Fórum - Téma


životnost 4x4


Fórum SX4 I životnost 4x4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2014-09-09 19:51:01

pavel83:

Řídící jednotka 4WD přes datovou linku připojena je, ale žádným modulem z Číny se do ní nedostaneš a už vůbec ne mobilem přes bluetooth. Nedostaneš se tam ani prostřednictvím běžně používané diagnostiky jako je VAG-COM. Jedině SUZUKI SDT to umí.

Ale nemá cenu toto řešit. Tento typ pohonu 4x4 je určen pro občasné vyproštění, nebo projetí úseku cesty za nepříznivých podmínek. Potom je jeho životnost srovnatelná s předpokládanou životností auta.

V případě, že by s tím chtěl někdo řádit v terénu, odejde to velmi, velmi rychle a je jedno jestli tam k tomu bude nějaká připojená barevná hudba. Spojka má hlídání teploty, a tento dohled za podmínek užívání, tak jak je doporučeno (viz předchozí odstavec), úplně stačí.

2014-09-12 09:16:49

plukovník: Tak už mám prostudovaný servisní manuál a mělo by to jít. Jenom kryt střední kapličky (palubního počítače) vzdoruje hmatům a chvatům. Nerad bych to poškodil, je tam nějaká finta pro odkrytování ? Díky

MilanT  
Milan
2014-09-12 10:17:20

jogstr: Místní manuál v ruštině - strana 233.

2014-09-12 11:16:52

milant: Díky, našel jsem to na konec i ve slovenském manuálu, jenom tam byl v elektrické části zavádějící obrázek, podle nějž by snad mělo stačit odejmout jenom horní kryt PP bez větrací mřížky. Teď je to jasné.

MilanT  
Milan
2015-02-25 08:19:25

Životnost 4x4? Tak tady zřejmě utrpěla nejen elektromagnetická spojka, ale i celé auto. Ale věřím, že ta spojka byla dostatečně chlazena.

2015-09-01 10:23:34

milant: + další podpora díky!

Po čase jsem se dostal k realizaci "monitoru chodu A4WD". Bohužel jsem pro testování nestihl náledí, jinak jsou poznatky velmi poučné. Pulzní napájení je jen pro přizpůsobení elektromagnetu, spojka zabírá sice přerušovaně ale vždy 50/50 a to při při rozjezdu, v zatáčkách i jízdě do kopce. Vše je obsaženo v podrobnější příloze:

http://site.bf534peyvesbb...s/A4WD%20Suzuki%20SX4.pdf

Pořídíte-li si "monitor" budete asi jezdit jinak.

2015-09-01 20:26:34

jogstr: jogstr: Ahoj,

prosím tě jsem asi kopyto, ale nemůžu se napinknout na tvůj odkaz. Docela by mě tato záležitost zajímala. Zkus mě nakopnout, nebo přílohu poslat jinak.

Díky moc

2015-09-02 10:18:59

winnehand: Kopyto jsem já, dal jsem tam bohužel url přístupné jen pro sebe. Už je opraveno.

2015-09-02 12:58:39

winnehand:

Docela by mě zajímalo, jestli se po přečtení tohoto "oběžníku" cítíš povznesenější, informovanější a spokojenější... + +

2015-09-02 13:46:01

plukovník: Nevidím důvod, proč bych se měl cítít povzneseněji a spokojeněji. Informací (užitečných a smysluplných se nebráním, ať jsou z jakéhokoli oboru). Pokud má někdo potřebu si pro sebe cokoli monitorovat a to z jakéhokoli důvodu, já mu v tom nebudu v nejmenším bránit. Studii o principu 4x4 u SX4 jsem si rád přečetl a jsem rád, že se s ní někdo takto ráčil zabývat, možná i kontrolka by se mi hodila (jen pro mou zvídavost). Rád vím o věcech, které používám možná o trochu víc než normální uživatel. Je to asi tak, jako když jsme si před lety cpali do Š120ítek batesty a různá jiná blikátka. Proč! Vždyť to jezdí. Takže jsem rád, že jeden z nás dal dohromady tento článek a hlavně ho nikomu nevnucoval. Je jen každého věc co si z toho vezme.

winnehand

2015-09-02 13:59:05

winnehand:

Zeptám se tedy jinak!

Je ten článek podle tebe užitečný a smysluplný (nebo alespoň trochu srozumitelný) ?

A co sis z něho vzal TY

Kupříkladu v souvislosti s názvem tohoto vlákna.

2015-09-02 14:22:28

plukovník: Vzhledem k tomu, že se živím oborem elektro a MaR, tak si troufnu říct, že je pro mě srozumitelný. Nevidím v rozebrání principu funkce 4x4 nějaký problém. A co sis vzal ty? Já ten článek nikomu nevnucuju. Když to někoho nezajímá, tak ať to nečte.

2015-09-02 14:52:23

winnehand:

Nevzal jsem si raději tak nějak celkem nic...

Možná proto abych toho zase nevěděl příliš mnoho, protože moje hlava není pátrací baloon.

A také proto, že měřící, regulační a zabezpečovací technika je mým oborem už čtyřicet let a konstrukci mezinápravové spojky jsem detailně rozebíral na tomto i slovenském fóru již asi před třemi lety.

2015-09-04 15:27:46

kadluk: Já mám najeto na SX4 4x4 111.000 km a žádný problém. Za celou dobu byla jedna jediná závada řešená v rámci záruky - tekl olej někde ze zadní nápravy. Na automatický režim jezdím stále.

2015-12-13 14:20:22

jogstr:

Díky za inspiraci pánové.

Sám sice SX4 nemam, ale pokukuju po nějaké, akorat ty peníze no...... Ted jezdim starším Justy 4x4 s vizko

Ale zajima mně celkově pohon 4x4 a jeho funkčnost, monitorování spínání spojky beru jako pozitivní....at z duvodu info o adhezi vozovky, ale i z duvodu že člověk ví jak se mu auto chová v dané chvíli.

Sám jsem taky elektronik, a líbí se mi váš přístup vylepšovat a zjišťovat.

Děkuji škoda že tam není i nějake schema na ten zpoždovací obvod a stavbu.

Pro mně je to ale stejně zatím bezpředmětné (bez auta)


Odpovědět

1  2  3