Fórum - Téma


Zle startuje 1.9 ddis 07


Fórum SX4 I Zle startuje 1.9 ddis 07

Informace o modelu: Suzuki SX4 I



2015-09-10 14:23:51

Caute mozno budete vediet poradit, mam sx4 2007 1.9 ddis a zle mi startuje. Niekedy sa podari nastartovat na prvy krat ale toci moc dlho (aj to iba malo kedy) a niekedy nastartujem az na 10-ty krat. Povacsine sa mi podari nastartovat tak na 3-4x. Stretli ste sa uz s tymto niekto? za vsetky rady dakujem.

MilanT  
Milan
2015-09-10 14:52:56

branciba: Žhavení funguje?

2015-09-10 14:56:18

kontrolka svieti a zhasne ako ma. a zhavenie nezapina nahodou iba pri urcitych stupnoch? lebo robilo mi to aj ked bolo vonku +42

MilanT  
Milan
2015-09-10 15:04:07

branciba: K samovznícení palivové směsi dochází při teplotách kolem 750°C. Takže nějakých +42°C venkovní teploty je směšných a potřebuješ mít funkční žhavení a hlavně funkční žhavící svíčky i kdyby bylo venku 50 ve stínu.

2015-09-10 15:08:03

aha no a daju sa nejako zhavice odtestovat ci funguju aby som to nemusel riesit stylom pokus-omyl? lebo to uz pri najazde 283tisic km mozu byt aj vstreky cerpadlo no proste hoc co. Ono vpodstate ked startujem tak akoby tocilo naprazno (ako ked na benzine neodpali sviecka zmes).

MilanT  
Milan
2015-09-10 17:26:41

branciba:

Dají se otestovat bez demontáže z motoru.

První metoda je klešťovým ampérmetrem - https://www.ngk.de/cz/tec...icich-svicek-ale-spravne/

Druhá metoda je změření jejich odporu ohmetrem. Z koncového připojení odšroubuješ matky, sundáš přívodní kabel a změříš odpor mezi kostrou motoru a tím středem žhavící svíčky. Už je to dávno co jsem to takhle kontroloval u svého starého nafťáku a tak si nepamatuju, kolik ten odpor byl. Pokud ale naměříš stejný odpor u všech svíček, tak jsou pravděpodobně v pohodě.

Když budeš hledat na internetu, tak tam ty kontrolní metody najdeš.

2015-09-10 17:41:06

branciba: Pokud to dělá hlavně po delším stání (přes noc), může to být padáním nafty (netěsnící přepady či netěsnost jinde). Mám zkušenost na jiným autě (motor HDi) se špatným startováním. Pak začla téct nafta a po výměně těsnění na přepadech startuje na první otočení. Má ddis ten pumpovací balónek na naftu?

MilanT  
Milan
2015-09-10 18:03:06

jaski: No jasně Martine, to může být taky příčina. Pokud je v háji ten zpětný ventilek, který je u toho balonku...Zrovna minulý týden jsme se synem měnili palivový filtr u dieselu. Když bylo hotovo, tak jsem startoval a startoval....a nic. Pak jsem si, blbec, uvědomil, že jsem nenapumpoval naftu.

2015-09-10 18:11:17

No ja vobec netusim ci to nejaku pumpu ma. Ci uz balon alebo co. Naozaj netusim. Nevie nahodou niekto?

MilanT  
Milan
2015-09-10 18:22:26

branciba: Balonek proti padání nafty. Našel jsem tenhle (je pro vozy Fiat a tak by mohl být i v SX4) - http://www.hamar.cz/cs/pa...m-4019-8033989010465.html

Měl by být v motorovém prostoru na přívodu paliva a hlavně v nějakém přístupném místě (musíš se k němu dostat rukou).

2015-09-10 18:24:54

Idem to pozriet

2015-09-10 18:30:06

No bud som slepy alebo to tam nieje.

2015-09-10 18:53:22

branciba: Ani nikde pod krytem? Zase je pravda, že ne každý auto ho má. Občas si to tam lidi dodělávaj. Nicméně ddis jsem nikdy ani neviděl, takže ode mě jen teoretické rady a zkušenosti z jiného motoru (i když je to všechno skoro stejný) .

2015-09-10 18:57:13

No pod kryt som nepozeral nakolko nemam zo sebou golu. cize nemusi to mat hej? Ale malo by to mat aspon nejaky spatny ventil koli padaniu nafty nie?

2015-09-10 19:00:27

branciba: Ventil určitě. Pokud máš na vedení nafty průhledné hadičky, tak se na ně třeba po chcípnutí auta zkus podívat, jestli v nich necestujou bublinky (nětesnost a přisávání vzduchu). Nafta cítit neni?

2015-09-10 19:17:35

Hadicky mam cierne. A mne to nechcipne pne to nechce nastartovat

A najhorsie je ze ani v suzuki v servise mi nevedia pocedat co to moze byt. Povedali mi ze to mozu riesit stylom pokus omyl. A to bude strasna palka. Mam taky pocit ze asi jediny mam take kazove suzuki

2015-09-10 19:25:23

branciba: Myšleno po chcípnutí, jako že chcípneš motor klíčkem (ne že to chcípá). Zkusil bych prvně ty svíčky a pak bych se zaměřil na to padání nafty, případně tam dobastlil ten balónek a poznáš to hned (pokud neni někde pod krytem).

MilanT  
Milan
2015-09-10 19:46:27

branciba: Koukám, že na "Slovensku" ti satanokky taky radí žhavící svíčky nebo zanesený EGR ventil. Tak s tím druhým ti neporadím.

Snad se tu objeví nějaký znalec toho italského nafťáku aby ti poradil. Divím se, že ti neumí (nechtějí) poradit v autorizovaném servisu.

2015-09-10 19:56:29

Vedia mi urcite pomoct ale oni najpr vymenia vstreky jeden stoji v autorizaku 500eur a potom ostatne veci a dostanem sa na taku sumu ze ani auto nema taki hodnotu.

No to hej supol som to aj tam snad sa niekde dopatram k rieseniu. Ja len dufam ze to nebudu vstreky alebo cerpadlo

2016-05-14 10:05:51

branciba: Jak jste vlastne dopadl s tim startovanim?


Odpovědět