Fórum - Téma


Životnost Spojky GTI


Fórum Swift III Životnost Spojky GTI

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2

2010-05-10 21:01:05

Čau.Mám swifta GTi 94.JE v super stavu original plechy bez koroze.Má najeto 148 000km.poctivejch (má servisku).A začla mi klouzat spojka.Budu ji muset vyměnit.Neví někdo ze skušenosti jaká je průměrná životnost spojky ? nechci kupovat uplne novou ale dát tam od známýho jeho,co má najeto 80 000.Doufám že se neliší swoftová spojka od Gti spojky.Díky za rady :D

2010-05-10 21:06:07

To záleží na řidiči, ale dávat starou spojku???????hmmm nevím

2010-05-10 21:09:29

já jesi je 150 000 normální nemam vůbec odhad kolik taková životnost spojek je.Já to auto koupil a jezdil sem s tim opatrně najel sem asi 10 000 sám na ni

2010-05-10 21:17:05

fakt záleží na člověku, nevím a neznám tvůj styl jízdy (držení nohy na spojce....rozjíždění, řazení), ale vim že lamela vydrží i 300tis. km.....já třeba jsem čuně a vydrží mi spojka 50tis. km

2010-05-10 21:20:58

životnost spojky se snad zprůměrovat ani moc nedá,opravdu to záleží na řidiči,někdo při stání na červenou vyřadí,někdo zas celou dobu drží spojku a má zařazeno,je spousta faktorů,který tu spojku ovlivňujou.Dávat použitou spojku !?To nemyslíš vážně viď,zvlášť když máš autíčko v tak zachovalém stavu,kdybys měl nějakej vrak,tak budiš,ale když výměna spojky,tak jedině za novou

2010-05-10 21:29:26

ok.a musím měnit celou sadu nebo stačí lamela a ložisko? nebo se to prostě dělá vše najednou.Myslel sem že přítlačák něco vydrží

2010-05-10 21:35:11

jistota je celej SET.....přítlačák, lamela, ložisko a u některých modelů( nééé suzuki) i ovládací páka, kromě teda modelu SWIFT 06 a sedan SEXY4 07r.v. tam je spojka hydraulická a zlobila páč brečela....loužičky nechávala

2010-05-10 22:09:29

jj,jistota je radši vyměnit celej set,vyměníš třebas jen lamelu s ložiskem a za 1000km budeš muset sundávat převodovku kvůli zbytku,radši vyměň všechno,aspoň si ty nový věci do sebe líp sednou ,spojka je jedna z věcí,na které bych rozhodně nešetřil

2010-05-10 22:20:15

oukej diky vam hoši

2010-05-11 06:55:37

ja vymenila jen vadnou lamelu a k tomu samoshrejme lozisko bez diskuze a radila sme jak s novym:P je to uspora 2tis a da se to, kdyz nekdo pritlacak prohledne a rekne, ze yb ho byla skoda...u mne to tak bylo:)

Jinak...saakra von nekdo na spojce stoji na krizovatce??bo do kopce kdyz je kolona???Fuuuj njn...

Lepsi kdyz mas penize je dat sadu, ale pokud neni pritlac. spatny vydrzi(dle mne)

2010-05-11 08:27:04

dá se to tak udělat s tim přítlačákem,hodně lidí to tak i dělá,ale já osobně na takovéhle věci šetřit nebudu,radši vyměnim komplet ,zatim mám teda se s stříbrňákem latítáno 120000km a spojka stále v pohodě(musim zaklepat na dřevo).Jo Jani,taky jsem si myslel,že to snad ani nikdo nedělá,ale z mých známých,kteří mě kdy vezli,a že jich pár bylo,to dělal skoro každej ,děs běs

2010-05-11 10:25:36

tak vzdy je lepsi novy..ale zalezi an moznostech no:P

Stani na spojce=trha mi srdce, snad neni mozny, ja kdyz ji 3 sec drzim zbytecne tak mam pocit(neni to tak) že už smrdí

2010-05-11 10:33:49

ma pravdu ta zena i kdyz poposkakuju v kolone tak porad vyrazuju. jezdil sem s jednou starsi zenskou a ta kdyby mohla tak ma spojku seslaplpu porad ja ji to porad rikal ale nedala si rict. jednou sme prijeli na benzinku pred nama nekdo zacal tankovat a ona suverene za jedna a cekala na spojce az odjede tehdy sem to vzdal...

2010-05-11 12:41:19

Stáním na spojce nerychtuješ lamelu, ale vypínací ložisko.Přítlačák se měnit nemusí, pokud na něm není viditelné poškození, nebo opotřebení třecí plochy.Repasuje se i lamela, pokud nehází a nejsou rozžvejkaný pružiny, případně vyčochtanej tisícihran.Pak je repas lamely za 600, dá se nový ložisko (třeba ignác ložiko neměnil nikdy) a to je veškerá investice.Chce to rozumný posouzení.Neříkám matlat to ze šrotu, ale zas je zbytečný dávat novej přítlak, když starej je takřka netknutej jen proto, že na spojce nebudu šetřit.Do káry se dá utopit kaček, až to neni hezký.Proto sypat zbytečně mi přijde kontrapoduktivní..

2010-05-11 13:44:07

No co já sem měnil spojky na Swiftech tak to bylo většinou u těch 150 tis je to tím že ty auta jezdí většinou v městským provozu takže spojka víc trpí ale pokud se autem jezdí z větší části mimo město tak není problém na spojku nalítat 300tis plus .Přítlačák taky většinou nechám záleží jak vypadá a hlavně kolik má zákazník pěněz

2010-05-11 15:15:50

Já mám na svým 600km přes 200 000 tis a zatím klídek.Zřejmě to měl přede mnou slušnej sasák a necoural s tim imrvére po městě.. Město je hrob pro spojky.Zlatý automaty..

2010-05-11 21:11:18

óóó taky bych rač AT

2010-05-14 07:16:05

ještě otázka.Musí se sundavat celej motor když se meni spojka? de o to jesi si to udelam sam nebo to mam dát radši známýmu.Na škodovce 120 to šlo v poho :D

2010-05-14 10:22:56

Jednodužší je sundat převodovku

2010-05-14 12:36:34

ok :P


Odpovědět

1  2