu vše, jsem už v důchodu...

2014-09-07 19:20:07

Zdravím, má nějaký vliv na životnost spojky (4x4) to když jezdím pořád na režim AUTO?

2014-09-08 14:48:35

pavel83:

Velmi nepatrný.

2014-09-09 10:28:16

pavel83: Na to by byla jasnější odpověď, pokud by byl indikován záběr zadní nápravy. Režim AUTO rozhodně pošetří hrabalům přední gumy a vylepší odpich, zejména proti svahu. Jestli zabírá i při brzdění či v zatáčkách pokud není ESP, to zatím nepoznám. V zimním provozu a na náledí, tam je zřejmý důvod.

2014-09-09 14:28:19

jogstr: Na to by byla jasnější odpověď koupit si vůz s trvalým náhonem na 4kola -kde je na dispeji znázorněn aktuální poměr rozdělení mezi přední a zadní nápravu - Toyota LandCruiser ,Subaru vyšší výbavy v manualu ...a , k čemu jako by mělo být u SX4 problikávání nějaké kontrolky 100x za minutu-přiřadil jsem uvolnil jsem u automaticky přiřazovaného pohonu 4x4 u SX4 ,u nejlevnější čtyřkolky na trhu -jen to , že by byla na displeji další "diskotéka"odvádějící pozornost řidiče a celkově by SX4 byla o to dražší

spokoj se s tím ,jak to je , a že to funguje, neb Toyyooota ti to ukáže za mega na displeji ,

mám to v autě , a fakt je to jeden z nejdůležitějších ukazatelů, hned za teplotou oleje, kompasovým směrem jízdy , nadmořskou výškou , a podobnými nesmysly...

SX4 je plně fční vůz s přiřaditelným pohonem všech 4 za téměř neadekvátní cenu , nesrovnatelně menší Subaru Justy J10-12 stála nová neskutečných 412-435.000,-Kč ....poloviční to auto, s mechanicky přiřaditelným pohonem , suzuki samurai v r.96/97 před Jimnym stál 456.000,- Kč - SX4 - sexyna je zázrak za tu cenu....

2014-09-09 16:08:28

instr: Na elektromagnet se přivádí střídově modulované napětí 12V, úměrně záběru. Takže jen najít ten drát a nerozpárat ranžír. Indikace za 5Kč, ledka a odpor. Vím o čem píšu!

2014-09-09 16:46:58

jogstr: Tak o tom ,co píšeš , už chvíli naprosto a skutečně nepochybuju čas v důchodu, jak sám uvádíš - máš -elektro erudice -o té nepochybuji - , jen mě udivuje, proč se zabýváš něčím tak zastaralým a nezapojíš PFD přes , - vskutku si z toho vytáhni vlastní kontrolní dráty , a spusť si kontrolního chrousta ,ať ti bliká ...

asi budeš velmi obohacen ....,

2014-09-09 19:27:51

to plukovník: yobrazuje se nějak ta spojka pžes obd zběrnici? objednat z číny obd blutooth modul a poštět si to na mobilu. Každopádně už na automat nejezdím. i nějaké procenta jsou procenta.


Odpovědět

1  2  3