Fórum - Téma


Zkouška ovladače pohonných náprav


Fórum Grand Vitara III Zkouška ovladače pohonných náprav

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2015-11-29 18:57:40

Zdravím zkušenné Suzukisty a mám jeden problém - Uvažuji o koupi Grand vitary III ( ročník výroby cca 2008 - 2010) Otázka zní - Jak vyzkouším při koupi buď v autobazaru nebo i u přímého prodejce všechny funkce otočného ovladače pohonu náprav ? Myslím jako, že to opravdu funguje. Děkuji za radu.

2015-11-29 20:56:19

jarda52: To jde jednoduše. U 4h se nepozná nic, to je standartní režim. Když zkoušíš 4H LOCK tak po otočení se ti rozsvítí kontrolka a když auto zkusíš např při zatáčení, tak budeš cítit, že se auto jakoby pere, a bude ti prokluzovat zadní vnitřní kolo. No a 4L LOCK je to samý jako 4H LOCK, akorát máš krátký převody což taky poznáš při jízdě, že je jednička hrozně pomalá. Na přístrojovce se ti s Lkem rozsvítí další kontrolka. Režim N jsem nikdy nezkoušel, ale teoreticky by to na něj nemělo vubec jet. Ještě k tomu zkoušení režimů LOCK. Nedělá tomu dobře když se to dělá na asfaltu nebo na betonu, ikdyž na chvíli by se tomu nemělo stát nic. Doufám že jsem poradil. Přeji štastný kup, vybráno máš dobře

mcz
Martin
2015-11-30 07:04:08

Zkousel jsem to stejne jak si popsal, minuly tyden jsem kupoval

Nech si proverit auto v servisu kam jezdilo na servis, jiny origo suzuki zjisti jen ze to pravidelne jezdilo na kontroly ale uz nevi co se treba opravovalo po nehode atd. Aspon ja mel takovou zkusenos

2015-11-30 08:52:21

mtreitinger: Děkuji za radu a jinak to , že se auto jakoby pere, to jako půjde hůře zatáčet , nebo to bude klást větší odpor volantu ? Jestli tomu dobře rozumím, tak zabírají jen tři kola ? Tam není žádná uzávěrka diferenciálu, aby všechna kola zabírala současně ?

Ještě bych se chtěl zeptat na názor na volbu motoru. Jak jsem četl různé recenze a testy, tak píšou, že nejlepší motor ( benzín) je 2,4 VVT Ten 2,0 že není tak dobrý, že si bere více oleje a nevyjadřovali se k němu moc dobře. Naftu nechci, tak moc na výběr nemám. Má někdo ze zkušených jiný názor ?

2015-11-30 14:05:33

jarda52: Měl jsem 10 let GV 2005 s 2.0 benzinem. Zcela bez problémů.. ale ty více honěné, či méně šetrně jeté rády olej..

I s vypnutým motorem uslyšíš funkci systému 4WD.. 4H lock, cvakne to, 4L lock, cvakne to v rozvodovce víc.

Test se dá dělat i na rovině a asfaltu. bez zatáčení. Při jízdě dáš 4H lock, mělo by to sepnout okamžitě a svítit 4H lock.. maximálně stačí trochu přidat a ubrat.

Když pod plynem dáš z 4Hlock na 4H tak ti to bude blikat ale nevyřadí se.. opět je potřeba ubrat a přidat plyn (když funguje mezinápravová převodovka dobře, tak nedovolí řazení pod zátěží - se zuby v záběru).

4L lock otestuješ jednoduše, za stání se zmáčknutou spojkou a brzdou to půjde přeřadit, to že funguje poznáš podle toho že auto pomjede pomalu (jednička cca 5-10km h, při pětce max jako na dvojku).

Při využití přídavné převodovky/uzávěrky nesmí být slyšet žádný hluk. Tj. žádny zvuk jako při zpátečce.

Neutrál se vyplatí taky vyzkoušet, opět spojka, brzda.. držet zamáčknout volič a držet cca 5 sekund úplně v levo na čárce.. až začne blikat N a pak pustit.. dojde k přeřazení na neutrál. Pak můžeš vyzkoušet i to jaké zvuky vydává hlavní převodovka na všech rychlostech a otáčkách.

Přeji šťastnou ruku při výběru.

Vašek

2015-12-01 21:24:40

vagojan: Díky za hodnotné rady. Snad se mi povede vybrat něco slušného.


Odpovědět