Fórum - Téma


žlta kontrolka


Fórum Swift IV žlta kontrolka

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2010-02-26 09:28:37

Stale mi svieti žlta kontrolka vizera to ako agregat alebo prevodovka ,je druha v poradi z prava .Mam Swifta ročnik 03 objem je 1liter. nevie mi niekto poradiť v čom je chyba?

2010-02-28 11:15:41

Pokud je to ta kontrolka co myslím a která má asi zobrazovat motor tak by to měla být kontrolka palivového a emisního systému motoru. Mělo by to mít něco společného s řízením vstřikování u motoru. Kamarádovi u Mazdy třeba tahle kontrolka svítila, když měl v háji lambdasondu. Lambdasondu mu vyměnili a za chvíli to svítilo zase a nakonec mu pak měnili i katalyzátor. Auto mu normálně jezdilo i se svítící kontrolkou, ale může mít třeba vyšší emise nebo třeba vyšší spotřebu. Myslím že u Suzuki to bude podobné. Asi by to chtělo udělat diagnostiku motoru.

2010-02-28 12:12:49

Je to kontrolka check engine ,buď do Suzuki na tech1-2, nebo ti poradí Hill jak závadu vyblikat, má někde odkaz na návod, zkusím ho najít

http://www.jablkon.cz/swift/

2010-02-28 16:20:34

Ano je to kontrolka Check Engine, Výriešilo sa to tak: Zapol som zapalovanie,potom som odpojil minusovy pol od akumulatora a počkal asi 3minuty . Medzi tym som vyčistil aj vzduchovy filter aby som sa nenudil. Pred zapojenim minusovej svorky , som vytiahol kluč zo štartovacej skrinky. Po naštartovani je všetko OK .

2010-02-28 16:28:05

tak aspoň víš že závada byla sporadická, ale zkusil bych ještě zkušební jízdou aby se nerozsvítila jen u ohřátého motoru, jinak Suzuka respektive ECU má výhodu, že i po výměně dílu který je monitorován řídící jednotkou, tak se vymaže závada sama

2010-05-27 09:29:07

Zase mi svieti /Check engine/. Po resetovani /odpojenie -polu akumulatora/ nesvieti, ale potom zase začne svietit ked dusim motor a potom svieti vždy. Co s tym . Poradte.

2010-05-27 12:21:23

Mne to robila lambda sonda. Vymenil som ju a je pokoj.

2010-05-28 16:33:32

Mam nabehanych 80000 km,mysliš ,že to môže byt lambda sonda. Najlepšie by bolo ist do Suzuky servis,až na tu sumu 87Eur cena diagnostiky .Co stoji ta lambda sonda?

2010-05-28 17:02:21

1000+

2010-05-28 17:05:14

Cena lambda sondy Bosch tak 2-3 000,- Kč, vydržet by měla více jak těch 80 000 km. Než kupovat novou, raději sehnat někoho, kdo udělá diagnostiku za slušnou cenu.

Zkontrolovat funkci lambda sondy lze i pomocí scaneru a to by tolik stát nemělo. Nějaký ortodoxní automobilový kutil co ho vlastní, by ti to udělal určitě klidně zadarmo.

2010-05-28 17:22:37

Tak přesně je to 2 724,- Kč, za univerzální lambda sondu Bosch.

Zkontroluj si kablíky co jdou k lambda sondě, jestli nejsou okousané od kuny. Oni ty kurvy chlupaté jdou rádi po zahřátém motoru a brzdách hlavně u auta, které je odstavené s horkým motorem ve večerních hodinách, a to i ve městě. Lambda je jedno z míst, co se jim líbí.

2010-05-28 21:24:06

kyslíkovou sondu bych volil originál, univerzál sondy zlobijou

2010-05-28 23:16:19

To je sice pravda, ale přímý originál DENSO už stojí 4212,- Kč a od jiných značek se to může vyšplhat klidně až na 8 000,- a navíc se to dá neodbornou manipulací při montáži velice dobře zkurvit.

2010-05-29 13:01:08

tak tak, originál se pohybuje 4200-4500kč a nezkurvíš ji, páč je i s originál konektorem

jozotom: to si děláš prdel 87eur........ty woe kde to chtějí????

2010-05-29 17:31:11

A což takhle, když ji nějaký nýmand osahá na její aktivní části, párkrát mu upadne na zem a pak ji zašroubuje natvrdo, takže se mu zapeče v závitu, nebo závit před montáží namaže nějakým sajrajtem, namísto speciální hmotou na lambda sondy?

2010-05-29 17:40:14

no jóó, já myslel zapojení, ale tak zas předpokládám, že tu takovej nikdo nejni aby toto zkurvil

2010-05-29 18:32:59

Kdyby na mně chtěl někdo 87 € za běžnou diagnostiku, tak bych ho kopnul do hlavy. Za tu cenu by musel kompletně přeprogramovat jednotku, pozměnit údaje tachometru a nevím co ještě. Diagnostiku takového prdu jako je ta sonda si udělám sám.

2010-05-29 21:39:44

Odpoved Servisu:

Dobrý deň.

Napojenie na diagnostiku v našom servise stojí 83 eur.

S pozdravom ACK Auto s.r.o

Hill  
Jaroslav
2010-05-30 08:09:49

Tak moment: když samotné "napojenie" stojí 83€, kolik teda stojí samotná diagnostika sondy a kolik je poplatek za zastavení na dvoře servisu, třeba i bez DPH, aby to s námi nešvihlo?

Na ověření, zda sonda funguje, stačí voltmetr s rozsahem 1V a vysokým vstupním odporem, nejlépe ručkový, protože na digitálním se "houpání" napětí sondy nemusí ani dát odečíst. Ještě lepší variantou je jednoúčelový indikátor s páskem LEDek, reaguje rychleji, než ručkové měřidlo, a trvale, ne jen v okamžiku vzorkování, jako digitální měřák.

Při regulaci se totiž na lambdasondě musí za chodu motoru měnit napětí zhruba 0,1-0,9V. Za jízdy v ustáleném stavu musí stále "houpat" kolem 0,5V, jen při zašlápnutí plynu nebo uvolnění pedálu bude napětí ze sondy blízké horní nebo dolní mezi po delší dobu.

Zapojení takového jednoduchého indikátoru, který může zůstat trvale připojený, je třeba tady: http://www.budula.cz/indiklambsondyschema.htm

2010-05-30 17:48:45

Než se nechat takhle odírat, to je lepší si pořídit rovnou za 4 000,- mobilní osciloskop a potom si doma v garáži badat od rána do večera a nebýt na nikom závislý. Pokud tedy člověk ví co a jak.


Odpovědět

1  2